toazty Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 f5,6 exposure : 1/60sec iso 100 ser at bildet ble en god del mer uskarpt etter komprimerte det.. :\ ser også nå at jeg croppa bildet litt feil, skar vekk noe av blomsten. men er mitt første bilde av denne typen, fikk kameraet forrige uke, og er skikkelig nybegynner med speilreflekts kamera. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Ikke ta bilder av blomster med blomsten rett i sola. Da får du utvaskede farger og helt hvite partier. Fokuser heller på midten av blomsten, da det er der man først ser. I tillegg bør du bruke et mindre blendertall for å gjøre den uinteressante bakgrunnen mer uklar.. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 dette med fokusering har jeg ikke helt klart å stille på manuelt.. får sette meg ned med brukermanualen ser jo selv at midten er uklar.. takk for tilbakemeldingen Lenke til kommentar
boos Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Et råd: Når du ser at du har croppet feil, så rett opp feilen (lag et nytt eksemplar) før du legger ut. boos Lenke til kommentar
toazty Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 Et råd: Når du ser at du har croppet feil, så rett opp feilen (lag et nytt eksemplar) før du legger ut. boos heh.. for å si det slik, hadde jeg vært lur hadde jeg gjort det ja.. men jeg er lite lur og savet etter cropen.. så orginalbildet finnes ikke lenger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå