Gå til innhold

40 studiepoeng på et halvår - mulig?

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne på samf.økonomi, og er det da mulig å melde seg opp i fag som tilsvarer 40 studiepoeng 1.semester?

Er det verdt det? Det kan jo hende at jeg da får en karakter lavere i ett av fagene, men ettersom jeg bare skal studere det i 1 år før jeg begynner på ingeniør så vil jeg bare ta flest mulig poeng slik at det ser bedre ut på karakterutskriften!

Noen som har erfaringer med dette, og hvilke fag er gode å ta samtidig som kanskje overlapper hverandre litt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er overlapping av fysiske timer ikke arbeidsmengden vel.

Mine semester har sett slik ut i det siste.

H 60p 30 over

V 60p 30 over

H 72P 42 over

V 66P 36 over

Nå kommer det an på hvordan du jobber med fagene da, jeg er student når jeg studerer og øl, venner og fester har det blitt ca 0 av siste 3 år.

Lenke til kommentar

Flest mulig poeng ser ikke bedre ut på karakterutskriften. Best mulig karakterer ser bedre ut.

Selv tok jeg en halv bachelorgrad (90 stp) over to semestere nå skoleåret som var, og skal ta like mye nå året som kommer. Så at det er mulig er helt klart, men regn med å jobbe. Det er også en fordel å ta fag som er noe tilsvarende i metode til det du allerede jobber med, så du slipper å lære deg to typer metodikk.

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig, men kan bli vanskelig om du har mange overlappende forelesninger. Personlig tok jeg over 40 stp på et halvår, men da hadde jeg heldigvis ikke så mange forelesninger som overlappet. Det ble en god del jobbing, men jeg klarte det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...