Gå til innhold

Registrere påmeldinger til en database

Anbefalte innlegg

Trenger tips til hvordan man lager et system (ASP?) for påmelding til et o-løp.

Følgende data skal registreres for hver deltaker:

· Navn (fornavn, evt. mellomnavn, etternavn)

· Klubb (lag), evt nasjonalitet

· Klasse

· Brikkenummer

· Email for kvittering

Noen som har noen forslag til løsning(er)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

Eg nyttar på Delphi-seksjonen av sourcecode.no PHP til å lage dynamiske sider, slik som du snakkar om. Der nyttar me tekst-filer (foreløpig) til å lagre artiklar o.l.. Ein kan lett lage ei database-tekstfil, om ein tenker seg litt om. Bruk delingsteikn ('||' og '&&', t.d.), og hent ut på denne måten. Er svært greit om ein ikkje har eit databasesystem til rådighet. Viss du har det, vil eg anbefala mySQL, som er svært populært, spesielt når ein nyttar PHP.

Lenke til kommentar

Vi har allerede en accessdatabase som har blitt brukt i tidligere år, men da har informasjonen vært lagt inn manuelt. I år ønsker vi å lage påmeldingskjema på internett, der brukerne selv går inn å skriver inn navn osv, også blir dette automatisk lagt inn i databasen, og en "bekreftelsesmail" blir sent tilbake til løperen.

Vi kan ikke så mye om dette så hvis du kunne gitt oss noen linker, evt tittel på noen bøker vi kunne fått tak i osv ville vi vært evig taknemmelige :smile:

Vi vet liksom ikke helt hvordan vi skal begynne

takk :smile:

Lenke til kommentar

Vel, visst det er snakk om å bruke PHP, som er det web-språket eg kan, bør ein slå opp på http://www.php.net, og lasta ned PHP manualen. Om du har liten programmeringserfaring frå før, kan dette vera svært vanskelig. Å lage eit slikt system bør ikkje vera vanskelig, om ein veit litt kva ein gjer. Har sjølv berre nytta meg av PHP Manual når eg har lært meg språket, men eg har jo ein del programmeringserfaring frå før av. Tviler litt på at eg kan hjelpa spesielt med dette.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-25 01:00, Frupp skrev:

Vi har allerede en accessdatabase som har blitt brukt i tidligere år, men da har informasjonen vært lagt inn manuelt. I år ønsker vi å lage påmeldingskjema på internett, der brukerne selv går inn å skriver inn navn osv, også blir dette automatisk lagt inn i databasen, og en "bekreftelsesmail" blir sent tilbake til løperen.

Vi kan ikke så mye om dette så hvis du kunne gitt oss noen linker, evt tittel på noen bøker vi kunne fått tak i osv ville vi vært evig taknemmelige :smile:

Vi vet liksom ikke helt hvordan vi skal begynne

takk :smile:

Kan du noe CGI programmering i perl i utgangspunktet?

Hvis du leser om hvordan du åpner filer og lagrer til filer, og parse CGI parametere som servern mottar burde ikke denne oppgaven være noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...