int20h Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Det har blitt funnet en del feil på Corsairs Dominator GT-minnemoduler som nå medfører tilbakekalling. Les mer Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hadde vært litt morsomt om feilen var overoppheting pga for lav luftstrøm rundt de idiotisk store kjøleribbene... Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Tror faktisk feilen er i volt delen av modulene. Anandtech har testet moduler, og kommet frem til at de ikke er helt som de skal, og flere moduler stryker med så snart en tweaker dem en mini tanke.. Corsair’s Dominator GT 7-8-7-20 timing ser ut til og funke ok. Kan virke som om også OCZ er påvirket av dette problemet, vi får se det ann.. Artikkelen fra Anandtech: http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=3596 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) På tide de la ut denne nyheten :!: Håper dek an fikse dette og at det ikke er et problem som ikke kan fikses. Er ikke pga. varme Anders, folk har mistet brikkene sine på første boot, kjørt langt under 1.6. De brikkene kan dø bare man ser feil på de Er en laaaang tråd på XS , så dette problemet er gammelt nytt...men at produsentene tar det på alvor er bra. Kingston kommer ikke med flere T1 brikker med Elpida Hyper, de går over til Samsungs nye chips. Som blir i August. Fritzor: ALLE som bruker Elpida Hyper har dette problemet:( Så Ocz Blade serien har også folk mistet. For det er Elpida Hyper-chips det er noe feil med. Endret 10. juli 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Men det er bare denne ene Elpidia-serien det er noe galt med? Personlig har jeg alltid bruk kingston value, funker med alle komponenter alltid. AtW Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Elpdia Hyper...ikke vanlig Elpida Elpida Hyper er en egen chip fra Elpida, de har 4 forskjellige Elpida utenom Elpida Hyper. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Synes dette passet dårlig for min del. Skulle akkurat til å oppgradere. Kan jo satse på å kjøpe 2000 Cl9, men vet jo aldri vilke chips man får. Produsenter kan gjøre endringer uten å varsle om de. Kan godt være Elpida Hyper som ikke var villig til lav timing som ender opp i Cl-9. Si gjerne fra hvis noen kommer over DDR3 2000 MHz som er "safe". Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Du ser det på prisen, Blade cas.9 til 1400 har ikke Elpida Hyper. Endret 10. juli 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hva med Kingston HyperX T1 Cl9 til 1700? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Skal jeg ikke si sikkert, men Kingston sender ihvertfall ikke ut brikker med Hyper mer har de sagt. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Mulig, men det er vel noen mellomledd mellom Kingston og butikk. Kan jo ende opp for salg selv om de ikke sender ut mer. Lenke til kommentar
Zhyraptor Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Typisk, nettopp kjøpt meg brikker av denne typen, noen som vet hva jeg kan gjøre? Hvor dem eventuelt skal sendes, eller om jeg bare skal kontakte Corsair? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Er jo bare og bruke de, hvis de dør så rma du de;) Er ikke alle som dør heller, har hatt mine i 2 måneder nå ca. Corsair sier at Rma fungerer som vanlig på de brikkene. Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Tror faktisk feilen er i volt delen av modulene. Jeg må bare rette litt på deg, det heter aldri "I volt delen" Volt er en måleenhet. Det blir det samme som at jeg sier: Jeg tror feilen ligger i liter delen av bensintanken. Spenning måles i Volt. Strøm måles i Ampere. Akkurat som Volum kan måles i Liter. Det heter spenning. F.eks i spennings delen av modulen. Men siden det er spenning/volt i stort sett alle kretsene i hele minnemodulen, så blir det likevel feil. Hvis det var spennings regulatoren du var ute etter, så sitter den på hovedkortet. Jeg sliter iallefall med å se hva du i utgangspunktet ville fram til. Beklager at jeg bryter alle normer for forum oppførsel. Lenke til kommentar
Zhyraptor Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Er jo bare og bruke de, hvis de dør så rma du de;)Er ikke alle som dør heller, har hatt mine i 2 måneder nå ca. Corsair sier at Rma fungerer som vanlig på de brikkene. Når det kommer til minnebrikker er jeg helt ukjent, så hva vil Rma si, kunne googlet det, men du kan vel kort si hva det betyr for meg hvis de skulle dø. Lenke til kommentar
adonay Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Jeg har hatt store problemer med mine brikker ihvertfall "krasjer maskinen" På tide og få nye kostet meg mange penger de brikkene RMA .. Bra jeg fikk vite at de faktisk var problematiske trodde det var hovedkortet mitt en stund ... Lenke til kommentar
fytech Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Synd for dem som RAMmes av dette Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Er jo bare og bruke de, hvis de dør så rma du de;)Er ikke alle som dør heller, har hatt mine i 2 måneder nå ca. Corsair sier at Rma fungerer som vanlig på de brikkene. Når det kommer til minnebrikker er jeg helt ukjent, så hva vil Rma si, kunne googlet det, men du kan vel kort si hva det betyr for meg hvis de skulle dø. Garantien du har, så selv om de har tilbakekalt de så har du samme rettighetene som før hvis du eier de;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå