Gå til innhold

Strømforsyinig til nytt HK+CPU+RAM

Anbefalte innlegg

Heisann jeg har denne maskina nå:

MSI KT266 Hovedkort

AMD Athlon 1400mhz

256mb pc2100 ddr

GF4Ti4200 128mb

40Gb hd

CD-ROM

CD-RW

6 vifter tilsammen (3 kabinett, PSU, CPU, skjermkort)

Lydkort, nettverkskort og et ISDN kort som ikke er i bruk ( :lol: )

Floppy :p

Dette kjører bånnstabilt(nok strøm) på en 250W PSU

Skal sannsynligvis ha XP2500+, Abit NF7-S v2.0 og noe raskere RAM.

Jeg trenger vel ikke noe større strømforsyning, eller bruker en av disse komponentene mye mer strøm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor er den så billig, er det et dårlig merke eller ? :-?

Og, hva mener du med 7 volt mod?

bråker sikkert sinnsykt...

er nok ikke beste kvaliteten nei! Ta å søk på google etter test da vel :)

7 volt mod er vanskelig å forklare, sikkert noen som kommer med link til en side med bilder og sånn

det går ut på å endre volten til viftene slik at de ikke får så mye strøm som de "trenger". Dette betyr at viftene går roligere. 7 volt er kjent som den voltmodden som gir best airflow/støynivå når det gjelder vifter, man kan også modde til f.eks 5v.

Lenke til kommentar

Det er vel fordi det ikke har noen ekstra finesser slik som noisekiller elle viftestyring, men jeg har det selv og er stor fornøyd. Aldri hatt noen problemer med det.

Det er mange som er svært opptatt av at PSU'et skal være helt stille, da er en enkel og grei måte 7 volts mod. Dvs lodde en motstand i serie med vifta slik at det legger seg kun 7volt i stedet for 12 over vifta, slik går turtallet ned og støyen reduseres...

Lenke til kommentar

Da flyr vel garantien av gårde og man risker vel og overoppheting? :o

Tja det er vel viktig at den ikke bråker så mye, men har riktignok en 37dBa CPU vifte som SKAL skiftes ut med 25db eller noe.

Lenke til kommentar

Tatt fra en dansk test, xhw.dk:

Vi kan lide:

Prisen

Design/udseende

ydelsen i forhold til pris

Vi kan ikke lide:

Den lidt voldsomme støj fra blæserne

-

Alt i alt et udemærket produkt til dig der trænger til lidt mere power, uden at ville ofre en bonde gård.

:lol:

Lenke til kommentar

Har en Q-Tec 450W.

Bråka for mye sånn rett ut av esken, men jeg kobla viftene via en FanMate.

Forsyninga fungerer helt greit den. Nok strøm og stabil strøm.

Men om viftene går for sakte og det blir for varmt begynner spenningene å variere for mye. Kommer nok av de forferdelig små kjøleribbene.

7V er etter min mening litt for sakte når maskina blir stressa. Men med en relativt liten redusering av farta forsvinner mesteparten av støyen.

Lenke til kommentar

jeg fikk for lite strøm da jeg oppgraderte fra 1400 til xp 2500.

hadde bare 250 watts strømforsyning.

måtte kutte ut den ene disken for at den skulle fungere.

nå har jeg bestilt nytt tower 360 watt.

du er heldig hvis du klarer deg med 250 watts,men tror ikke det er nok.

Lenke til kommentar

Har selv en Q-tec 350watt strømforsyning.

Den bråker mye og den gir IKKE jevn strøm. Tror at det er den som stopper klokkingen min... :evil:

Er på utskikk etter en ny psu, men er ikke keen på å gi så altfor mye penger for den.

300kr var jo latterlig billig for en 400watt strømforsyning. 550watt for 426kr var også inmari billig.

Er 400watt/550watt psu'ene fra Q-Tec bedre enn de tidligere versjonene?

De kommer til å stå i en Thermaltake Xaser III. Da med 7 "innebygde" vifter, 2*80mm Sunbeam vifter, 2*30cm kalde katoder, et lys som er rundt 80mm vifte, en maxtor 120gb harddisk (sikkert flere etter hvert), 1-2 cd/dvd-rom'er, P4 2,4ghz prosessor med BH7 hovedkort.

Vil Q-Tec'en være god nok slik at jeg kan klokke?

Lenke til kommentar

I følge den testen du refererte til så var 550W en bra PSU hvis du skal overklokke o.l. Den fikk mye bedre omtale enn 400W(selv om jeg personlig aldri har opplevd noe ustabilt med denne), i tillegg så er jo også den j**** billig....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...