Røntgenfotograf Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Hei Tomy! Du spør hvor du får tak i ABIT RAID BX 133 hovedkort. Dette kortet er noen år gammelt og har følgelig gått ut av produksjon. Du skriver ikke hva slags prosessor du har. Du kan eventuelt prøve å sjekke en eller annen nettbutikk f.eks. http://www.komplett.no eller tilsvarende. Husk at hvis du handler fra nettet, så har du jo 1 mnd. på deg til å teste ut før du eventuelt returnerer kortet og får igjen pengene. Dette er forøvrig en effektiv måte å sjekke utstyr på uten å sitte med sjegget i postkassa. Lenke til kommentar
tomy Skrevet 28. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2002 Røntgenfotografen og alle. Jeg har sendt mail til http://www.komplett.no ang hovedkort. Når man forteller at kortet må funke med studio 7 og firewire inn og ut skjønner de ingenting. De har aldri hørt om at ikke alle hovedkort fungerer. Problemet med video ut fra PC til dv camera ja det vet ikke de noe om. Skjønner du ! Er det ingen som klager, ifølge flere butikker som jeg har kontaktet ser de ingen problematikk i video inn / ut !!! Min prossesor AMD Athlon 1.4, - HK msi k7 turbo, dette er boss dersom du ønsker video tilbake til kamera. Sitat fra http://www.komplett.no sitt svar på min henvendelse : "Jeg har ikke hørt om problemer med overføring mellom redigeringskort og hovedkort." Mvh -PØG Komplett.no Tomy Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Er ikke noe ekspert innen området men har eksperimentert litt og lagt inn studio7 på 4 maskiner nå den siste tiden, alle er AMD (1333mhz og oppover), og ingen av maskinene kan man få video tilbake til kamera på tilfredstillende måte. (Legger til at alle patcher/IRQ settings osv er ok.) Har også snakket med multimedia express og de sa nøyaktig det samme som nevnt ovenfor. Intel skal være tingen for studio7. Men spørsmålet mitt er, gjelder det samme for Adobe Premier?? eller er det et generelt problem med videoredigerings software?? Lenke til kommentar
Røntgenfotograf Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Guttene som sitter på Komplett er Komplette salgsfolk. Det er for meg en gåte at ikke noen kjenner til dette eventuelle problemet. Jeg skal gjøre noen tester i morgen på bl.a. en maskin med følgende konfigurasjon: Hovedkort : MSI K7T-TURBO VIAKT133A, ATA/100, ATX Prosessor : AMD Athlon 1.2 GHz (266 MHz bus) Minne : SDRAM PC133 256MB Harddisk : Western Digital Caviar 40GB IDE 7200RPM Skjermkort : SB NVidia Riva TNT 2 Ultra 32MB Firewire : Texas Instruments OCHI-Kompatibel IEEE-1394 Vertskontroller Firewirekortet "låner" jeg fra min maskin som jeg vet funker med Studio 7 på alle punkter. Kameraet jeg bruker er forøvrig et Sony DCR-PC-100 Jeg kommer tilbake til resultatet i morgen/i dag den 29/1. Så får vi se hva resultatet ble. Mulig at jeg legger resultatet inn som et eget emne, da jeg syntes det begynner å bli litt mange emner med det samme emne. Hvis ikke, så poster jeg den her. ***Redigert: Jeg glemte å nevne at dette vil bli prøvet under XP Pro. engelsk versjon som operativsystem.*** Hilsen Røngtenfotograf [ Denne Melding var redigert av: Røntgenfotograf på 2002-01-29 01:34 ] Lenke til kommentar
Røntgenfotograf Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 TEST AV STUDIO 7 MED MSI K7T-TURBO Ja, nå er Studio 7 testet i forhold til forrige posten som er skrevet av undertegnede. Jeg installerte Firewirekortet i PCI slotten og startet deretter maskinen. Så gikk jeg inn i Enhetsbehandling og sjekket at det var Texas Instruments IEEE-1394 vertskontroller som var aktiv. Deretter installerte jeg Studio 7 på normalt vis i programfiler mappen på C disken. Når programmet var ferdig installert, oppdaterte jeg med en Patch fra Pinnacle slik at versjons nummeret på Studio 7 er 7.07.1 Jeg vet ikke om de fleste som sliter her har denne oppdateringsfilen. Den er på ca 9,5MB. Etter dette koblet jeg til kameraet og alt fungerte som det skulle. Både Capture og Make Movie fungerte tilfredsstillende. En sak som er viktig er å gå inn på Settings i Make Movie. Der anbefaler jeg å aktivere "Automatically Start and Stop" til f.eks. 4 sekunder. Dette trenger kameraet til å starte opp før det går i opptak. Husk også å legge en fortom (svart) på det ferdige materiale, slik at ikke filmen starter umiddelbart. Hvis du ikke gjør dette vil du miste en bit av starten. KONKLUSJON AV MIN TEST AV FØLGENDE UTSTYR VAR POSITIV. JEG KAN MED DETTE BEKREFTE AT FØLGENDE HOVEDKORT OG AMD PROSESSOR FUNGER MED STUDIO 7 Hovedkort : MSI K7T-TURBO VIAKT133A, ATA/100, ATX BIOS versjon: VIA694-42302e31 AWARD MODULAR Prosessor : AMD Athlon 1.2 GHz (266 MHz bus) Minne : SDRAM PC133 256MB Harddisk : Western Digital Caviar 40GB IDE 7200RPM Skjermkort : SB NVidia Riva TNT 2 Ultra 32MB Firewire : Texas Instruments OCHI-Kompatibel IEEE-1394 Vertskontroller Oppdateringen til versjon 7.07.1 finner du her: http://www.pinnaclesys.com/support/display...ubDocTypesID=67 Denne oppdateringen gjelder primært Windows 2000 og XP. Håper at noen av dere får orden på dette med oppdateringen. Med beste lykkeønskninger til alle som ikke får dette til. Med vennlig hilsen Røntgenfotograf Lenke til kommentar
tomy Skrevet 29. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2002 JEG SKJØNNER INGENTING ?? Min sammensetning er nesten samme som deg røntgenfotografen med unntak av OS. Jeg har testet 98se og w2000 pro. Hovedkort : MSI K7T-TURBO VIAKT133A, ATA/100, ATX BIOS versjon: VIA694-42302e31 AWARD MODULAR Prosessor : AMD Athlon 1.4 GHz (266 MHz bus) Minne : SDRAM PC133 1 gb Harddisk : Western Digital Caviar 40GB IDE 7200RPM Skjermkort : abit 64 mb geforce 2 Firewire :Texas Instruments OCHI-Kompatibel IEEE-1394 Vertskontroller DEN SOM VAR MED I STUDIO7 PAKKEN, DET SAMME GJELDER KABELEN. Firew.kort og kabel skiftes nå slik du har gjort, samt at xp pro er på vei til meg i dette øyeblikk. Mer info ca kl 23.00 Tomy Lenke til kommentar
Røntgenfotograf Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 tomy: Som nevnt tidligere så bruker jeg Win.2000 Pro daglig. Dette var bare en test for å sjekke ut om XP og MSI K7T-TURBO kortet med AMD CPU`n fungerte. Jeg kan ikke i min villeste fantasi skjønne hvor feilen ligger. Håper at det hjelper med å skifte Firewirekort og kabel. Venter i spenning på resultatet. Lenke til kommentar
SR1Data Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Hei. Kjøpte i sommer 2001 et komplett sett med Pinnacle DC10 Plus for analog redigering og fikk ikke dette til å fungere i det hele tatt. Kontaktet folk på multimediaexpress, og fikk til svar at generelt var det et stort problem med Pinnacle når det var snakk om HK med VIA chipset. Fikk et nytt redigerings kort og satt i noen timer for å oppdatere nye drivere etc. Fikk aldri dette til noe særlig. Gikk over til DV og en uavhengig IEEE leverandør som ser ut il å fungere greit. Bruker et JVC kamera GR.DVX.88.E + IEEE fra Texsas innstrument. Litt Pinnacle studio og litt Adobe Premiere. SR1Data.KonsulentTjenester. Lenke til kommentar
tomy Skrevet 29. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2002 SE HER ALLE !!!!!!!!! Jeg har nå testet MSI hovedkort med de sammensetningene som over og i likhet med Røntgenfotografen DET VIRKER!!!!!!!!!!!!!!!! Endelig, tilbakeføringen av video til kamera dv inn virket på første forsøk i XP pro. En stor takk til Røntgenfotografen for dennes entusiasme og inlegg her på forumet. Nå tar jeg en ars /pqi fil av hardisken slik at den er godt bevart ! Jeg hører fra meg tomy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CjU9gHZb Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Hei! Jeg har en 3 år gammel Compaq Presario med AMD K6-2 500 mHz og standard fabrikk-hovedkort (VIA chipset ihvertfall), Studio 7 software og firewire-kort, 512 MB RAM, WinMe. Jeg har aldri hatt problemer med overføring av video til PC eller tilbakeføring av ferdig redigert film til kamera. Så det er vel tvilsomt om slike problemer i utgangspunktet har med hovedkortet å gjøre. Derimot har jeg hatt en god del problemer med feilmeldinger og kræsj under redigering og rendring av prosjekt, og det synes å være tilfelle for mange brukere av Studio 7. Harry A. Lenke til kommentar
tomy Skrevet 30. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2002 Hei alle Studio 7 folk Etter at jeg fikk alt til og virke med XP pro har jeg lagt W98se inn på nytt på egen HD i skuffe. Tro det eller ei ALT VIRKER . Dv inn / ut virker også studio dc 10 kortet (analogt) virker som før. Tomy Lenke til kommentar
Røntgenfotograf Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Heeeey! Gratulerer tomy, dette var gøy. Håper at flere finner ut av problemene de har med Studio 7. Første bud er å ikke gi seg før alt er prøvd. Måtte programmet fungere i all fremtid til det kommer noe nytt på markedet som man må slite med. På sett og vis kan det ofte være en utfordring, men man møter før eller siden veggen, og har mest lyst til å hive hele "dritten" i veggen. Derfor: Tålmodighet er halve jobben. Vi snakkes sikker ved en senere anledning. P.S. Du skriver følgende: Nå tar jeg en ars /pqi fil av hardisken slik at den er godt bevart ! Jeg vet ikke hva ars/pgi fil er for noe. Kanskje du har lyst til å gi meg en forklaring? Hilsen Røntgenfotograf *redigert: Noen gramatiske feil [ Denne Melding var redigert av: Røntgenfotograf på 2002-01-30 21:14 ] Lenke til kommentar
Amoan Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Jeg bruker Hovedkort MSI k7t 266 pro2 rui med AMD 1400 Grafikkort Matrox Mill. G550 (Fra Komplett data) XP + Studio7 versj. 7.07.1 (som er for XP også!) En kortplass mellom firw. kort og grafikkort. Minst en IRQ mellom firew. kort og grafikkort INGEN andre på IRQ'n til firew. kortet. Ved windows-installasjon skal firew. kortet tas ut. Bruk support tlf.23500059, til Pinnacle i Sverige. Er ikke de ledige kommer du til sup. i fx. Nederland eller Frankrike. Alle snakker engelsk. Har ikke hatt problemer etter dette. Lenke til kommentar
Amoan Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Jeg bruker Hovedkort MSI k7t 266 pro2 rui med AMD 1400 Grafikkort Matrox Mill. G550 (Fra Komplett data) XP + Studio7 versj. 7.07.1 (som er for XP også!) En kortplass mellom firw. kort og grafikkort. Minst en IRQ mellom firew. kort og grafikkort INGEN andre på IRQ'n til firew. kortet. Ved windows-installasjon skal firew. kortet tas ut. Bruk support tlf.23500059, til Pinnacle i Sverige. Er ikke de ledige kommer du til sup. i fx. Nederland eller Frankrike. Alle snakker engelsk. Har ikke hatt problemer etter dette. Lenke til kommentar
tomy Skrevet 3. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2002 Hei alle MSI hovedkortbrukere I XP, deler firewirekortet IRQ med 6 andre komponenter. Alt virker alikevel. tomy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå