tomy Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Jeg får ikke video tilbake til kamera. Det lille bilde i studio7 forsvinner når programmet starter overføringen til kamera.Er dette riktigt ? Panasonic 110 kameraet starter innspilling automatisk men tar bare opp det den ser i linsen. Jeg har: w98se, firewirekortet som ligger i esken til studio7, siste oppdat.7.07 av studio, 2 hardisker den ene med kun 98se og studio7 samt studio dc10 innstallert,masse ram og store disker,64 mb skjermk.Hvordan få firewirekortet inn på egen IRQ ? Har prøvd flere kameraer samt innstallert firew.kortet og studio7 på flere maskiner. Kan noen hjelpe ? Lenke til kommentar
LeifSko Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Studio 7 tar opp det du ser i linsen, samtidig som du kan følge med på tidslinjen hvor langt du kommer i opptaket. Alt er ok om du også ser det røde punktet på kameraskjermne. Har du forresten krysset av for "Automatically start and stop recording" under Setup > Make tape Ang. IRQ, så prøver du å sette 1394-kortet på ulike PCI-slots og tester om du får den alene på en adresse (eks. 10). Som et annet forsøk på å skape ledige IRQ-plasser kan du også i systembehandling disable utganger slik som com2, (com1), spillport etc som du ikke nytter. Restart og se om det blir forskjell. Som regel er det en bagatell som skal til for å få dette til å funke. Ellers kan du også opplyse hvilket h.kort du nytter og hva du ellers har gjort med oppsettet for å få dette til å fungere. Leif S Lenke til kommentar
tomy Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 Takk for hurtig svar hk MSI turbo, 1.4 amd. Prøver og prøver,ingen resultat. Hva kan man utelate av IRQ`r ? Kan man ha maskinen full i alt slags programmer og kort, eller fungerer studio 7 kun med ren pc kun til bruk for videoarbeid? Det er kun ved overføring av film til kamera som er problemet? tomy Lenke til kommentar
LeifSko Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Jeg tror du bør oppgradere dine VIA4in1-drivers som du finner her: http://www.viaarena.com/?PageID=2#4in1 NB!: Let etter de riktige, slik at du ikke innstallerer gale her. Du finner sikkert ut av dette. Håper det hjelper.... mvh Leif S Lenke til kommentar
thorg Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Har akkurat kjøpt studio 7. Når jeg kjørte ferdig redigert film til kameraet så forsvant filmen i det lile vinduet, men videon gikk ut i fra PC'en. Derimot skjønte jeg ikke hvordan jeg skulle få tatt opp denne filmen på kameraet. Fant info i brukermanualen, men dette var kun skrevet som en liten notis. På mitt kamera JVC (GR-modell kjøpt i Hong Kong)skal kameraet stå i Play modus, og jeg måtte trykke to ganger op play knappen. Fikk da visning DV-in på LCD skjermen, og videon kom inn på tapen. Resultatet på TV ble meget bra. Lenke til kommentar
LeifSko Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Til thorg Du trenger ikke trykke på kameraet , det skjer automatisk. For å få dette til må du krysse av for "Automatically start and stop recording" under Setup > Make tape. Når du da trykker på "Play"-knappen under det lille vinduet , skal kameraet starte etter ca. 1,5 sec. LeifS Lenke til kommentar
tomy Skrevet 24. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2002 Hei dere Jeg vil nå prøve og legge inn OS på nytt med kun firewirekortet i pc`n. Det var umuligt og få dette på egen IRQ. Har noen av leserene på forumet firewirekortet på delt IRQ med positivt resultat? Jeg har også analogt kort Pinnacle dc 10 installert kun for og kunne legge film inn på vhs, kan dette kræsje dv kortet? Jeg har også lydkort og skjermkort i tillegg. Har dere noen erfaringer med feks og bruke NT eller w2000 ? Vennlig hilsen Tommy Lenke til kommentar
Røntgenfotograf Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Jeg kjører Studio 7 i Win. 2000 og her deler Firewirekortet IRQ adresse 11 med Skjermkortet, Lydkortet, nettverkskortet, masselagringskontroller og vertskontrolleren. Det var mange om "beinet" på denne adressen, men det fungerer utmerket. Hadde noe problemer i starten, men det løste seg etter en BIOS oppdatering. Lenke til kommentar
tomy Skrevet 27. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2002 Hei Røntgenfotograf Du sier at du har skiftet bios mener du på hovedkortet eller ? Hvilket hovedkort ? Jeg har msi 7turbo med siste bios, alt jeg har innstallert på pc`n er med siste drivere mm. Fikk dv inn på mitt panasonic 110 kamera i 30 sek. etter at jeg tok ut noen kort og restartet.Jeg satte inn de andre kortene og da var dv ut fra pc vekk igjen. Har gjort flere forsøk etter dette uten resultat. Jeg gir meg ikke, tror at tilbakeføring til kamera er en tilfeldighet alt etter hvilken plass firewirekortet står og etter oppstart av pc samt andre kortplasseringer. Stakkers dem som kjøper studio7 med firewirekort og som ikke er på nett! Leser om vanskeligheter vedrørende dette på nett over hele verden. Det kan ikke være riktigt at mange aldri skal få dette til.Dette står det ingenting om på covere el. tomy Lenke til kommentar
Røntgenfotograf Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Quote: On 2002-01-27 01:24, tomy skrev:Hei Røntgenfotograf Du sier at du har skiftet bios mener du på hovedkortet eller ? Hvilket hovedkort ? Jeg vet ikke hvor gammelt hovedkort (motherboard) du har. Jeg skriver at jeg oppdaterte BIOS og ikke at jeg fysisk skiftet BIOS. Det virker som om du har en IRQ konflikt i maskinen i og med at problemet kommer når du installerer de andre kortene etter at du har fått kameraet til fungere. Jeg er enig meg deg i at dette er et problem for svært mange. Og et enda større problem for de som ikke er på nett, som du skriver. Jeg kjøpte også firewirekort fra Pinnacle med Studio DV. Jeg fikk aldri dette til å virke. Leverte alt tilbake til El-kjøp, men sørget for å lage en kopi av program cd`n. Dessverre så glemte jeg å legge Firewirekabelen i esken, så den hadde jeg plutselig to av, når jeg kjøpte nytt Firewirekort fra en nøytral kortprodusent (pris: ca kr. 450,-). Jeg installerte det nye kortet, men fortsatte å bruke Firewirekabelen til Pinnacle. Ingenting fungerte, jeg prøvde den nye kabelen, men det var fortsatt dødt. Så oppdaterte jeg BIOS. Da virket det plutselig tilfredstillende. For morro skyld byttet jeg tilbake til Firewirekabelen til Pinnacle, men den fungerte fortsatt ikke. Det gjør den ikke til dags dato. Noe forklaring på dette fenomenet har jeg ikke, så her må du bare prøve deg frem. Ellers anbefaler jeg på det sterkeste å kjøpe Firewirekort fra en uavhengig produsent, for så å laste ned redigeringsprogrammer fra Kaza eller Grogster. Det er ikke noe hokus pokus med Pinnacle sine Firewirekort. Man kan bruke hvilket som helst Firewirekort fra en annen produsent. Pinnacle yter svært dårlig service i tillegg, så dette har de fortjent. Lykke til! Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Når du innstallerte driveren for IEEE1394 kortet fra Pinnacle sørget du for å velge Texas Instrument OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller og ikke PCI OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller. Har hørt flere som har fått problemer med den siste. Nå skal det sies at jeg har begge deler på min maskin og begge fungerer (SB Audigy benytter den siste). Yoda Lenke til kommentar
tomy Skrevet 27. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2002 hei alle Jeg vil Mandag morgen ta kontakt med multimediaexpress som er importor i Norge. Det kan ikke være riktigt at folk som kjøper dette studio 7 skal ha slike problemer som det snakkes om i alle forum innlands som utenlands. tomy Lenke til kommentar
LeifSko Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 For å frigjøre IRQ-adresser kan en disable unødvendige eks. com1, com2 , lpt1 osv. under Kontrollpanel>System > Enhetsbehandling. Der dobbleklikker en på de en vil disable og setter et kryss ved "Deaktiver...." Restart deretter.... Leif S Lenke til kommentar
Røntgenfotograf Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Quote: On 2002-01-27 11:12, Yoda skrev:Når du innstallerte driveren for IEEE1394 kortet fra Pinnacle sørget du for å velge Texas Instrument OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller og ikke PCI OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller. Har hørt flere som har fått problemer med den siste.Nå skal det sies at jeg har begge deler på min maskin og begge fungerer (SB Audigy benytter den siste).YodaJeg visste at jeg glemte noe. Jeg anbefaler å gjøre dette. Dessverre kan jeg ikke forklare hvorfor det er sånn. Lenke til kommentar
tomy Skrevet 28. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2002 Studio 7 / hovedkort Til alle dere som har problemer med studio 7 og tilbakeføring av video fra pc til dv kamera. Jeg har nettopp snakket med TRULS som er tekniker hos importøren av Pinnacle i Norge http://www.Mediaexpress.no Han kan fortelle og beklage at ikke alle hovedkort kan klare tilbakeføring. Mitt HK, MSI k7t turbo klarer det ikke sier han. Videre beklager han at det ikke nevnes noe om dette når du kjøper Studio7. Teknikeren anbefaler noen få som de ikke har hatt problemer med i det hele tatt. Dvs noen få Asus og Abit, videre ber han meg bruke Intel og ikke Amd ? Mer spesifikkasjoner kommer. Jeg ønsker at alle som lurer på og kjøpe videoredigeringspakker for PC først har det rette inholdet i PC`n. Kan dere som leser dette vennligst gi beskjed her på forumet hvilke hovedkort dere har og om det virket med overføring av video fra PC til kamera via firewire uten problemer. Mer info fra importør kommer / venter på mail tomy Lenke til kommentar
tomy Skrevet 28. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2002 LINKEN TIL IMPORTØREN AV STUDIO 7 ER FEIL. DEN RETTE ER : http://www.multimediaexpress.no/ BEKLAGER tomy Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Kjekke greier! Bortimot skandaløst å ikke legge ved slike sentrale opplysninger i produktinformasjonen. Nå kjører jeg Intel P4 1700 på et Asus P4B hovedkort og opplever ingen problemer av noen slag . Overføre DV både på Pinnacle- og Audigyfirewire Yoda Lenke til kommentar
tomy Skrevet 28. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2002 Mail fra multimediaexpres som er importør av Pinnacle programmer til Norge, ang. Studio 7 : "Asus TUSL-2C, Abit BX133R, Asus P4T er noen av hovedkortene vi har brukt til å bygge maskiner med her og disse har virket uten noen problemer" mvh Truls Skare Tekniker Da er det oppklart, DERSOM DU KJØPER ETT AV DISSE KORTENE VIL DET VIRK, ELLER ? Har dere på forumet noen kommentarer eller andre kort som virker uten problemer ? tomy Lenke til kommentar
Røntgenfotograf Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 TOMY! Du har gjort en fremragende jobb med å ta kontakt med Multimediaexpress. Det er ikke alltid like lett å få kontakt med leverandørene, og enda verre er det å få et fornuftig svar. Jeg kan bare ikke fatte og begripe at de ikke advarer folk mot å kjøpe dette produktet når det ikke virker tilfredsstillende på alle systemer. Høl i hue spør du meg. Det skulle vært artig å høre hva Pinnacle, eventuelt Multimediaexpress vil foreta seg m.h.t. alle som har kjøpt et produkt som ikke funker. Fint om du kommer med en tilbakemelding om du skulle høre noe. Dette fungerer helt utmerket uten noen form for feilmelding. Hadde som nevnt tidligere problemer i starten p.g.a. BIOS var av en eldre utgave. Operativsystem: Windows 2000 PRO Hovdkort : ABIT BX 133 RAID BIOS : Award Modular BIOS v6.00PG, 12/2-01 Prosessor : Intel Family 6 Model 8 733 Minne : 640MB Harddisker : 1x30GB og 1x60GB Skjermkort : SB NVidia Riva TNT 2 Ultra 32MB Firewire : Texas Instruments OCHI-Kompatibel IEEE-1394 Vertskontroller Ønsker alle lykke til med kampen mot Pinnacle og pengene tilbake aksjonen. Hilsen Røntgenfotograf Lenke til kommentar
tomy Skrevet 28. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2002 hei Hvor får man tak i ABIT BX 133 RAID slik som du har røntgenfotografen tomy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå