Gå til innhold

kamera (ultrazoom?) som kan betjenes med hansker- finnes det?

Anbefalte innlegg

På jakt etter nytt kamera og tenkte først på vanlig kompakt - men heller til at jeg ønsker litt mer - gjerne mer zoom og litt mer muligheter.. Jeg reiser på hesteferie hvert år - og ønsker å ta bilder fra hesteryggen. Trenger dermed et kamera som er lite nok til å ha i belteveske (utelukker dermed speilrefleks)og som er lett å få opp og igang relativt kjapt- og som kan betjenes helst med hansker. Kikker nå på Canon SX200IS og Panasonic FZ7 etc.

Ser jo at Panasonic klages det på betjeningshjulet - og på Canon (som kanskje er i største laget?) er blitsen som spretter ut et potensielt problem. Dessuten bør jo betjening være grei med hansker (sikkert noen her som bruker kamera på vintertid??) - og selvsagt gi gode bilder og være relativt robust for utebruk (har dog system som utelukker at jeg mister kamera i bakken mens jeg rir så trenger ikke "bombesikkert" kamera)

Tips ønskes! Kanskje er ønskene mine er helt umulig...

Endret av dede
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må innrømme at jeg sliter med å bruke speilreflekskamera med hansker (bruker som oftest fingervanter når jeg fotograferer vinterstid, funker ganske ok).

Tviler litt på at du får tak i en kompakt superzoom som er noe lettere å håndtere. Men til riding bruker du vel kanskje tynnere skinnhansker?

Uten at jeg har personlig erfaring med noen av dem, hva med å se på noen av de vann- og værtettede modellene som finnes? Det kan være en del av dem har litt større knapper etc. Og de er gjerne en del mer robusten enn vanlige kompaktkameraer. Ulempen er at de ikke pleier å ha noe stort zoomområde og er gjerne ikke så bra i dårlig lys. Canon D10 ser ut til å ha ganske lettbetjente knapper, men det er ganske trangt i vidvinkelenden og er kanskje ikke allverdens til landskap o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...