Gå til innhold

IBM 390E


Anbefalte innlegg

Har en IBM 390E liggende her akuratt nå som var i bruk helt til en dag det bare kom masse striper på skjermen, Den virker med en annen skjerm. men det kommer bare striper, hva kan dette være?

 

Ja vet den er en del år, men blir bare brukt til skriving...

 

Vil tro den er ødlagt men men..... :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at det er noe feil med skjermkortinnstillingene. Prøv å avinstaller driveren og reinstaller den. Hvis signalet som sendes til lcd skjermen er for høyt vil du få feilmelding i form av at det blir masse striper på panelet.

 

det skal fungere bra å ha mindre oppløsning enn skjermen tillater.

 

 

 

johanG.

Lenke til kommentar
Har en IBM 390E liggende her akuratt nå som var i bruk helt til en dag det bare kom masse striper på skjermen, Den virker med en annen skjerm. men det kommer bare striper

Nå er jeg ikke helt med her. Er det slik at det IKKE kommer striper når du bruker en annen skjerm? Hvis det er tilfelle, så kan den andre skjermen være gåen (eller kabelen). Du kan jo også prøve med et annet skjermkort for å eliminere bort at det er det som er feilen...

Lenke til kommentar
Har en IBM 390E liggende her akuratt nå som var i bruk helt til en dag det bare kom masse striper på skjermen, Den virker med en annen skjerm. men det kommer bare striper

Nå er jeg ikke helt med her. Er det slik at det IKKE kommer striper når du bruker en annen skjerm? Hvis det er tilfelle, så kan den andre skjermen være gåen (eller kabelen). Du kan jo også prøve med et annet skjermkort for å eliminere bort at det er det som er feilen...

 

Var det med kabelen jeg også tenkte på, at kabelen kan ha gått sønder av all opp og ned-brettingen av skjermen.

Det er jo til syvende og sist et slitasjepunkt, er det ikke?

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...