Gå til innhold

"Remote desktop" eller lignende?

Anbefalte innlegg

Jeg kan lite om nettverk og ting rundt det. g i dag står det stille i hodet mitt, så er det noen som kan vide meg en guide eller få gitt meg input som gjør at jeg kan komme i gang med følgende?

Jeg har en stasjonær pc koplet til en D-link DIR-655 og 2 bærbare PC'er. Hvordan kan jeg jeg "logge meg på" den stasjonære PC'en med de bærbare? Sånn at jeg kan bruke de bærbare for å laste ned, rydde på disker etc på den stasjonære?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyreklikk på min datamaskin, velg egenskaper, gå inn på fanen eksternt og huk av på tillat fjernhjelptilkoblinger.

Er du i vista skal du også innom "avanserte systeminnstillinger" når du har gått på egenskaper.

For å logge inn må du skrive inn datamaskinnavnet ditt. for å finne dette må du inn på fanen datamaskinnavn og finne navnet under "fullt navn".

Skriv inn det i eksternt skrivebordapplikasjonen og trykk ok du ;)

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Høyreklikk på min datamaskin, velg egenskaper, gå inn på fanen eksternt og huk av på tillat fjernhjelptilkoblinger.

Er du i vista skal du også innom "avanserte systeminnstillinger" når du har gått på egenskaper.

For å logge inn må du skrive inn datamaskinnavnet ditt. for å finne dette må du inn på fanen datamaskinnavn og finne navnet under "fullt navn".

Skriv inn det i eksternt skrivebordapplikasjonen og trykk ok du ;)

Kjører Windows 7 på den stasjonære, Vista på den ene og XP på den andre bærbare om det har noe å si...

Endret av nor50
Lenke til kommentar

XP/Vista home og vista basic har ikke remote desktop server, bare klient. Du kan derfor ikke koble til maskinene dersom de kjører et av disse operativsystemene, men du kan bruke de til å koble til en annen maskin. Bare en heads up. Du kan så klart uansett installere tredjeparts programvare om du har en av windows-versjonene som ikke har RDP server.

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg TeamViewer. Installer dette programmet på alle datamaskinene, og sett et fast passord (+ gi hver maskin et navn i TeamViewer) og du har et oppsett som er enkelt å forholde seg til.

www.teamviewer.com

Alt du trenger å gjøre for å koble deg til er å vite om ID (eller navn om du har angitt dette) og passord til den maskina det gjelder, og trykke connect. Da kan du også ta med deg en av laptoppene på tur, og koble deg opp til den stasjonœre fra et helt anet sted uten vanskligheter :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei

Jeg sliter litt med teamviewer. Jeg prøver å koble meg til min ubuntu server, men får ikke koblet til ubuntu, får bare det som jeg har på bildet under her.

Har rett id og passord

Får koblet til med div vnc progs, men har feil i keyboard som jeg ikke finner ut av

win maskin mot ubuntu

post-101581-1254680950_thumb.png

Endret av molland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...