Jove Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 En P4 klokker seg ned når det blir varmt' date=' ikke når noe galt skjer. Skal du overklokke en P4, så må du være mer forsiktig med volten enn det man behøver å være på en AMD prosessor. Mange P4 eiere som har brent seg på å ha for høy volt. Prosessoren ryker ikke med en gang, men etter noen månder. quote'] Hei.. Er det derfor alt går tregere i windows, like etter jeg har avsluttet en heftig kamp i battlefield/desert combat? Vet tempen går endel opp... I spillet. For så å roe seg en liten stund etter å ha avsluttet spillet. Har P4 2,53 boxed, 3 kab-vifter.. Er det isåfall skadelig for prosessoren? mvh Jan Ove Lenke til kommentar
huf Skrevet 10. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2003 Dere kan bare kalle meg en kløne eller hva dere vil...whatever, men jeg svidde vekk mine 2 cpu'er når jeg skulle montere vannkjøling, noe som viste seg å være svært vansklig på mitt opsett. Men en ting er at jeg ikke akkurat kan forstå hvorfor dere kaller meg dum pga at jeg har overklokket? Jeg har da aldri overklokket mitt system! og en ting til; denne tråden var ikke laget for å si at AMD er dårlig eller en annen ting er bedre enn det andre, og det beklager jeg visst dere opfattet det sånn. Det jeg egentlig skulle ha fram var at jeg skulle ha meg et nytt system, og det jeg skulle satse på denne gangen var et pentium opsett, og det er bare for den enkle grunnen at jeg har aldri prøvd det ut før og at jeg ville prøve noe nytt og spennende. Så denne tråden var ikke laget for å si at noe var bedre enn noe annet. Ønsk meg heller lykke til med byggingen av mitt første p4 system. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Ønsk meg heller lykke til med byggingen av mitt første p4 system. Skal være grei jeg : LYKKE TIL! Lenke til kommentar
formann Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Dere kan bare kalle meg en kløne eller hva dere vil...whatever, men jeg svidde vekk mine 2 cpu'er når jeg skulle montere vannkjøling, noe som viste seg å være svært vansklig på mitt opsett. Men en ting er at jeg ikke akkurat kan forstå hvorfor dere kaller meg dum pga at jeg har overklokket? Jeg har da aldri overklokket mitt system! og en ting til; denne tråden var ikke laget for å si at AMD er dårlig eller en annen ting er bedre enn det andre, og det beklager jeg visst dere opfattet det sånn. Det jeg egentlig skulle ha fram var at jeg skulle ha meg et nytt system, og det jeg skulle satse på denne gangen var et pentium opsett, og det er bare for den enkle grunnen at jeg har aldri prøvd det ut før og at jeg ville prøve noe nytt og spennende. Så denne tråden var ikke laget for å si at noe var bedre enn noe annet. Ønsk meg heller lykke til med byggingen av mitt første p4 system. Lykke til. Håper du får til noen fete klokker, og at du forteller oss alt om det Lenke til kommentar
Battone Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Jeg må da si at det ikke bare er huf som har svidd av ett par amd cpu`r.. Men det eneste dumme med det huf holder på med er vel kanskje at isteden for å ta lærdom av sine feil, så gir han opp... Jeg ville kanskje lest/lært meg litt om vannkjøling og hvilket utstyr som passer til det utstyret jeg har før jeg kjøpte... 8) P4 er no dritt, Intel og microsoft er 2 sider av samme sak.... Kommer aldri til å støtte intel i sin kamp for monopol på cpu markedet. Burn p4, burn in hell, u mofo! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 P4 er no dritt, Intel og microsoft er 2 sider av samme sak.... Kommer aldri til å støtte intel i sin kamp for monopol på cpu markedet... [/b]Burn p4, burn in hell, u mofo !! Det er jo AMD som fremstår som den største idioten, og med det dårligeste markedsføringen. Det er du et flott eksempel på. Hvorfor konsentrerer ikke AMD seg om å tjene penger i stedet? Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 P4 er no dritt, Intel og microsoft er 2 sider av samme sak.... Kommer aldri til å støtte intel i sin kamp for monopol på cpu markedet... [/b]Burn p4, burn in hell, u mofo !! Det er jo AMD som fremstår som den største idioten, og med det dårligeste markedsføringen. Det er du et flott eksempel på. Hvorfor konsentrerer ikke AMD seg om å tjene penger i stedet? Ehh? istedet for hva? Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Dette har jeg tenkt på mange ganger før! Går det ikke ann å svi en p4? Kom med den! Skal nok klare det, ja... Jeg har allerede svidd vekk 2 AMD cpu'er på under 1 måned nåGodt gjort...Har enda ikke "klart" å svi av min AMD-CPU. Du har nok gjort en eller annen feil... Forskjellene mellom Intel og AMD er mindre enn folk skal ha det til. Om du kjøper en XP2500+ eller en P4 2,533 GHz, så vil du ikke merke forskjell. Det må benchmarks til for å vise forskjeller. Selv om kanskje den ene er littegrann bedre til spill enn den andre, eller den andre er bedre enn den første til videoredigering, så er forskjellene så små at du ikke vil merke forskjell. Men jeg holder meg - av prinsipp - til AMD... Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 P4 er no dritt, Intel og microsoft er 2 sider av samme sak.... Kommer aldri til å støtte intel i sin kamp for monopol på cpu markedet... [/b]Burn p4, burn in hell, u mofo !! Det er jo AMD som fremstår som den største idioten, og med det dårligeste markedsføringen. Det er du et flott eksempel på. Hvorfor konsentrerer ikke AMD seg om å tjene penger i stedet? Men hva om vi ikke hadde AMD? Ingen, utenom om Intel selv, vil tjene på at Intel får monopol. Da kan de prise seg som de høver dem, og vi kan ikke gjøre annet enn å nikke og bukke og ta til takke med det vi får. Et eventuelt monopol vil etterhvert gjøre det vanskeligere for andre aktører å komme på banen. For nå lager jo Microsoft OS-er til både AMD og Intel, men hvis AMD forsvinner, så blir det jo bare Intel igjen. Og jeg tviler på at Microsoft har særlig lyst til å lage eget OS til Transmeta, i og med at det er svært få som har slike. Det vil nok bli lagd Linux-distroer til eventuelle nye og mindre aktører, men det vil ikke hjelpe denne nye aktøren så ekstremt mye, siden Microsoft har en enorm markedsandel blant hvermannsen... Lenke til kommentar
pskard Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Dere kan bare kalle meg en kløne eller hva dere vil...whatever, men jeg svidde vekk mine 2 cpu'er når jeg skulle montere vannkjøling, noe som viste seg å være svært vansklig på mitt opsett. Men en ting er at jeg ikke akkurat kan forstå hvorfor dere kaller meg dum pga at jeg har overklokket? Jeg har da aldri overklokket mitt system! Ønsk meg heller lykke til med byggingen av mitt første p4 system. En liten ting jeg lurte på.. Dersom du IKKE skal overklokke.. hvorfor har du kjøpt vannkjøling? Og hvordan i all verden klarte i å svi CPUene? BTW: Lykke til med P4 systemet ditt, men ville nok heller kjøpt XP 1700+ og et nForce2 (ultra400) hovedkort og klokket det til 2,2 GHz om jeg var deg... 400 FSB og 2,2 GHz = XP 3200+ Som du sikkert vet har alle nye AMD-hovedkort innebygget "anti-svi" (kutter strøm til CPUen om den blir for varm). Lenke til kommentar
huf Skrevet 11. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2003 Dere kan bare kalle meg en kløne eller hva dere vil...whatever, men jeg svidde vekk mine 2 cpu'er når jeg skulle montere vannkjøling, noe som viste seg å være svært vansklig på mitt opsett. Men en ting er at jeg ikke akkurat kan forstå hvorfor dere kaller meg dum pga at jeg har overklokket? Jeg har da aldri overklokket mitt system! Ønsk meg heller lykke til med byggingen av mitt første p4 system. En liten ting jeg lurte på.. Dersom du IKKE skal overklokke.. hvorfor har du kjøpt vannkjøling? Og hvordan i all verden klarte i å svi CPUene? BTW: Lykke til med P4 systemet ditt, men ville nok heller kjøpt XP 1700+ og et nForce2 (ultra400) hovedkort og klokket det til 2,2 GHz om jeg var deg... 400 FSB og 2,2 GHz = XP 3200+ Som du sikkert vet har alle nye AMD-hovedkort innebygget "anti-svi" (kutter strøm til CPUen om den blir for varm). Jeg kjøpte seff vannkjøling for å få et stillere system, også for å prøve ut hvordan det var. Det var ikke no problem å svi de cpu'ene, det var bare å ikke ha nok kontakt mellom cpu og kjøleblokk det. Men men gjort er gjort, og som jeg har sagt tidligere, så var denne tråden ikke laget for at det skulle bli en kamp mellom intel og amd. Husk det når dere poster videre på min fortreffelige topic! Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 P4 (som alt annet) kan brenne gitt omstendigheter, f.eks har jeg hørt om folk som har ekstremklokka (4GHz+) og 2.xx volt, og hatt "uhell" = død cpu. Til dere som plaprer om "vi trenger AMD, monopol bla-bla-bla...". Hvis AMD forsvinner så vil Intel velge å sette opp prisene? Sikkert litt men siden de tjener mer på å selge flere billige CPU'er OG noen få dyre, husk de selger også chipsetter, intregrerte grafikk løsninger, nettverkschipper etc også. Dette avhengiger av at folk skifter utstyr. Hvis vi for argumentasjons skyld antar at AMD går konk om 1 år og Intel setter opp prisene til $400~1000 for desktop CPU'er så vil vel IBM, som har fabrikker og kunnskaper inne prosessorproduksjon/utvikling kjøpe rettigheter ut av konkursboet til AMD og sette igang med Power64 3000+ eller no' - høye priser på CPU = penger å tjene = flere aktører vil komme = priskrig. My 2 cents... Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Det jeg egentlig skulle ha fram var at jeg skulle ha meg et nytt system, og det jeg skulle satse på denne gangen var et pentium opsett, og det er bare for den enkle grunnen at jeg har aldri prøvd det ut før og at jeg ville prøve noe nytt og spennende. Så denne tråden var ikke laget for å si at noe var bedre enn noe annet. Ønsk meg heller lykke til med byggingen av mitt første p4 system. Så du lager en ny tråd for å si til oss at du skal bygge deg ny PC fordi du ikke får til å bygge et AMD-system? Ikke ha for store forhåpninger når P4'en kommer i hus. Jaja, lykke til Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Kjøper du HK med overheat protection så er vel ikke et problem samme hva CPU du velger... Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Måtte AMD leve lenge og Intel få mindre makt. Skulle Intel være den eneste som lagde desktop prosessore så ville det blitt svindyrt for oss. Jeg syns Intel sine prosessore er svindyre nå jeg. Tenk hvordan det vil bli hvis AMD går konk. Lenke til kommentar
huf Skrevet 11. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2003 Kjøper du HK med overheat protection så er vel ikke et problem samme hva CPU du velger... Det er akkurat det som er så rart, jeg har et Asus A7V-333 Raid hk med "cpu overheating protection", men jeg svidde cpu'er med det likevel, og det var ikke pga at jeg overklokket. Lenke til kommentar
Anubis Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Intel anbefaler ikke mer enn 1.75vcore. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Intel har tidligere også sagt +/- 5% av kjernespenninga er nok til at CPUen får kortere levetid. Akkurat hva det betyr og hvor kort levetid man får, det er uvisst, men Intel P4 har vist seg å være særdeles lite glad i for høy spenning. Jeg ville IKKE overvoltet så veldig mye at det gjør noe. 2000 schpenn til ny CPU er noe mer enn det jeg er villig til å betale ... Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Kjøper du HK med overheat protection så er vel ikke et problem samme hva CPU du velger... Det er akkurat det som er så rart, jeg har et Asus A7V-333 Raid hk med "cpu overheating protection", men jeg svidde cpu'er med det likevel, og det var ikke pga at jeg overklokket. Hjelper ikke å ha et hovedkort som støtter det så lenge man ikke har aktivert det i BIOS, eller eventuelt satt grensen for når den skal skrus av for høyt. Lenke til kommentar
Astra_fnt Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Jeg har en Palomino 2000+... Er det overheating protection på denne..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå