Gå til innhold

BK: Odd - Sagbrukssjefen.

Anbefalte innlegg

Odd driver Kaupangers siste sagbruk sammen med sin sønn. Det ble startet i 1949, og familien har drevet det omtrent kontinuerlig siden da. Til tross for stramme økonomiske timer, ejakulerer fortsatt maskinene ut den ene planken etter den andre. De fleste er spesialbestillinger fra folk som vil resteurere hyttene sine, men ikke finner de riktige dimensjonene på neuman, eller rett og slett vil ha ordentlig kvalitet på varene.

Når jeg spurte hvordan det gikk i disse tider, med en forferdelig lav pris på trær, og ufattelig høy pris på å hente det ut, svarte han rett og slett: "Nai. Da gaor no. Mi jobba. Som vanleg". Han spyttet ut sneipen og så meg inn i øynene. "Ke da gaor me di dao?".

Hva annet kunne jeg si enn: "Nai. Da gaor no. Mi jobba. Som vanleg".

Ekte Sogningsvar. Så lenge det er jobb, er det jobb. Er det jobb, er det penger. Jobb er det alltid uansett. Av og til må man bare jobbe litt mer får å få hjulene til å gå rundt.

post-76720-1247174333_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meg fint portrett, og en god historie :)

Jeg har bare to ting å pirke på.

1. Synes det er litt trangt under haka hans

2. Hånda hans(?) til venstre er litt forstyrrende. Det kan se ut som at han støtter seg på noe, eller at det er noen andres hånd som klapper han på skuldra. Enten så vil jeg klart se hva den gjør, eller så synes jeg den ikke hadde trengt å være der.

Lenke til kommentar

Jeg vet. Hånden er forferdelig irriterende, men noe som irriterer meg like mye, er kvadratiske utsnitt. Skal kontemplere litt mer over det.

Edit: på en annen side så blir bildet litt bedre når man ser det i sin helhet (dvs kontekst, men det for bli til en annen gang. Ligger en tanke bak.)

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Jeg vet. Hånden er forferdelig irriterende, men noe som irriterer meg like mye, er kvadratiske utsnitt. Skal kontemplere litt mer over det.

Edit: på en annen side så blir bildet litt bedre når man ser det i sin helhet (dvs kontekst, men det for bli til en annen gang. Ligger en tanke bak.)

Hånda plager meg ikke fult så mye som den lave plasseringen av øynene i bildeflaten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...