J@cob Skrevet 9. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2009 Odd driver Kaupangers siste sagbruk sammen med sin sønn. Det ble startet i 1949, og familien har drevet det omtrent kontinuerlig siden da. Til tross for stramme økonomiske timer, ejakulerer fortsatt maskinene ut den ene planken etter den andre. De fleste er spesialbestillinger fra folk som vil resteurere hyttene sine, men ikke finner de riktige dimensjonene på neuman, eller rett og slett vil ha ordentlig kvalitet på varene. Når jeg spurte hvordan det gikk i disse tider, med en forferdelig lav pris på trær, og ufattelig høy pris på å hente det ut, svarte han rett og slett: "Nai. Da gaor no. Mi jobba. Som vanleg". Han spyttet ut sneipen og så meg inn i øynene. "Ke da gaor me di dao?". Hva annet kunne jeg si enn: "Nai. Da gaor no. Mi jobba. Som vanleg". Ekte Sogningsvar. Så lenge det er jobb, er det jobb. Er det jobb, er det penger. Jobb er det alltid uansett. Av og til må man bare jobbe litt mer får å få hjulene til å gå rundt. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 9. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2009 Flott portrett! Passer bra i sort hvitt. Flott lys og bakgrunn Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 9. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2009 Fint portrett! Tror det passet best i sort/hvit somIngardj sier. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 9. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 9. juli 2009 Meget bra kvalitet på det bildet J@cob. Mulig det er litt trangt i toppen, men det sier jeg bare fordi jeg ikke finner noe annet å pirke på. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 10. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2009 Meg fint portrett, og en god historie Jeg har bare to ting å pirke på. 1. Synes det er litt trangt under haka hans 2. Hånda hans(?) til venstre er litt forstyrrende. Det kan se ut som at han støtter seg på noe, eller at det er noen andres hånd som klapper han på skuldra. Enten så vil jeg klart se hva den gjør, eller så synes jeg den ikke hadde trengt å være der. Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 10. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2009 Herlig bilde i s/h og herlig skarphet, men savner litt luft under haka, følte det ble litt trangt der. Lyssettingen er fantastisk. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 10. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2009 hiver meg på de andre: flott karakterportrett. Gjør seg meget bra i s/h. Skulle likt å sett litt mer luft rundt ham, men da hadde det blitt mindre av det flott og sterke ansiktet i bildet. Decisions, decisions... Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 10. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2009 Akward crop du har valgt synes jeg. Direkte ille, faktisk. Men uttrykket, S/Hen, eksponeringa og alt annet sitter bra, men skjønner ikke hva du tenkte på med dette utsnittet Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Jeg vet. Hånden er forferdelig irriterende, men noe som irriterer meg like mye, er kvadratiske utsnitt. Skal kontemplere litt mer over det. Edit: på en annen side så blir bildet litt bedre når man ser det i sin helhet (dvs kontekst, men det for bli til en annen gang. Ligger en tanke bak.) Endret 10. juli 2009 av J@cob Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2009 Meget bra, Jacob, men jeg syns kanskje det er litt for oppskarpet? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 10. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg vet. Hånden er forferdelig irriterende, men noe som irriterer meg like mye, er kvadratiske utsnitt. Skal kontemplere litt mer over det. Edit: på en annen side så blir bildet litt bedre når man ser det i sin helhet (dvs kontekst, men det for bli til en annen gang. Ligger en tanke bak.) Hånda plager meg ikke fult så mye som den lave plasseringen av øynene i bildeflaten. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 10. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2009 Er det bare meg som ikke ser noen hånd i dette bildet? Hvor er den? Tenker dere på overarmen? Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 13. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2009 Er det bare meg som ikke ser noen hånd i dette bildet? Hvor er den? Tenker dere på overarmen? Ja, det gjør vi. En liten definisjonsfeil fra min side Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå