Dux ducis Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Det er snakk om en liten IBM Thinkpad 600E. Fant den bare hjemme, så tenkte jeg skulle gjøre den om til notatblokk til forelesninger og nett-PC til å ha i senga om morgen og kveld. Hvilken Linux distro anbefaler dere? Og er det verdt det? Maskinen er i hvert fall liten, nett og bunnsolid. Og ikke minst gratis. Endret 9. juli 2009 av Dux ducis Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 kanskje Xubuntu funker bra, hvis dette blir for tregt kan du jo prøve dam smal linux Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Eller vis du virkelig har lyst til å tøve kan du legge inn Archlinux og sette opp den så lett som du vil Lenke til kommentar
olear Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Den er original? P2 og 64MB RAM er ikke mye å samle på etter min mening. Opera på en veldig nedkuttet distro burde fungere, men vil være langt i fra en behagelig opplevelse. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Ja, det er en 233 MHz med 64 MB RAM.. Win 2k fungerer helt greit på den, så kanskje jeg holder meg til det. Hadde litt lyst til å prøve Linux, da. Endret 10. juli 2009 av Dux ducis Lenke til kommentar
Decline Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 De nye fancy distribusjonene av linux kan du vel bare glemme. Men DSL (Damn Small Linux) og lignende lettvektere kan fungere greit. Xubuntu kan du jo også prøve, men tror ikke det er så superraskt akkurat, da er vel DSL lettere. Lenke til kommentar
olear Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Xubuntu kan du bare glemme, alt som er relatert til GTK2 er bare å gi opp på så dårlig maskinvare. Som nevnt er DSL og lignende gode alternativer på dårlig maskinvare. Personlig ville jeg beholdt W2K så lenge den gjør jobben. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 Takker og bukker! Jeg skal prøve en DSL Linux, for det frister å bevege seg litt utenfor MS-boksen Nå starter søket etter et bedre batteri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå