ostenxx Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Hei der! Da jeg nå forleden var og kjøpte minne ved den lokale datasjappa, hadde de bare Apacer minne. Har 256 MB 3200 Twinmos ram fra før, og nå jeg koblet til den nye brikken som forøvrig har samme specs, ville ikke maskinen kjøre med klokkede timings. Dual Channel ble jo aktivert, men har dette betydning for overklokkingen? PC'en går automatisk ut av spill i overklokket tilstand, men OS'et kjører fint(Win XP Pro). Noen forslag til tiltak? Min PC: AMD XP 1800+ Epox 8RDA+ 512 MB DDR 400MHz 3200-minne ATI Radeon 9500@9800 Hercules Digifire 7.1 Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Den ene brikka klarer nok ikke timingene.. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Går automatisk ut av spill? Eller rebooter? Hørtes rart ut at den går ut av et spill pga. ram'en. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 10. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2003 Ja, den er nå nokså håpløs, men jeg vet ikke hva som skal gjøres for å få det til å funke fint. Kanskje voltageinstillinger burde fikse det, ikke vet jeg... Men hva skla ramen kjøre på egentlig. Skal jeg stille inn på auto, 100% eller SPD for å få best mulig ytelse? Finnes det ikke noen god guide for denne typen sp.m.? En bfyldig guide til overklokking f.eks.? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå