Gå til innhold

Fotoboksen i Vålerenga tunnelen

Edma89

Anbefalte innlegg

Hei

Hadde en episode her om dagen hvor jeg klarte å kjøre i ca 90km i tunnelen.. Er 60 sone.. Så det jeg lurer på er om den blitzer nå til dags? Fordi det gjorde den ikke. Leste en eldre artikkel om dette, men da den var fra 2006 ville jeg bare forsikre meg. Lurer også på om feilmargin kommer an på hva slags bil (gammel eller ny) eller om den er 6% for alle (hvis det er det riktige tallet) Fordi da får jeg akkurat presset det ned til 84,6 og slipper å miste lappen

Kjørte en helt brand ny Audi 2009 modell, merket ikke jeg var opp i 90 en gang, synes det gikk så treigt.. Selvfølgelig var det min skyld. Bilen er registrert i fredrikstad hos audi firmaet, så blir nok litt vanskelig å spore meg opp også isåfall?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjørte bak en ambulanse i Bergen for en tid tilbake, og man merker virkelig når det blitzer - så jeg tipper du er safe dersom det er en mørk tunnel og ingen blitz. Er jo forøvrig en kjent sak at ikke alle fotobokser er "operative".

Lenke til kommentar
Kjørte bak en ambulanse i Bergen for en tid tilbake, og man merker virkelig når det blitzer - så jeg tipper du er safe dersom det er en mørk tunnel og ingen blitz. Er jo forøvrig en kjent sak at ikke alle fotobokser er "operative".

Ja, men det er vel en forskjell mellom de gamle og de nye som skal være digitale og ikke trenger blitz.. Angående om den er operativ, så er fotoboksen i vålerenga tunnelen den mest innbringende hvis jeg ikke tar helt feil

Lenke til kommentar

Joa, den er operativ.

Det brukes et infrarødt lys/blitz i de nye boksene. Bildet vil da ikke kunne fremstilles i farger, men skiltnummer og ansikt bør kunne gjennkjennes. Det er det som trengs for å bøtelegge deg. Ansiktet til fører sammenlignes også med bilder i passregisteret, for å finne fører av bilen. Hvis noe av ansiktet ditt var kamuflert, vil du likevel ganske greit komme deg unna boten ;)

Lenke til kommentar

Alle bokser blinker, men ikke like skarpt. Har hørt om folk som har blitt kraftig blendet av visse fotobokser. Dette skjer ikke ved bruk av de nye. Som regel så blinker det før man rekker å dekke til ansiktet sitt. Er solblenderen nede kan dette være en enkel "sikkerhet".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...