uranus Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Hei! Jeg har et par spm. Generelt det å bygge koden skal jeg klare, men er litt usikker på hvor jeg kan hente info fra. Tanken er at jeg vil lage et system hvor når du taster inn skiltnummer på bilen, får du opp hvertfall bil og farge. Dette vet jeg er mulig med tanke på at Vegvesen periodisk kontroll systemet gjør noe lignende, og f.eks mobilpark for parkerings betjenter også får opp denne infoen. Er det noen som vet hvor slik info kan hentes? Da tenker jeg ikke navn osv. selvsagt, kun bilmerke og kanskje modell, og farge. Dette er fordi jeg driver og utvikler community for en bilklubb, og litt av tanken er å få opp så mye info som mulig ved registrering hos oss. Takk! Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Finnes det i det heletatt en sånn database? Og er den åpen for alle? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Databasen finnes nok, men eg tviler sterkt på at denne er åpen for alle. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Database med eiere finnes nok, muligens merke, men farge? Og det er neppe åpen. Eneste jeg kan tenke på er den på brreg.no, men den viser bare om det har vært "problemer" med bilen Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Tror nok du bare kan glemme å implementere denne featuren først som sist, da dette trolig er i gråsonen når det gjelder norsk personvern. Lenke til kommentar
VD Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Du kan vel iallefall starte som en øvelse med å lage ett system for alle medlemmers biler =) Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Det er flere bil- og dekkbutikker som har et lignende system, blant annet BilXtra. Du taster inn registreringsnummeret på bilen din og får opp informasjon som chassisnummer, registreringsdato og mer. Så det finnes nok en database. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg vet at databasen eksisterer. Bruker den daglig på jobb. Problemet er at jeg bruker det via et system på en PDA, og jeg vet ikke hva databasen den henter data fra heter. Men databasen har bilmerke, og farge på bilen og nasjonalitet (dog den siste er litt teit). F.eks Meca.no webshopen får du mye info ut av. Der får du all motor info, farge tror jeg, bilmerke osv. Men jeg aner fortsatt ikke hva databasen heter. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Hvis det er noen sider som gir slik info kan du jo alltids parse derfra Lenke til kommentar
uranus Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Har tenkt tanken, men det er nok definitivt ikke lov Har på følelsen at dette er noe man må søke for å få tilgang til, men skulle bare ønske jeg fant ut hva selve databasen heter. Da hadde jeg i det minste klart å finne ut litt mer om det Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Tja, tipper systemet heter noe så enkelt som Autosys Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 På webshopen til meca har dei eit slikt system. Du berre skriv inn skiltnummer og får rikeleg med info om bilen. Webshop Søk oppe til høgre. Lenke til kommentar
nree Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Gateway for å få tilgang til database: http://svvgw.vegvesen.no (krever brukernavn og passord) Det eneste som er åpent for alle på svvgw er https://svvgw.vegvesen.no/http://timeplan.v.../tidspunkt.aspx og andre ting du får tilgang til via hovedsiden til vegvesenet. Om du vil har informasjon om en bil kan du eventuelt kjøre php mot meca og hente ut informasjonen der i et array som du legger på din egen side. Endret 16. juli 2009 av Goggen90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå