Gå til innhold

Problemer med Shuttle-maskin

Anbefalte innlegg

Ok, jeg kjøpte meg en Shuttle i går og har hatt litt problemer med den. Jeg skal få et Radeon 9700 senere, men for nå så bruker jeg det integrerte skjermkortet, som skal være et GF4MX (Shuttle SN41G2).

Jeg har ikke fått kjørt noen 3d-spill med det integrerte skjermkortet. Har prøvd WarCraft III og C&C Generals, men skjermen blir bare svart (kommer noen rare streker av og til) eller maskinen restarter.

Jeg lurer på om noe av grunnen kan være at CPUen er for varm. Fordi vifta går enten for full guffe eller så bytter den hastighet hele tiden. Hvilken temperatur er vanlig på CPU? Har en XP2500.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei nei nei, dette er for dårlig. Legge ut i dyre dommer for en shuttle , også får du ikke til å bruke den engang? ;)

En barton cpu burde ligge på mellom 40 og 50 grader ved load , men spørs jo litt på kjøler og sånt også da.

Har du prøvd å demontere - remontere? Lagt inn alt av nye drivere? Hvilken DirectX-versjon? osv.

Lenke til kommentar

Tacritan, her du ligger og lurer ja.

Jeg har lagt inn XP 3 ganger nå. Har brukt driverne som fulgte med. Når jeg går inn i bios så pleier CPUen å ligge på 48-50 grader. Aner ikke hva den ligger på ellers. Hvis dette er for høyt så kommer jeg nok til å montere vifta på nytt. Får se om jeg klarer det uten å grise for mye med kjølepastaen. (;

Om ikke annet så ble det ganske stilig utseendet på PCen da.

http://home.online.no/~as-mell/DSCN0566.JPG

Lenke til kommentar
Om ikke annet så ble det ganske stilig utseendet på PCen da.

http://home.online.no/~as-mell/DSCN0566.JPG

men hvit cd-rom da...?

Går jo an å få kjøpt sølvdeksel til den , men utseendet er vel neppe prioritert når ting ikke fungerer som det skal? Tror heller jeg ville hatt en gammel, skitten, rustet pc som fungerte fint enn en pc i rent gull som bare måtte stå til pynt. :p

Edit: Skrivefeil. Skriver som et gammelt skrell uten armer. Påtide å ta et norskkurs kanskje?

Lenke til kommentar

Du sa du la inn driverene som fulgte med. Har du lagt inn noen nvidia detonator drivere. Kunne kanskje vært en ide og se etter nyeste driver også.

Hadde en kompis som hadde problem med spontan reboot i enkelte spill, da han oppdaterte på windows update ble han kvitt det problemet. Han huket av alt som var, inkludert et par drivere. Vet ikke navnet på disse driverene men, tror det ville vært en ide og teste ut med forskjellige drivere. Så lenge det er et geforce mx kort som er integrert burde det vel funke med de detonator driverene :shrug:

Du som sa du hadde problemer med directx 9. Hvilen versjon hadde du? Jeg hadde også problemer med 9.0, men etter jeg oppdaterte til 9.0a funker alt helt fint.

Lenke til kommentar

Her er det jo noe som ikke virker som det skal. Siden du sier at du har reinstallert XP flere ganger, kan ikke dette være problemet. Da er det enten en BIOS oppdatering som skal til, eller så er det rett og slett en hw feil. Siden dette ikke skjer hver dag vil jeg anbefale deg å begynne med å flashe BIOS.

Lenke til kommentar

Nå prøvde jeg å spille Starcraft, men etter å ha spilt en stund så restarta PCen helt av seg selv...

Har hendt et par ganger før at den har restarta...

Kan det komme av at CPUen er for varm?

Forresten så er ikke det med skjermkortet så farlig, for jeg får jo et ordentlig skjermkort snart. Det viktigste er bare at det andre virker som det skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...