eirikand Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) hei, mamma skal ha ha ny bil nå i løpet av sommeren. Etter litt prøvekjøring har valget falt på en vw golf fra rundt 2005. Det som gjenstår er vel å finne ut helt hvilken utstyrsmodell vi vil og og hvilken motor. Vi prøvekjørte i dag en 2005-modell 1,6l sportline (gått 89000km)fra forhandler. Denne falt vi egentlig pladask for både jeg, mamma og søsteren min. pappa er ikke bil interessert i det hele tatt og mener at bilen ikke virker som ett prakt-eksemplar og at det er biler på finn.no som har godt kortere og som koster mindre(privatmarked). Det som er med de bilene pappa har sett seg ut er at de ikke er sportline, men trendline og comfortline osv. Det vi likte så godt med sportline'en var at vi satt så godt i sportsetene, den så mere sporty ut både inni og utenpå(16"-felger) og chassiet virket thightere. Så til det store spørsmålet. Er det egentlig en vesentlig forskjell på Sportline og trendline og comfortline? De to motorene som er aktuelle er vel 1,6l (102hk) og 1,6l fsi (115hk). Hvilken motor det blir til har vel litt å si på hva som ligger ute på markedet. hva sier dere? er det bedre å velge en sportline som har gått 89 000 km fra forhandler eller f.eks en trendline som har gått 60 000 km og selges privat. Sportlinene koster riktig nok 10 000 kr mere, men de vil ta inn den gamle opelen vår og gi oss 10 000 kr i avslag. så prisen blir da 150 000kr. Så hva synes dere? Endret 9. juli 2009 av eirikand Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Forskjellen på Trendline og Sportline er så stor at det er helt latterlig. Fra en totalt ribbet bil til en som faktisk er brukbart utstyrt og langt mer komfortabel. Hva med en Jubileum, den er forresten bygget på Sportline, men har enda mer utstyr. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18112673 Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 ja, jeg synes selv at det var ganske stor forskjell på trendline og sportline, men jeg ville bare sjekke hva dere andre mente for min del skulle vi gjerne valgt en jubileum, men pappa mener 114 000 km er alt for langt. For å si det sånn hvis han skulle kjøpt bil uten min og pappa sin mening hadde vi kjøpt en 06 1,4 trendline eller noe sånt :-/ Men heldigvis setter mamma ned foten der, siden det er hun som skal bruke den Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 114.000km på en 2005modell er ingenting! Så sant det er tatt storservice med registerreim bytte sparer man mye på å kjøpe en hvor forrige eier har tatt regningen på 20.000,-! Har selv en 05 golf sportsline. Veldig fornøyd. Jeg personlig mister fort tillit til folk som mener en moderne bil er oppbrugt etter hundre tusen km. Så sant bilene ikke bærer preg av dårlig vedlikehold og steinsprut osv. Lenke til kommentar
trra Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 (endret) De to motorene som er aktuelle er vel 1,6l (102hk) og 1,6l fsi (115hk). Hvilken motor det blir til har vel litt å si på hva som ligger ute på markedet. En stor fordel med 1,6 FSI er at den har registerkjede istedenfor reim, kjede er vedlikeholdsfritt. FSI skal dog ha 98 oktan for å yte maks. Endret 12. juli 2009 av trra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå