RasmusKRiis Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Er det noen som vet om noen fine steder i Norge som det er fint landskap å fotografere. Tenker på hele Norge, men hvis det er noen som har noen tips rundt i akershhus, eller noen som har noen tips rundt i Frogn. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Helgeland høres fristende ut. Et rute jeg har blitt anbefalt er området rundt Finnskogen og mot Charlottenberg på svensk side. Nå er det mye pent rundt omkring i Frogn; men det er du kankje lei Hvor mobil er du? Tom Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Helgeland høres fristende ut. Et rute jeg har blitt anbefalt er området rundt Finnskogen og mot Charlottenberg på svensk side. Nå er det mye pent rundt omkring i Frogn; men det er du kankje lei Hvor mobil er du? Tom Er ikke lei av Frogn, skal nå på sommerhuset vårt (familien sitt)i sommer og hadde tenkt å utforske litt rundt i omeråde, med sykkel og båt,og lurte da på om det var noen som hadde noen tips til å fine steder i nærheten. Trenger ikke vær helt nærme jeg tar meg gjerne en lang sykkel tur for å komme meg ditt. Endret 9. juli 2009 av RasmusKRiis Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Helgeland høres fristende ut. Du er velkommen. Støtter også Helgeland. Ta en tur med kystriksveien eller hurtigruta til Sandnessjøen og gjør litt øyhopping. Går mye hurtigbåter, ferger o.l. Lenke til kommentar
Totto Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hei, Hvor i Frogn skal du? Bor selv i Drøbak og det er mye man kan ta bilder av her.. Det store treet ved Heer er jo ett VELDIG utbrukt motiv, men man kan få noen fine shots her. Generelt litt "city-shooting" i Drøbak sentrum bør fungere fint. Gamle kafeer og båthavner kan fungere fint. Ellers er det litt landskap mellom Drøbak og Korsegården, på vei mot Ås som kan fungere i riktig lys. Evt ta den vanlige veien fra Drøbak mot Huseby og Horgen, gjerne via Frogn Kirke så finner du kanskje noen fine spots:) mvh Totto Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hvis man er mobil så er Rogaland (pluss litt Vest-Agder) et nydelig område. Jeg bor midt i dette området så jeg er kanskje litt innhabil, men det bryr jeg meg ikke om. Ruteforslag rundtur med bil: Stavanger – Lauvvik – Ferje inn Lysefjorden til Lysebotn – opp til Suleskar – ned Sirdalen – Tonstad – Flekkefjord (her tar man inn på ”Nordsjøveien” Riksvei 44) – Egersund – Jæren – Stavanger Det går an å ta denne rundturen på en dag, men hvis man skal stoppe og fotografere alt mulig så tar det fort mer. En annen fare er at når man ser blant annet Prekestolen og Kjerag nedenifra så har man lyst å stå på toppen også med et kamera. Jeg skal selv prøve å få tatt denne rundturen i løpet av sommeren. Mye vill natur! Fjord, fjell, hav, strender, elver, fosser, osv, pluss det er en del merkede severdigheter. NB! Det er ikke mulig å ta denne turen om vinteren! Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Hvis man er mobil så er Rogaland (pluss litt Vest-Agder) et nydelig område. Jeg bor midt i dette området så jeg er kanskje litt innhabil, men det bryr jeg meg ikke om. Ruteforslag rundtur med bil: Stavanger – Lauvvik – Ferje inn Lysefjorden til Lysebotn – opp til Suleskar – ned Sirdalen – Tonstad – Flekkefjord (her tar man inn på ”Nordsjøveien” Riksvei 44) – Egersund – Jæren – Stavanger Det går an å ta denne rundturen på en dag, men hvis man skal stoppe og fotografere alt mulig så tar det fort mer. En annen fare er at når man ser blant annet Prekestolen og Kjerag nedenifra så har man lyst å stå på toppen også med et kamera. Jeg skal selv prøve å få tatt denne rundturen i løpet av sommeren. Mye vill natur! Fjord, fjell, hav, strender, elver, fosser, osv, pluss det er en del merkede severdigheter. NB! Det er ikke mulig å ta denne turen om vinteren! Hørtes fint ut,men jeg er bare 16år så har ikke tilgang til bil, bare sykkel. Endret 10. juli 2009 av RasmusKRiis Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hardanger er rimelig spektakulært, spesielt på denne årstiden. Men det blir vel også vanskelig transportmessig. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Derfor: Hurtigruta til Sandnessjøen, sykle derfra. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Apropos Frogn og omegn. Det er ikke så langt å sykle til Årungen; der burde det være en del motiver. Og ved landbrukshøyskolen så er det en del interessant. Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Rondane kan sterkt anbefales! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Lofoten bør vel mildt sagt også nevnes ... ? Du trenger strengt tatt ikke bil heller, bare å fly opp, resten dekker du med sykkel om du gidder å tråkke litt. Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 Lofoten bør vel mildt sagt også nevnes ... ? Du trenger strengt tatt ikke bil heller, bare å fly opp, resten dekker du med sykkel om du gidder å tråkke litt. Ja har vurdert å ta meg en tur til Lofoten, men ble litt frista av Helgeland. Noen som har noen menninger om hvor det er penest natur og landskaps, eller er det ikke sammenlingnbart? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Det er mange som har meninger, men hvem som har rett er et åpent spørsmål ... Begge steder er herlige, dit du ikke drar nå burde du dra så snart som mulig. Etter min smak og begrensede erfaring er Lofoten kanskje det mest spektakulære, uten at det trenger å bety stort. Takk for turforslag, bareanton – har en plan om noen dager i Rogaland i August, virker som om en ideel rute. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Vel vel vel. Jeg er Helgelandspatriot, men Lofoten er sikkert vel så flott. Har ikke vært der, så jeg bør egentlig ikke uttale meg, men jeg har mange ganger tenkt på å dra dit. Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Gamle Strynsveien. + alle de andre gamleveiene som har blitt lagt om fra Ålesund og helt ned til Baron Rosendal litt vest for Odda. Nærøyfjorden Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Det ser unektelig ut som det er hentet fra LOTR. Men den eneste statuen jeg vet om i området der, er av Fridtjof den frøkne. Fin den og. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Husker jeg ikke feil var det Keiser Willheim II som sto for avdukingen av de to statuene rundt 1910, de skal vel forestille noe fra tysk mytologi. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 (endret) Hadde det vært så vel. Men jeg tror statuene er en hoax. Elementer fra LOTR som er manipulert inn i dette bildet. Finnes ikke slike statuer i denne fjorden. Men i 1913 reiste keiser Wilhelm II av Tyskland den 26 meter høye statuen (medregnet sokkel) av Fridjof den frøkne på Vangsnes. Dette er veldig off topic. Endret 11. juli 2009 av KSolfjeld Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå