Inc Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Tenker endel utstyrsonanister fikk kløe i fingrane nå... Okay, du sitter på en hel røys med glass og kamerahus, og du fikk to valg; beholde det du hadde eller bytte til ett merke sortiment av det beløpet du ville fått for dagene nypris av ditt utstyr. Hva gjør du? Edit: En del skrive leif Endret 9. juli 2009 av Inc Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Da hadde jeg byttet helt over til Olympus. Men ettersom jeg ikke får igjen det jeg har lagt ut; kommer jeg til å bedrive system-bigami. Olympus med kompakt optikk for allround fotografering og reiser. Canon med fast-optikk for andre ting. Tom Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 16-85mm VR er det objektivet som frister meg til å bytte til Nikon. Hele setupen ville i såfall sett slik ut. Canon EOS 450D m/batterigrep -> Nikon D90 uten grep (+1500) Tamron 17-50mm f2.8 -> Nikon 16-85mm f3.5-5.6 VR (+500) Sigma 30mm f1.4 -> Nikon 35mm f1.8 (-2500) Sigma 50-150mm f2.8 -> Sigma 70-200mm f2.8 (+500) Canon Speedlite 550EX -> Nikon SB-600 (hadde hatt 430EX dersom jeg ikke hadde fått 550EX) Men det kommer nok ikke til å skje Lenke til kommentar
Anew Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Så du vil faktisk at vi som ikke kunne tenke oss å bytte system også skal tone flagg? Vel, dette kommer nok som et sjokk for mange, men jeg hadde altså ikke byttet... Ikke om du så truet med å tråkke meg skikkelig hardt på tærne. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Så du vil faktisk at vi som ikke kunne tenke oss å bytte system også skal tone flagg? Vel, dette kommer nok som et sjokk for mange, men jeg hadde altså ikke byttet... Ikke om du så truet med å tråkke meg skikkelig hardt på tærne. Selv ikke om jeg hadde truet med å sette meg på deg? Jeg mistenker at du hadde holdt deg hos Nikon uansett Tom Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Min teori om at Nikon og Canon sine brukere ofte er så veldig fanboys er at utstyret deres sånn ca er ekvivalent og sånn ca like overprisa. Da får man en sterk dose kognitiv dissonans når man oppdager at det hele er litt hipp-som-happ og man kanskje til-og-med kjøpte det marginalt svakere systemet for sitt bruk. Men om jeg kunne selge alt sammen til nypris og start på ny, så hadde jeg gått fullframe med enten D700 eller 5Dmk2. Jeg blir stadig gladere i selektiv dybdeskarphet.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Jeg tror jeg hadde byttet fra Nikon til Olympus Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Egentlig ikke så vanskelig valg, jeg hadde endt opp med Nikon, mest pga deres geniale og pålitelige trådløse blitsstyringssytem og ikke mindre geniale redigeringsprogram i Capture NX2. Utstyrsmessig ellers kan jeg ikke se for meg at jeg hadde valgt særlig anderledes enn det jeg har idag heller. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Liten mistanke om at jeg kanskje hadde byttet til Pentax pga. værtetting og stabilisering i huset. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Ikke noe problem i min verden å ha mange systemer. Vil gjerne ha Nikon på grunn av blitsene deres, 70-300 VR og 16-85 VR pluss all den gamle fastoptikken, Canon på grunn av de lyssterke fastobjektivene med AF og shit, digital Olympus på grunn av E3, f/2-zoomer og brutale telemuligheter på grunn av croppen. Og µFT, naturligvis, av åpenbare grunner. Hasselblad også. En 503CW eller hva den heter, for landskapsbilder og annet som krever groteske størrelser. Olympus OM-systemet, også. Mitt favorittystem for analogt småformat. Skulle jeg valgt ett hadde det mest sannsynlig blitt Nikon F. Da ideelt sett med en FM3A, en D40 og et eller annet FX-kamera. Helst D3x-sensoren i D700-kropp. Endret 9. juli 2009 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Tenker endel utstyrsonanister fikk kløe i fingrane nå...Okay, du sitter på en hel røys med glass og kamerahus, og du fikk to valg; beholde det du hadde eller bytte til ett merke sortiment av det beløpet du ville fått for dagene nypris av ditt utstyr. Hva gjør du? Jeg kommer til å selge/gi bort det jeg har av Canon (analogt og digitalt). Bronicaen(6x6) får trolig også foten. Det 25-35 år gamle analoge Pentaxutstyret mitt beholder jeg, og supplerer med noe mer fastoptikk. Panasonic LX3'n beholder jeg i minst ett år til. Digitalt kommer jeg trolig til å satse på Olympus 4/3, eller aller helst m4/3 om noen klarer å lage det kamerahuset jeg vil ha (F.eks. PEN m/e-søker og blits), og noe av den optikken jeg ønsker meg. -De får et drøyt år på seg. -Så svaret på spørsmålet er: Jeg bytter ut ett system (Canon -> m4/3), men fortsetter å kjøre dobbelt/trippelt fordi de har ulike kvaliteter som jeg verdsetter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå