Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Billion 640SE bredbåndsruter fra Komplett/Norek/Norkom

Anbefalte innlegg

Dette innlegget handler om Billion 640SE & Telenor ADSL.. For å unngå misforståelser.. :wink:

Jeg har (som mange andre) store problemer med denne rutern.. Den kan være stabil i, tja, 1 dag, og så klikkern plutselig hvert tyvende minutt i så så lang tid osv.. For å få rutern opp på nett igjen når den klikker, så må jeg fysisk sett slå av og på ADSL-modemet.. Dette er jo FANTASTISK irriterende.. Er det noen som har klart å finne noen fix til dette? Jeg har oppdatert Firmware til aller siste versjon.

Gode forslag til hva man skal gjøre mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat samme problemet. Trodde den var ødelagt jeg.

Fant ut at når den ikke belastes. så funker den som F. men så fort man begynner å surfe, kopiere osv osv. så klikker den plutselig, må skru av adsl modemet og skru det på igjen.

Kan det være et produktfeil?

Lenke til kommentar

hadde samme prblemet i starten jeg også

Vet ikke helt hva det var, men jeg måtte restarte modemet. sikkert det modemet som er årsaken.. Men nå funker alt fint hos meg.

Flytta routeren og hub'en opp fra gulvet, den stod under skrivebordet, og der var det mye trekk. Vet ikke som dette er årsaken til at den ikke klikekr nå, men..

Har foressten vært online i 2 uker i strekk nå :smile:

Lenke til kommentar

Mail fra Billion ang. problemet:

I am very sorry to inform you that we found a potential problem for the shipped BIPAC-640 SE last Saturday. Our engineers have been working days and nights in the past few days, including weekend. Few hours ago, we have finally clarified the problem and come out a solution to fix it.

The problem comes from the incompatible medium type settings between our BIPAC-640 SE and a few network device, such as Alcatel's Speed Touch Home ADSL modem. It will disconnect the link between BIPAC-640 SE and the network device after several minutes or hours. We have modified our H/W circuits to make BIPAC-640 SE auto-sense the medium type of any connected device to solve the incompatibility problem. We have verified that the Alcatel's Speed Touch Home ADSL modem can now connect with BIPAC-640 SE without any problem.

Lenke til kommentar

Med andre ord: Lang ventetid! Nå har de oppdaget feilen, så må de serieprodusere produktet på nytt, norske importører kjøper opp og deretter kjøper web-shoppene fra dem igjen!

Vedder på at innen den "modifiserte" modellen har kommet på markedet har jeg alt hatt mange goder dager på internett med SMC ruteren :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...