nilam18 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Jeg har en ekstern harddisk på 500 gb som jeg ikke får til å åpne mere. Jeg har utroli mye innpå den som jeg ikke kan miste. Jeg har prøvd å åpne den på 2 forskjellige pc'er men på begge så kommer det opp en beskjed om at jeg må formatere harddisken for å bruke den.. Hva skal jeg gjøre?? Finnes det et program jeg kan bruke som finner filene mine slik at jeg kan få de ut?? Trenger virkelig hjelp her.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Her er et diagnoseprogram som inspiserer partisjonstabeller og bootsektorer. Gjør det mulig å finne ut hva som er galt. Last ned denne filen, kjør programmet, og legg MBRlist.txt og BPBxlist.txt filene som vedlegg i svaret. http://home.online.no/~paulsen8/MBRlister.zip Lenke til kommentar
nilam18 Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Her er et diagnoseprogram som inspiserer partisjonstabeller og bootsektorer. Gjør det mulig å finne ut hva som er galt.Last ned denne filen, kjør programmet, og legg MBRlist.txt og BPBxlist.txt filene som vedlegg i svaret. http://home.online.no/~paulsen8/MBRlister.zip jeg trykker på den MBRlister programmet, men ingenting skjer.. Bare en svart boks som dukker opp og forsvinner igjen like fort.. får ikke opp noen filer jeg... er det noe jeg gjør galt? Lenke til kommentar
nilam18 Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Her er et diagnoseprogram som inspiserer partisjonstabeller og bootsektorer. Gjør det mulig å finne ut hva som er galt.Last ned denne filen, kjør programmet, og legg MBRlist.txt og BPBxlist.txt filene som vedlegg i svaret. http://home.online.no/~paulsen8/MBRlister.zip jeg trykker på den MBRlister programmet, men ingenting skjer.. Bare en svart boks som dukker opp og forsvinner igjen like fort.. får ikke opp noen filer jeg... er det noe jeg gjør galt? jeg fann ut av det likevel.. her er filene BPB5list.txt MBRlist.txt Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Ikke noe galt å se der. Slik er det, noen ganger finner man feilen her, andre ganger ikke. Da vet jeg ikke hvordan du skal rette feilen. Alternativet er å bruke et rescue program, som f.eks GetDataBack. Det vil først scanne hele disken din og vise hva det finner av filer. Så kan du kopiere disse over til en annen disk. Da kan du formatere. En annen sak er at det er ikke klokt å ha verdifulle filer liggende kun på en bærbar disk. Man må ha backup. Lenke til kommentar
elfstone Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hadde det sammme problemet på min WD My Book 500GB. Fikk hentet ut all data med Ontrack Easyrecovery. Men disken var ikke til å stole på etterpå. Prøvde å legge over noe data for å teste den, mistet alt igjen innen 1 dag. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Lim inn %SystemRoot%\system32\compmgmt.msc /s i Start/Kjør/OK Post et bilde av Diskbehandling! Ser du harddisken i Diskbehandling? Lenke til kommentar
nilam18 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Lim inn %SystemRoot%\system32\compmgmt.msc /s i Start/Kjør/OKPost et bilde av Diskbehandling! Ser du harddisken i Diskbehandling? Ja, den vises i diskbehandling.. Er disk 5 (L)... Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Ser ikke ut som windows kan lese filsystemet (vises som RAW) Du kan prøve å berge filene med de programmene som er foreslått lenger opp,eller du kan prøve ZAR 8.4,hvor du får berget 4 mapper pr. runde du kjører med gratis versjonen.(hvis jeg skjønte det rett).Jeg prøvde å lagre en mappe av de den fant,og det gikk greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå