Gå til innhold

Logitech Z-540 bra til spill og film?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til spill fungerer det helt greit. Hvis du ikke er for kresen vil jeg si det også funker til film, men til musikk blir det nok for matt. Bassen låter greit, men satelittene klarer ikke de øverste delene helt bra. Dessuten sliter det litt med klarheten i lyden. Men i forhold til prisen er det nok et greit kjøp.

Lenke til kommentar
Den er jo 4 ganger dyrere.

 

Ja folk er full av gode råd her - irriterer meg bestandig over folk som skal anbefale noe annet noe som ikke er i nærheten engang prismessig når man spør om et konkret produkt. :-?

 

Sorry - ikke meningen å søple til tråden mer enn den allerede er søplet til, måtte bare få det ut. :smile:

Lenke til kommentar
ja, den er dyrere. men, når du tenker på hva du får for de 2000 spenna er det vannvittig... 2000 spenn for noe slikt er ingen ting... det e ret røverkjøp!

Et røverkjøp er det neppe. Slike ferdigbokser i denne prisklassen er ikke verdt materialet det er laget av en gang. Skal man først kjøpe høytalerkombinasjoner i denne prisklassen anbefaler jeg å kjøpe minst mulig høytalere og forsterkere, ergo et stereosystem framfor et surrouondsystem. Da vil man bruke mer penger på hver del og lydkvaliteten vil stige deretter. Ganske logisk egentlig.

Lenke til kommentar
ja, den er dyrere. men, når du tenker på hva du får for de 2000 spenna er det vannvittig... 2000 spenn for noe slikt er ingen ting... det e ret røverkjøp!

Et røverkjøp er det neppe. Slike ferdigbokser i denne prisklassen er ikke verdt materialet det er laget av en gang. Skal man først kjøpe høytalerkombinasjoner i denne prisklassen anbefaler jeg å kjøpe minst mulig høytalere og forsterkere, ergo et stereosystem framfor et surrouondsystem. Da vil man bruke mer penger på hver del og lydkvaliteten vil stige deretter. Ganske logisk egentlig.

 

For folk som hovedsakelig spiller spill og kanskje ser en film eller hører på internettradio av og til, er det et røverkjøp. Selvfølgelig er det verdt materialet det er lagd av. Separate forsterkere og høytalere til 2000 kr er definitivt ikke vært penga. DET er bare plast.

 

Folk som hører mest på musikk og bruker pcen som eneste kilde (det finnes faktisk noen) bør kjøpe Cambridge P500 og Eltax Monitor III. Med noen kabler fra clas ohlson/biltema blir prisen ca 2800. Til musikk er dette overlegent alle pchøytalere (og mini anlegg fra elkjøp), men til spill blir det kjedelig.

Lenke til kommentar

Jeg har selv dette og er forsåvidt fornøyd!

Synes det er for lite lyd i satelittene, og ALT for møye bass! Nå liker jeg ikke musikk som bare har som formål å banke dritten ut av høytalerne!

Men sånn alt i alt er jeg fornøyd med dem!

 

Mine karakterer;

Spill: 9

Film: 8

Musikk: 3

Lenke til kommentar
ja, den er dyrere. men, når du tenker på hva du får for de 2000 spenna er det vannvittig... 2000 spenn for noe slikt er ingen ting... det e ret røverkjøp!

Et røverkjøp er det neppe. Slike ferdigbokser i denne prisklassen er ikke verdt materialet det er laget av en gang. Skal man først kjøpe høytalerkombinasjoner i denne prisklassen anbefaler jeg å kjøpe minst mulig høytalere og forsterkere, ergo et stereosystem framfor et surrouondsystem. Da vil man bruke mer penger på hver del og lydkvaliteten vil stige deretter. Ganske logisk egentlig.

 

Blir vel litt off-topic dette, men man blir vel tilgitt?

 

Forsterker og to høytalere i prisklasse 2000 pleier suge bigtime når det gjelder lyd. Det finnes kanskje noen hederlige unntak, men det er langt melom dem. Jeg personlig syns man får mye mer igjen for samme summen ved å kjøpe et surround sett til pc'en. Du har litt mer underholdningsverdi da. Lyden er kanskje enda litt dårligere generellt, men det kommer jo an på kor mykje penger man vil legge i det. Har man f.eks 800 kr å kjøpe for, så har man kun 800. da er det opp til ein sjølv kva kvalitetar ein prioriterar innafor den ramma.

 

Vil man ha god lyd så sparer man og kjøper noe skikkelig seinere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...