Gå til innhold

Oppgradering av Shuttle


Anbefalte innlegg

Hei

 

Sitter her å planlegger kjøp av et Shuttle system. Men jeg lurer fryktelig på om jeg skal bruke litt tålmodighet og vente til shuttle lanserer sine nye modeller med FSB800 og S-ATA (SB61G), eller om jeg bare skal kjøpe en SB51G. Siden jeg verken har FSB 800 prosessor eller S-ATA harddisk, så er det kanskje like greit å kjøpe en eksisterende modell. Men hvis jeg gjør dette, er det da mulig å bytte hovedkort i framtiden?

 

- gordito

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er mulig å bytte ut hovedkortene på Shuttle-systemene, så lenge de ikke går for en ny kabinettype. For eksempel heter hovedkortet til SB51G FB51.

 

På Shuttle sine amerikanske sider finnes det en webshop der man bl.a kan kjøpe separate hovedkort til de forskjellige Shuttle-systemene. Men dessverre er denne kun for amerikanske forhandlere, og jeg har hittil ikke sett noe liknende her i Norge. Muligens hadde Digatech (enkeltmannsforetaket jeg kjøpte min SB51G fra) hatt muligheten til å ta inn hovedkort på bestilling, men selskapet er nå dessverre nedlagt...

 

Tror dessuten ikke de store forhandlerene som Komplett, Norek, mpx eller SMG ser det lønnsomt å ta inn Flex-ATX hovedkort. Eneste alternativet ser nok dessverre ut å måtte bestille direkte fra Shuttle.

Lenke til kommentar

jess, men da blir det en SB51G på meg :D, så fort jeg får penger.

 

Når jeg skal oppgradere neste gang er det nok mulig at norske forhandlere selger slike hovedkort. Men men. Kommer nok ikke til å oppgradere med det første. Ser ikke ut som shuttle har planlagt å forandre noe særlig på kabinett/hovedkort formen i nærmeste framtid ihvertfall.

 

- gordito

Lenke til kommentar

Etter å ha lest denne tråden på Sudhian-forumet om de kommende Shuttle-boksene, håper jeg at FB71 (det i875P "Canterwood"-hovedkortet som SB71H kommer til å bruke) vil komme i salg separat. Får ellers kikke litt når jeg skal på sommerferie til Filippinene i sommer...

 

Men den 220W PSUen noen av disse nye XPCene kommer til å bli utstyrt med, mener jeg blir i det spedeste laget for de kommende high-end skjermkortene (Radeon 9800, GeForce FX 5900). De kunne iallefall ha klart 300W..! Selv skal jeg kjøpe en Fortron-Source FSP300-601U 1U PSU og modde den til å kunne passe i SB51Gen min. Dette gjør jeg fordi Shuttle-boksen min ikke vil starte med grafikkortet mitt (Sapphire Radeon 9700 Pro AIW) pga. for stort spenningssjokk ved oppstart (slik at overspenningsvernet til PSUen slår til). Les mer om denne saken her.

Lenke til kommentar

Så det, sitter å verker fordi jeg ikke greier å bestemme meg for hva jeg skal kjøpe. Liker egentlig bedre de gamle kabinettene enn de nye G2-kabinettene. Men men. Vil det være mulig å bruke en "gammel" p4 med 533 mhz bus eller er det kun de med fsb800? Og er det mulig å bruke ide-harddisker i den nye? Har ikke så mye bruk for de nye funksjonene, men det er greit å ha muligheten til å oppgradere.

 

Er strømforsyning/heat-pipe forandret? Virker som SB61G2 har gode overklokkingsmuligheter, så kjølingen må vel være forbedret.

Er det mulig å få tak i en klar plexi front til SB61G2? Har så lyst å modde fronten. Det er en av hovedgrunnene til at jeg vurderer SB51G. Hva koster det å få laget en slik?

Og hva er den nye porten som er kommet i front? Line-in?

Er shuttle sine psu'er samme størrelse som 1U strømforsyningene?

 

Det ble visst mange spørsmål :)

 

Hmm... hva skal jeg velge :shrug:

 

- Gordito

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...