enden Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Satser på at butikken tar den jeg Gjør det du, så ender du opp med en regning på ca det dobbelte fra forhandleren - i alle fall om de er Oslo-basert. Det er vanlig praksis. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Satser på at butikken tar den jeg Du hadde vel heller ikke sagt i fra om du bulket bilen når du leverte den heller Ansvarsfraskrivelse ftw Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 fått noe respons fra firmaet? Lenke til kommentar
khvm Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 fått noe respons fra firmaet? de nada... Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 går ut i fra at du har sagt nada til de om bota? Lenke til kommentar
Zulærn Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Det smarteste å gjøre hadde nok vært å betalt bota, men historien du kan fortelle vennene dine i fremtiden blir enda bedre! Gjør ditt eget valg! Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Du kaller det prinsipp, eg kaller det ansvarsfraskrivelse, eit prinsipp eg ikkje kan finne det spor av positive egenskaper i det. Om du er uenig i bota er det mellom deg og parkeringselskap / trafikketaten. Bilforhandleren er ein heilt uskyldig part i denne saka. Så forvente at dei tar bota utan etterspel for deg er utopi, og temmeleg tåpeleg handling. Om dette er ein av dei større bilforhandlerene i Oslo så er det ikkje heilt utenkeleg at slike handliger gjer at ein havner på svartelister. Berre eit fundamentalt sprøsmål: Viste du noko som helst form for identifikasjon når du lånte bilen eller signerte på noko? Isåfaall veit dei kven du er og det tar ikkje så lang tid å finne ut adresse og telefonnummer til deg. Og då kan du vel forvente ein faktura med bot + gebyr + eventuelle saksomkostinger For å sette det litt på spissen: Om du hadde lånt min bil og pådradd deg bøter, hadde du forventa at eg skulle ha dekka dei? For her er det akkurat det same berre det er eit firma, du er like mykje skyldig og uansvarlig med eit firma som om det var ein privatperson. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Bilforhandleren har kanskje ikke ansvar for mine handlinger, men om jeg velger å legge frem hendelsen for dem er en annen ting. Dette er ansvarsfraskrivelse. Du sier dette handler om prinsipp. Hvilket prinsipp? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 For å sette det litt på spissen:Om du hadde lånt min bil og pådradd deg bøter, hadde du forventa at eg skulle ha dekka dei? For her er det akkurat det same berre det er eit firma, du er like mykje skyldig og uansvarlig med eit firma som om det var ein privatperson. Hva er satt på spissen? Det du sier der er helt på linje med saken, så støtter den Prinsipp? Du sier noe om prinsipp.. Hva får deg til å tro at bilforhandleren skal ta din bot? De har mye penger? Mulig det, men de vil av prinsipp ikke betale DIN bot.. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 (endret) Jeg mener at det det er er fører av bilen som er ansvarlig for eventuelle bøter og skader som pådras bilen når han disponerer bilen. Eier er kun ansvarlig for å betale veiavgift osv. Hvis jeg hadde leid en bil, la oss si fra Avis, og blir knipsa i fartskontroll kommer boten i posten til Avis som hadde sendt boten rett videre til meg. Så, du må nok belage deg på å punge ut 600 kroner, for det er ikke uten grunn at bilforhandleren tok kopi av førerkortet ditt og greier. Endret 12. juli 2009 av abrj Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 (endret) Så, du må nok belage deg på å punge ut 600 kroner, for det er ikke uten grunn at bilforhandleren tok kopi av førerkortet ditt og greier.600 nei? Legg på nesten det samme i administrasjonsgebyr Endret 12. juli 2009 av cyclo Fjernet svar på post som ble slettet Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Tråden er ryddet for en mengde off-topic og personkarakterestikk. Det at man er trådstarter gir ikke fritak for retningslinjene. Reglene mot personkarakterestikk og off-topic gjelder alle. Det at trådstarter eller andre i tråden bryter retningslinjene er ikke et frikort for andre til å bryte retningslinjene og spamme ned tråden. Kommer man over en tråd som har sklidd ut bruker man "rapporter" knappen, man bruker det ikke som en anledning til å bryte retningslinjene selv. Videre off-topic og/eller personkarakterestikk i denne tråden vil medføre strenge reaksjoner (Som vanlig skal ikke denne posten kommenteres. Send evt. en PM) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 "Satser på at butikken tar den jeg". Du kommer ikke langt i livet med den holdningen. Lenke til kommentar
LostinSpace Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Fikk du en bot, så fikk du en bot. At du kan lure deg unna fordi du prøvekjørte forhandlers bil, tviler jeg på kommer til å gå. Bedre at du betaler, enn at du ryker uklar med bilforhandleren pga. lusne 600,- ihvertfall. Det er litt dumt, er det ikke? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Tror det er mer å tape (i rabatt på bil f.eks.) ved å "håpe på det beste" / ignorere det, enn å betale boten. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Dropp kjøp av bil, og gjør opp for din egen feil og betal boten. Din gnier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå