Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Mister man plassen om man ikke møter første skoledag?

Anbefalte innlegg

Jeg begynner i andreklasse på allmenn (realfag) til høsten. Har hørt mye rart, men er det noen som vet hvordan det er med oppmøte første dag? Coldplay spiller i Bergen den 19. august, den samme dagen som skolen starter, og jeg er dermed ikke hjemme igjen før sent på kvelden dagen etter. Står jeg da i fare for å miste plassen min? Kan legge til at lærerne mine liker meg svært godt, og at jeg har relativt gode karakterer, så det er ikke noe problem om det er opp til kontaktlærerer eller lignende. Lenker til offisielle dokumenter med relevant informasjon hadde vært supert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

alt u trenger å gjøre er å ta kontakt med den skolen du har fått tilbudt plass på, så ordner alt seg! Men, hvis jeg var deg så ville jeg ikke sagt at du kan ikke komme på første skoledag pga. en konsert:P Finn på noe annet!!!:)

Det skal ikke ha noe og si. Fravær er fravær uansett.
Lenke til kommentar

med mindre du blir truffet av en buss eller eller lignende, så du møte første skoledag.

du kan derimot finne på en god grunn til å få lov til å slippe, men tror du må ha legerklæring for at det skal være gyldig.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...