Gå til innhold

Hva er beste måte å skaffe seg TFP/CD "modeller" på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Starte med venner og familie? Har du en pen søster, er du kommet langt på vei :D

Du bør jo ha noe bra å vise fram hvis mennesker du ikke kjenner skal gidde å møte opp til shoot..

Men, hva vet jeg. Bare føles fornuftig at du må ha ett eller annet å vise fram uansett.

Lenke til kommentar

Step 1. kjøp speilreflekskamera

Step 2. ikke lær deg å bruk det

Step 3. registrer deg på nettby, fjesbok, nordicface, fo-mo.net e.l og spør random jenter om tfp(går ut i fra at det er jenter du vil ha.). du trenger sjeldent faktisk ha noen bra bilder i porteføljen så dette kan hvem som helst klare =)

Step 4. ha 3 shoots før du begynner å ta deg betalt samtidig som du bruker tfp konseptet helt feil mens du tar betaling for fotograferingen etc.

nei, men helt seriøst. ta noen bilder av noen du kjenner, og prøv på nordicface eller fo-mo.net og se om det er noen modeller i nærheten. sikkert ikke vanskelig å få satt opp noen shoots selv om du ikke har mange gode bilder.

evt. er du god kan du sende en mail til ett modellbyrå i nærheten, og hør om de har noen new faces. (ikke utenkelig at de vil låne deg noen om du feks har awesome bilder i andre kategorier)

Lenke til kommentar

Cruel, nordicface er fylt med bare sånne bimbo'er. "Hei, stem på meg!"

Finnes det ikke sånne nettsteder med "vanlige" mennesker :confused:

fo-mo.net var litt mere normalt.

Det virker som Norge er fylt med jenter som river av seg klærne straks en fotograf nærmer seg.

Jeg trur jeg må bli en sesong fotograf, ta bilder av kvinner kun på vinteren(utendørs :p )

Lenke til kommentar
Cruel, nordicface er fylt med bare sånne bimbo'er. "Hei, stem på meg!"

Finnes det ikke sånne nettsteder med "vanlige" mennesker :confused:

fo-mo.net var litt mere normalt.

Det virker som Norge er fylt med jenter som river av seg klærne straks en fotograf nærmer seg.

Jeg trur jeg må bli en sesong fotograf, ta bilder av kvinner kun på vinteren(utendørs :p )

Er nok neppe bare i norge det er ett fenomen ;=)

Fine med det er jo at siden noen har så sykt eksponeringsbehov så bryr de seg ikke om hvilke bilder du har tatt tidligere. Så det er lett å skaffe seg modeller.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Kjenner igjen dette fra nordicface ja.. Er selv registrert der og får sstadig støtt forespørsel om TFP, men da i avkledd form, og jeg er modellen så det er ikke bare fra jentenes side der inne..

Ellers anbefaller jeg å starte med venner, kollegaer o.s.v

Lenke til kommentar
Er nok neppe bare i norge det er ett fenomen ;=)

Fine med det er jo at siden noen har så sykt eksponeringsbehov så bryr de seg ikke om hvilke bilder du har tatt tidligere. Så det er lett å skaffe seg modeller.

Det er kanskje greit å ha sånne folk, læll.

Godt jeg ikke har TV, de er på skjermen 24/7 i sånne reality-show greier :yucky:

Kjenner igjen dette fra nordicface ja.. Er selv registrert der og får sstadig støtt forespørsel om TFP, men da i avkledd form, og jeg er modellen så det er ikke bare fra jentenes side der inne..

Ellers anbefaller jeg å starte med venner, kollegaer o.s.v

Det er disse fotografene som lager dårlig rykte for alle andre amatører.

Vurderer å melde meg på kursene som fotopia annonserer.

Noen som har deltatt på noen av dem?

Lenke til kommentar

Jeg har deltatt på både lyssettingskurs og aktkurs (jeg tok dette for å hjelpoe meg til bedre gravidebilder av min samboer da dette har mye til felles med aktlyssetting). Begge er å anbefale! Kjempe bra opplegg med flinke modeller.

KW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...