Locrin Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Mulig det er skrevet allerede, men det er populasjoner som utvikler seg, ikke individer. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg vil påstå at dyr som ikke er så mange i antall er tilnærmet perfekte individer. Det tviler jeg på. Du tenker kanskje på pattedyr? På samme måte som mennesker er de resultater av veldig lang tid med flikking. Nå er jeg ikke biolog, og orker ikke komme med eksempler, men vil tro at de aller fleste dyr kan "forbedres" (hva nå det måtte være som skulle forbedres) Jeg gjør det for deg: Mennesker har blindtarmen, visdomstenner og infiserte mandler som bevis på at vi bare er halvveis i evolusjonen. Disse problemene er ikke store med moderne medisin, men i gamle dager tipper jeg ikke få døde av blindtarmbetennelse, direkte eller indirekte. pirke pirke. Det blir feil å si at vi er "halveis i evolusjonen" da evolusjon i seg selv ikke har noe endelig mål. Kun å tilpasse individet/gruppen til den situasjonen den lever i. Lenke til kommentar
hean Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Jeg gjør det for deg: Mennesker har blindtarmen, visdomstenner og infiserte mandler som bevis på at vi bare er halvveis i evolusjonen. Disse problemene er ikke store med moderne medisin, men i gamle dager tipper jeg ikke få døde av blindtarmbetennelse, direkte eller indirekte. pirke pirke. Det blir feil å si at vi er "halveis i evolusjonen" da evolusjon i seg selv ikke har noe endelig mål. Kun å tilpasse individet/gruppen til den situasjonen den lever i. Det er helt og fullstendig rett og ikke pirkete, evulosjonen har ikke noe endelig mål der utviklingen stopper opp. "Målet" til evulosjonen er at alle arter til enhver tid best mulig tilpasset omgivelsene sine. Rester av kroppsdeler og funksjoner vi hadde tidligere tyder ikke på noe halvgjort. Arter vil hele tiden være i forandring og ha rester eller tegn til rester etter tidligere funksjoner og kroppsdeler, enkelt og greit. Endret 10. juli 2009 av Nasciboy Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 jeg vil heller formulere på den måten å si at evolusjon kun er en beskrivelse på at de som ikke er tilpassa dør. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 jeg vil heller formulere på den måten å si at evolusjon kun er en beskrivelse på at de som ikke er tilpassa dør. Mange som er tilpasset, problemet er at jorda ikke er statisk og forandrer seg hele tiden, det sier jo seg selv uansett for godt tilpasset en fisk er, viss havet forsvant i løpet av en uke ville den dø ut(samme med resten av livet på jorda) Det er ikke bare naturen som forandrer seg, evolusjon er en konstant prosses, bytte blir raskere så rov dyr må bli deg også. Kanskje de blir større da må enten predatorene blir større eller jobbe sammen osv. Lenke til kommentar
Huskarl Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 godt poeng, men jeg har aldri blitt stukket av bier eller brent av humler så jeg vet ikke hva som er verst oi, er ikke det litt godt gjort? Vet ikke hvor mange ganger jeg har blitt stukket av jordveps, men det er en del. Uansett, slik som nevnt tidligere her. Så er det ikke myggens feil at stikken klør, men noe med menneskekroppen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå