Nettulf Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Hallo. Har tidligere testet ut Mediaportal litt, og skal nå starte forfra. Ønsker avspilling av egen rippet musikk i Flac som er greit sortert, samt en del MP3 som er litt dårligere sortert. Når det gjelder video er det forskjellige formater, men mest DVD mappestruktor som er aktuellt. En grei nettradio er også kjekt å ha. Skal bruke Vista er planen, og en MCE-fjernkontroll. Om noen er flink med dette programmet og kan gi meg gode råd om oppsett hadde jeg satt pris på det. Nettulf Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 Alt..... Får det bare ikke til å virke som jeg skal.... Er litt for mange valg å forholde seg til synest jeg, brukte MediaPortal Install Guide som jeg fant på forumet til Mediaportal. Noe fungerer jo da, men ting endrer seg underveis, låser seg og det virker litt tilfeldig. Om du har tid så kan vi godt ta det litt på PM, eller skal jeg lage et innlegg på den mediaportaltråden din kanskje? Tror jeg må ha det inn med teskje er jeg redd, selv om jeg er litt oppegående på data mener jeg selv da. Nettulf Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg skal svare etter beste evne .. på konkrete spørsmål Kjapt tips: - Installer MP 1.0.2 - Installer SAF - google gjerne DXVA.rar for en kjekk codec - Installer StreamedMP (både pga skinnet og enkel installasjon av plugins). - TIPS: Det finnes en patch for DXVA + subs om du bruker det... Ellers: Kanskje denne du tenkte på: http://forum.team-mediaportal.com/newcomer...ll-guide-49685/ Mer: http://forum.team-mediaportal.com/newcomer...ul-posts-50062/ Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 Takker for svar. Nå er fruen og ungene på tur, så da får jeg tid å rote litt mere med dette.... Brukte de linkene som du nevner ja, og fulgte "oppskriften" ganske greit på den basic installasjonen. Har ikke lagt inn den codec pakken du snakker om. Bruker StreamedMP og Moving pictures er lagt inn. Får ta de punktene jeg har så langt: Hvordan fjerner/deaktiverer man ting i menyene man ikke bruker? Jeg har f.eks ikke bruk for TV/EPG funksjon. Moving Pictures ser ut til å være bra, men enkelte ganger når jeg går inn på Movies så åpnes det en liste med alle filene i stedet for Moving Pictures og bilde av alle cover. Moving Pictures er helt fint til å spille av mine egne DVD som jeg har lagt inn i mappestruktur, selv om det ikke finner alle filmene så lett. Men virker som en dårlig løsning for å spille av alt annet av små videofiler i ulike format. Hvordan gjør man det enklest mulig? Kunne tenke meg at det var ett valg i hovedmenyen for alle DVD filmer jeg har lagt inn, og et annet valg for filmklipp uten så mye orden i sakene. Har deaktivert Vista sitt mediaprogram, og installert IR server for å unngå at fjernkontrollen skal forsøke å starte windows mediacenter. Når jeg trykker på den grønne knappen på en generell vista media fjernkontroll kommer jeg til hovedmenyen i MP. Det er jo greit, men om jeg trykker en gang til på samme knapp, får jeg en annen hovedmeny der valgene er på norsk og har ikke samme bakgrunn. Da er ogsp Moving Pictures borte. Så det ser ut som om "Home" bildet skifter for hver gang jeg trykker på den knappen. Når det gjelder musikk har jeg for testingen sin del bare lagt inn en del album rippet i FLAC. De er lagt opp slik at hver artist har egen mappe, så er det under der igjen egen mappe for hvert album. Albumgrafikk ligger både i IDtag og album mappe. Problemet her er at jeg ikke klarer å sette det opp slik at visningen blir lik hele tiden. Om mulig kunne jeg tenke meg ikoner eller filmstripe med bildet av artisten (som jeg kan laste ned selv) som startsiden der, og så filmstripe over albumene når jeg velger artisten. Sangene på et album er greiest å ha i listeform. Nå er det slik at jeg må gå inn på hver artist/album, velge endre visning og sette det slik jeg vil ha det. Utrolig tungvindt. Og hvordan vil det bli om jeg legger inn en god del med MP3 som ikke er lagret på samme måte med mappestrukturen? Blir det enda mere rot? Været.... kommer opp en feilmelding der, mener jeg leste om en eller annen fiks på dette, men finner det ikke igjen i farten. Radio, der har jeg ikke noe radiokort, så den delen skulle vært fikset. Ønsker meg en enklere måte å legge inn nettradio på enn den innebygde der man må søke opp og legge inn en og en kanal i config prog. Finnes det noe grei måte å få lagt inn alle tilgjengelige norske nettradioer på ihvertfall? Så er det farten da... sist jeg testet dette var på XP, nå er det Vista. (fjernkontrollen virker bare med Vista) Og det er vesentlig tregere å bla rundt i MP. Har en AM2 Athlon 64X2 CPU og 2Gb RAM. Skjermkort er integrert på hovedkort og er vel GeForce 6 GPU. Hva bør jeg ha av maskin for at dette skal flyte litt greiere? Det var litt så langt, regner med det dukker opp mere problemer etterhvert.... Akkurat nå sliter jeg med Daemon tools for å kunne spille av ISO/IMG/BIN filer fra DVD filmene. Kommer opp feilmelding med noe administrasjonsrettigheter, jeg hater Vista.... Håper på mange gode svar! Nettulf Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Jees.... det var mye å svare på... Takker for svar. Nå er fruen og ungene på tur, så da får jeg tid å rote litt mere med dette.... Brukte de linkene som du nevner ja, og fulgte "oppskriften" ganske greit på den basic installasjonen. Har ikke lagt inn den codec pakken du snakker om. Bruker StreamedMP og Moving pictures er lagt inn. Får ta de punktene jeg har så langt: Hvordan fjerner/deaktiverer man ting i menyene man ikke bruker? Jeg har f.eks ikke bruk for TV/EPG funksjon. Du deaktiverer dem under plugins i configuration. De forsvinner da fra programmet, men IKKE basic homescreen (må byttes eller modifiseres manuelt). Moving Pictures ser ut til å være bra, men enkelte ganger når jeg går inn på Movies så åpnes det en liste med alle filene i stedet for Moving Pictures og bilde av alle cover. Aldri opplevd det... Høres ut som om du entrer MyVideos... ? Moving Pictures er helt fint til å spille av mine egne DVD som jeg har lagt inn i mappestruktur, selv om det ikke finner alle filmene så lett. Men virker som en dårlig løsning for å spille av alt annet av små videofiler i ulike format. Hvordan gjør man det enklest mulig? Kunne tenke meg at det var ett valg i hovedmenyen for alle DVD filmer jeg har lagt inn, og et annet valg for filmklipp uten så mye orden i sakene. Bruk MyVideos til slikt. Har deaktivert Vista sitt mediaprogram, og installert IR server for å unngå at fjernkontrollen skal forsøke å starte windows mediacenter. Når jeg trykker på den grønne knappen på en generell vista media fjernkontroll kommer jeg til hovedmenyen i MP. Det er jo greit, men om jeg trykker en gang til på samme knapp, får jeg en annen hovedmeny der valgene er på norsk og har ikke samme bakgrunn. Da er ogsp Moving Pictures borte. Så det ser ut som om "Home" bildet skifter for hver gang jeg trykker på den knappen. Du refererer til basic home og vanlig home. Dette kan være forvirrende. Dersom Moving pictures ikke finnes i home (opp/ned liste - på norsk eller det språket du har valgt i config) er dette ikke installert. Foreslår at du leser litt i manualen! Når det gjelder musikk har jeg for testingen sin del bare lagt inn en del album rippet i FLAC. De er lagt opp slik at hver artist har egen mappe, så er det under der igjen egen mappe for hvert album. Albumgrafikk ligger både i IDtag og album mappe. Problemet her er at jeg ikke klarer å sette det opp slik at visningen blir lik hele tiden. Om mulig kunne jeg tenke meg ikoner eller filmstripe med bildet av artisten (som jeg kan laste ned selv) som startsiden der, og så filmstripe over albumene når jeg velger artisten. Sangene på et album er greiest å ha i listeform. Nå er det slik at jeg må gå inn på hver artist/album, velge endre visning og sette det slik jeg vil ha det. Utrolig tungvindt. Du kan endre alt dette i config. Igjen: RTM!!! Og hvordan vil det bli om jeg legger inn en god del med MP3 som ikke er lagret på samme måte med mappestrukturen? Blir det enda mere rot? Du bør bruke en DB-view (database view) som Artist eller liknende. Da betyr organiseringen av filene (så godt som) nada nix og det er a) mye kjappere, b) mye penere og c) mye enklere å bruke enn shares. RTM Været.... kommer opp en feilmelding der, mener jeg leste om en eller annen fiks på dette, men finner det ikke igjen i farten. Kjenner jeg ikke til. Fu bruker 1.0.2? Radio, der har jeg ikke noe radiokort, så den delen skulle vært fikset. Ønsker meg en enklere måte å legge inn nettradio på enn den innebygde der man må søke opp og legge inn en og en kanal i config prog. Finnes det noe grei måte å få lagt inn alle tilgjengelige norske nettradioer på ihvertfall? Har laget en liste som du finner i repository... søk på Norwegian radio. Du bruker ikke TVServer antar jeg? Så er det farten da... sist jeg testet dette var på XP, nå er det Vista. (fjernkontrollen virker bare med Vista) Og det er vesentlig tregere å bla rundt i MP. Har en AM2 Athlon 64X2 CPU og 2Gb RAM. Skjermkort er integrert på hovedkort og er vel GeForce 6 GPU. Hva bør jeg ha av maskin for at dette skal flyte litt greiere? - Som nenvt - DB view bør brukes. Riktig satt opp så skal MP være "snappy" på ditt system. Det var litt så langt, regner med det dukker opp mere problemer etterhvert.... Akkurat nå sliter jeg med Daemon tools for å kunne spille av ISO/IMG/BIN filer fra DVD filmene. Kommer opp feilmelding med noe administrasjonsrettigheter, jeg hater Vista.... Har holdt meg unna Vista, og kan ikke svare . Du må dog ha alle retigheter på kontoen din - og det er (vistnok) to versjoner av admi..., Vista my ass Håper på mange gode svar! Håper det hjelp REF. - LES!!! : http://www.team-mediaportal.com/manual/Home Nettulf Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 OK, kan bekrefte prob. med været. Skal høre med teamet senere.... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Weather fix --> http://forum.team-mediaportal.com/general-...-weather-67438/ Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 12. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2009 Hallo! Fant ut av det med været selv, når jeg bare fant ut hvor jeg skulle plassere filene.... Er fortsatt noe som mangler på forsiden til Basic home, men det må vel sikkert endres i selve skin tenker jeg. Står et par koder oppe til høyre som ser ut som de refererer til været. Og på det skin (StreamedMP)jeg bruker, er Movies det samme som moving pictures, og jeg veksler mellom basic home og "vanlig" home ja hver gang jeg trykker på startknappen. Så den biten har jeg forstått nå. Holder på å leke meg litt med den editoren som følger med Streamed MP, så bytter litt tekst og slik i menyene nå. Kan gjerne fjerne/legge til knapper også når jeg blir litt varm i trøya. Når det gjelder musikk har jeg valgt database view, men alikevel må jeg inn på hver artist å velge visning direkte i programmet. Har ikke krysset av for noen foldere i Folder view. Men må jo velge en mappe der for at det skal komme opp noe under database view? Fjerner jeg alle mapper i den ene, forsvinner de også fra database siden.... Får også opp en del artistnavn som ikke finnes der når jeg velger visning på artist. Og det ser fortsatt ut som det er folderview, da det vises i mappestruktur når jeg går inn på musikk. Må nok jobbe litt mere med dette. Det hjelper jo ikke at maskinen har fått det for seg at den skal fryse og restarte seg selv når jeg er inne i MP da.... Fant også listen med radiostreams samt en liste med TV og radio logoer. Skal prøve å legge inn noe av dette i morgen. Har også problemer med at volumkontrollen i MP ikke virker når jeg f.eks. spiller DVD med Dolby Digital eller DTS ut... Da står det på fast nivå hele tiden, men det er gjerne normalt. Så takker for hjelp så langt, regner med jeg har fått det meste til å fungere greit før jul håper jeg.... Nettulf Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 14. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2009 Fikk lagt inn radiostream også, men det kommer ofte feilmeldinger om at audio ikke kan avspilles, menyene henger og programmet crasher. Så tror jeg bare får starte på nytt igjen, og teste ut et annet program. Bør vel formatere hele maskinen på nytt igjen. Nettulf Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Vell, MP er dønn stabilt her. Om du bruker "mine" streams er nok flere gamle og utgåtte. Kan/Kunne hjulpet deg mer, men siden du vil finne et ant prg sparer jeg meg. Lykke til videre PS: XBMC skal være ganske plug 'n play Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg har nettopp kjøpt meg HTPC, og kjører MP. Lest side opp og side ned rundt om kring. AVS-forum har masse bra, og jeg brukte denne guiden når jeg la inn MP. Vell, MP er dønn stabilt her. Om du bruker "mine" streams er nok flere gamle og utgåtte. Kan/Kunne hjulpet deg mer, men siden du vil finne et ant prg sparer jeg meg. Lykke til videre PS: XBMC skal være ganske plug 'n play Jeg tenker å bruke plug-in for å få norske radio-kanaler. noe jeg bør vite? Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 Vell, MP er dønn stabilt her. Om du bruker "mine" streams er nok flere gamle og utgåtte. Kan/Kunne hjulpet deg mer, men siden du vil finne et ant prg sparer jeg meg. Lykke til videre PS: XBMC skal være ganske plug 'n play Har kikket litt på XPMC, og det er en mulig kandidat. Bare testet den på en XP maskin full av alle mulige programmer så langt, og har fungert nesten feilfritt. Men blir nok ikke gjort noe mere seriøse forsøk på dette før etter ferien, nå er ennå en maskin i heimen krasjet på uforklarlig vis... Så må ta meg av det først, lurer nesten på om jeg har fått et Vista-virus i hus siden 2 maskiner med Vista har knelt nå i det siste.... Nettulf Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 intelli-musa: Hvilken plugin? Dukus sin (husker ikke hva den heter). Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Tror jeg fikk det til. Sitter her og jubler for alle de stilige pluginene som fins til mediaportal. Finner jo noe til alt. Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Siden vi har startet å prate om MediaPortal her, så kan jeg jo komme med fler spørsmål. Lagt inn IR-server plugin til MP. Prøver å få min fjernkontroll til å fungere, men skjønner lite, og får ikke til noe. Bruker fjernkontrollen som fulgte med mitt Antec Fusion Remote.. Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Siden vi har startet å prate om MediaPortal her, så kan jeg jo komme med fler spørsmål. Lagt inn IR-server plugin til MP. Prøver å få min fjernkontroll til å fungere, men skjønner lite, og får ikke til noe. Bruker fjernkontrollen som fulgte med mitt Antec Fusion Remote.. bare prøv og sett den opp som en vanlig mce fjernkontroll, bør jo funke det. Eller er det i-mon de bruker i antec kabinettet ? bare test dette da Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Er imon ja. Prøvd IR-server, men fungerer dårlig. skjønner svært lite. Satt til 4 i natt før jeg ga opp. Men får sette meg ned på forumet til MP og lese videre... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Hei! Mener jeg har en grei oppskrift til deg, men du må gi meg litt tid om jeg må utdype. kort fortalt: Bruk iMon software + denne: http://forum.team-mediaportal.com/mediapor...t-plugin-25755/ iMon: Det finnes en remote config fil for MediaPortal - Map tastetrykkene til knapper - Map knappene til utførelser i pluginen (bruk keyboard mappingne - krever at du kopierer keyboard.xml over i input mappa) Det hørtes komplisert ut... hadde jeg hatt tid skulle jeg mekka en guide.... er egentlig ikke så vanskelig. Finnes flere iMon tråder på MP forumet, så ... Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Takk skal du ha. Skal se om jeg får sett på KeyboardInputPlugin i kveld. Skal nok få det til til slutt. Så er det noe galt med lcd-displayet på kabinettet. Går fint når jeg "surfer" rundt inne i MP, men når jeg skal sette på en film så kommer det "fullskjermsvideo" eller noe sånt, så henger han seg der. Når jeg går ut av MP kommer det opp at MP har uventet avsluttet. Bruker CybrDisplay. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå