Husam Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Hei, når jeg har trent armer og mage f.eks, hvor lenge må kroppen vente for at treningen skal ha best effekt før jeg kan ta neste treningsøkt? Ønsker å få opp styrken her så raskt som mulig. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 http://www.myrevolution.no/artikkel/nybegynnerprogram/21/ Ca 48 timer. Aka mandag-onsdag-fredag osv. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 OK, men kan jeg ta sit-ups og push-ups hver kveld før jeg dusjer for eksempel uten å ødelegge for meg selv? Eller bør jeg kun gjøre dette hver tredje dag? Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Hvordan trener du ellers? Bli sterkere kommer ikke uten kcaloverskudd, protein i kosten og et program med progresjon på belastningen. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Jeg må innrømme at planen er ganske halvhjertet, selv om selve treningen min utføres ganske bra synes jeg. Hovedmålet er knallgod kondisjon, det er vel ikke noe problem, bare å løpe masse hver dag? Ellers har jeg tynne armer jeg ønsker å fylle med litt muskler, og vil ha en litt bedre definert 6-pack-mage enn i dag... Jeg trener armer med vekter nå og da, vil begynne å gjøre det oftere fra nå av. Har egentlig bare trent mage vha. sit-ups hittil, men er det egentlig nok? Kostholdet mitt tror jeg er bra, mye fiber, vitaminer og proteiner. Men har aldri tenkt på noe ekstra for treningens skyld... Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Det er her det skurrer, definere magen ala få frem rutene krever kcalunderskudd. Bygge masse på armene krever kcaloverskudd. Du kan ikke gjøre begge på en gang. Les linken så ser du hvor avansert det er selv på den enkle måten. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 Hmm, ok. Takk for svar. Spørsmålene blir da: 1. Det går ikke an å trene både mage og armer samtidig og få synlige resultater, selv om jeg spiser mye og tar til meg mye energi? 2. Holder det å ta mye sit-ups for å få mer definerte magemuskler? 3. Kan styrke- og utholdenhetstrening kombineres, eller stjeler også utholdenhetstreningen for mye energi til at muskler kan bygges? Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 1. Jo. Kcaloverskudd og progresjon i treningen = Muskelvekst. Magemusklene er også muskler som vokser i lik grad med f.eks biceps. 2. Mye sit-ups i form av mange reps samtidlig er absolutt ikke hensiktsmessig, da pga. det jeg sa over: magemusklene er muskler de også, og skal trenes likt med resten av musklene. F.eks 3x15 (setxrep) hvor man har progresjon ukentlig i form av ekstravekt. 3. Som War sier: For å bygge muskler må man ha et kcaloverskudd. Trener man mye utholdenhet tapper det kroppen for mye energi, og da må man spise mer for å ta igjen tapet. Jo mer trening, jo mer mat trenger man, logisk nok. Skal man bli rik må man tjene mer penger enn man bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå