oleode Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Hei, Jeg har et Sony SR12 HD-kamera som lagrer video i AVCHD-format. Jeg bruker Pinnacle Studio 12 til enkel redigering, og har noen spørsmål i forhold til output-format på filmer. Jeg vil jo gjerne holde kvaliteten oppe på samme nivå som opptaket er gjort i, samtidig som jeg ikke vil ha unødvendig store filer, i forhold til at Mac Mini'n min skal klare å spille det av. Jeg har kameraet på Full kvalitet, og det står da FH 16M på kvalitetsvalget på kameraet. Antar at det betyr 16mbit/s. Ved output har jeg da noen spørsmål: 1. Bør jeg velge MPEG2 og "tilpasset" kvalitet, sånn at jeg velger datarate på minst 16000kbit/s? 2. Bør jeg ev. velge MPEG4 og "tilpasset" kvalitet - i så fall kan jeg maksimalt velge 12000kbit/s datarate. 3. Bør jeg ev. velge Windows Media-format full HD som et alternativ? Ulempen her er bare at det tar sinnsykt lang tid å rendre output-fil. Takknemlig for alle forslag til hva jeg burde velge av output. Det er selvfølgelig aktuelt å alltid å lage to output-filer, en for visning og en for å ha god kvalitet for ev. redigering senere. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Beklager å hente opp en gammel tråd, men har du kommet fram til noen konklusjon? Sitter med samme dilemma selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå