Gå til innhold

Hvordan overføre e-post fra Outlook til Gmail?

Anbefalte innlegg

Det er jo hundrevis av artikler om dette overalt tenker du kanskje nå. Vel, jeg har uansett ikke klart å finne svar. Fant denne artikkelen...

http://www.dinside.no/812995/slik-flytter-du-epost-til-gmail

...men den gir meg rett og slett ikke svar på spørsmålet mitt. Det er en link i artikkelen som leder til denne siden ( http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=77689 ) som visstnok skal forklare fremgangsmåten, men det gjør den jo på en elendig måte.

Eks:

"2. Velg Ikke oppgrader hvis du ikke har installert denne versjonen før." Hæ!? Hvor hen? Oppgrader? Oppgradere hva? Hvilken versjon?

"4. Skriv inn visningsnavnet, e-postadressen (inkludert @gmail.com) og passordet." Hvor skal jeg skrive dette?

Da jeg opprettet Gmail-kontoen så var det mulig å overføre e-post fra en annen e-postklient (under "Innstillinger" osv.), men DinSide sier at jeg skal aktivere IMAP som da er en annen fremgangsmåte slik jeg forstår det, eller? Hva innebærer det å aktivere IMAP? Hva er forskjellen?

Og:

Vil dette bare overføre alle e-postene som allerede ligger på den gamle kontoen, eller vil e-post som blir sendt til den gamle kontoen bli automatisk videresendt til Gmail for all ettertid? Dette er det ikke sagt noe om i DinSides artikkel.

Håper at noen kan hjelpe meg. :)

Endret av 1-2-3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant omsider ut hvordan jeg skulle overføre e-postene som lå i innboksen fra den gamle kontoen til Gmail, men jeg har ikke funnet ut om det er mulig å automatisk videresende e-post som blir sendt til den gamle kontoen over til den nye. Noen som vet dette?

Lenke til kommentar
http://www.webhostingshow.com/2008/08/28/i...nts-into-gmail/ som du forøvrig kunne brukt til å importere all gammel epost også.

Takk men har forstått det sånn at dette bare varer i 30 dager. Fikk en e-post fra Google da jeg opprettet kontoen der det stod:

"Du kan importere kontakter og e-post fra Yahoo, Hotmail, AOL og flere andre nettbaserte e-postkontoer eller POP-kontoer. Vi kan til og med fortsette å importere e-posten din de neste 30 dagene."

Stemmer dette? Eller er metoden i linken din en annen løsning, slik at jeg slipper trøbbel etter 30 dager?

Lenke til kommentar

Etter det jeg skjonner kan man ikke importere fra outlook.

Hvis din navaerende email ISP har en pop/imap server og alle emailene dine ligger pa denne serveren, kan du legge til den i gmail sa laster gmail ned.

Hvis derimot alle emailene er bare lokalt pa din maskin ser jeg liten mulighet annet enn a installere din egen imap/pop server og legge outlook inboxen pa denne servern..

Lenke til kommentar
Etter det jeg skjonner kan man ikke importere fra outlook.

Hvis din navaerende email ISP har en pop/imap server og alle emailene dine ligger pa denne serveren, kan du legge til den i gmail sa laster gmail ned.

Hvis derimot alle emailene er bare lokalt pa din maskin ser jeg liten mulighet annet enn a installere din egen imap/pop server og legge outlook inboxen pa denne servern..

Dette skjønte jeg dessverre lite og ingenting av. :blush: Det jeg hvertfall kan si er at e-post som blir sendt til Outlook blir automatisk videresendt til Gmail nå. Om det varer lenger enn 30 dager gjenstår å se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...