Herr Brun Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Sett at jeg jobber full stilling på en bensinstasjon, og ikke lengre føler for å jobbe der. Jeg har en måneds oppsigelsestid, men "velger å ikke benytte meg av den" (hehe). Jeg er satt opp i en turnusplan, men velger en dag å rett og slett ikke møte opp, når jeg skal jobbe en helg. Sjefen ringer, og jeg forklarer at jeg ikke lengre akter å jobbe der mer. Vil jeg kunne belastes eventuelle ekstrautgifter som sjefen har i forbindelse med dette? F. eks. vikarlønn (differanse mellom min lønn og vikarlønn), overtidsjobbing osv. For meg virker det logisk at sjefen vil kunne trekke dette fra (den utestående) lønnen min. Han får ekstrautgifter på grunn av et kontraktsbrudd fra min side. Men er det slik? Eller er den eneste konsekvensen av at en ikke møter på jobb at en går glipp av lønna og attesten? (NB: Dette er et hypotetisk spørsmål. Jeg har baller nok til å bite tenna sammen og jobbe ut oppsigelsestiden min, og har for øvrig ikke full stilling, ei heller noen planer om å si opp med det første). Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Jeg har ikke planer om å si opp med det første, men om jeg skulle sagt opp, så ja. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Du går glipp av attesten, som jeg nevnte i en tidligere tråd (som sikkert var foranledningen til dette), og bedriften kan trekke deg i sluttoppgjøret for de merkostnadene du påfører bedriften ved å rettsstridig fratre din stilling (arbeidsmiljøloven § 14-15 (2) e). Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Hvilket kan være omsetning for den dagen de evt må holde stengt eller? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Vikar, og andre utgifter/tap de måtte ha ved at den ansatte ikke møter opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå