Quest Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Har en relativt ny PC (6mnd). Her istad når jeg skulle skru på PC`en, så var plutselig A: diskettstasjonen borte. Jeg prøvde å restarte maskinen, og la merke til at det ikke var lys i det hele tatt på Floppy`en. Jeg har forøvrig ikke rørt en eneste kabel. Noen som vet hvorfor Floppy`en plutselig ikke får strøm? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Strømkabler kan løsne,sannsynligvis det som har skjedd. Lenke til kommentar
Quest Skrevet 10. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2003 Det har jeg sjekket. Og alle kablene er på plass, såvidt jeg kan se. Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Å bli kvitt diskettstasjonen bør du sjå på som ei positiv hending. Lenke til kommentar
Quest Skrevet 10. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2003 Har forøvrig et annet problem også. [ Mye rart som kan skje på en lørdag ] Jeg satt sammen en gammel PC istad. Når jeg starter den, så er det strøm, og alle enhetene ser ut til å få strøm (her er det altså ikke et strømproblem). Men maskinen kicker liksom ikke videre fra "IBM-Aptiva" bildet som kommer opp ganske så kjapt. Leses ikke HD? Dette spørsmålet er Prio2 Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Feil HD oppsett. Sjekk master og slave innstillingar. Og at ide kablane står rett i. Lenke til kommentar
Quest Skrevet 10. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2003 Ang. mitt siste problem: Feil HD oppsett. Sjekk master og slave innstillingar. Og at ide kablane står rett i. Kablene står som følger: P6 = CD-ROM P5 = CD-BRENNER P3 = HD P4 = Diskettstasjon Noe feil her tror du? Ps! Må jeg inn i BIOS for å sjekke master/slave instilliner? Og hvordan gjøres dette på en IBM maskin? Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 master og slave vert satt av strapper bakpå einingane(hardisk, cdrom osb). Lenke til kommentar
mr x Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 sjekke master/slave instilliner se bakpå harddisken din,der er noe jumpere som kan flyttes til master/slave. bruker og stå oppe på disken din hvor jumperene skal stå. Lenke til kommentar
Quest Skrevet 10. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2003 Den står som Master. Prøvde å sette den til Slave, uten hell. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Den står som Master.Prøvde å sette den til Slave, uten hell. har du sett på ide-kablene på hovedkortet ditt,at di står rett. kan jo være noe feil der.(kablene som går fra hovedkortet til hardisken din) Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Har du ein eining på kabelen skal den stå på master. Har du to skal ein stå på master og ein på slave. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå