Gå til innhold

Hvordan fikser jeg brannmuren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slå av den integrerte brannmuren i windows XP, og installer ZoneAlarm i stedet. Du får da spørsmål om hvilke programmer som brannmuren skal slippe gjennom etterhvert som programmene trenger tilgang til nettet. Enklere kan det nesten ikke gjøres, samtidig som du selv har full kontroll.

Lenke til kommentar

Det er et kjent fenomen at brannmuren til xp er av-eller-på brannmur. Denn sperrer alle porter og ikke spør meg hvordan du åpner dem (Selv har jeg egen linux brannmur :razz: ).

Hadde jeg vært deg ville jeg hørt på rådet om å installere en annen brannmur, eller finne ut hvordan du åpner porter. Men å spille online skal ikke være noe problem med XP brannmuren uansett, ved mindre du er server selv. (Du trenger jo ikke slippe noen inn på maskinen din).

Deler du Internet med fler i huset ditt er det mulig du har en gateway/brannmur lager trøbbel. Dette merker du spesielt fort hvis du er nødt til å bruke en proxy for å sørfe. (Dvs, hvis det ikke går ann uten proxy.)

Lenke til kommentar

Pretender: XP sin innebygde brannmur er så absolutt ikke bedre enn Zonealarm. XP sin bm har som nevnt tidligere kun av/på funksjon og den stopper kun inngående trafikk. Jeg har bare i år opplevd to ganger at virus har prøvd å koble seg opp mot en IP adresse fra min maskin (viruset hadde jeg fått fra en web-side). Hadde det ikke vært for ZA (som varslet om viruset med en gang) og Norton AntiVirus hadde hele maskina vært infisert og jeg hadde uvisst drevet og spredd viruset videre idag. Jeg vil påstå at ZA er på høyde med de beste betal brannmurene som er idag. Unntaket er at du i ZA ikke kan stille inn manuelt hvilke porter som skal være åpne og ikke.

Jeg blir daglig scannet (6 forsøk på 10 timer).

Last ned ZoneAlarm GRATIS idag:

http://www.zonealarm.com

GXSilver

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...