EspenFe Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Hei. Fikk melding fra inntakskontoret nå anngående skolepctilbud. Der anbefalte de meg en pc, men jeg synes pcen var ganske "laber" ytelsesmessig. Denne pcen måtte vi betale 1050,- kr for, og etter dette fikk vi beholde den. Jeg leste lenger ned på siden og fikk denne informasjonen : "Dersom du heller vil bruke/kjøpe egen PC vil du få utbetalt et ”PC-stipend” fra fylket på kr 2 667. Du må sjøl holde deg med service, vedlikehold og eventuell forsikring. ”PC-stipendet” blir utbetalt omkring 15. september. Den PC-en du bruker må minst svare til de kravene som gjelder for fylket sin PC-modell." Hva går dette PC-stipendet ut på? Får jeg 2667,- kr for å kjøpe en pc hvis jeg legger til mer penger? Vær så snill og hjelp meg. Svar skal leveres inn snarest. MVH EspenFe EDIT : Dette gjelder Møre og Romsdal Endret 9. juli 2009 av EspenFe Lenke til kommentar
Husee Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Sånn som det fungerer i Hedmark så får du tilbud om pc for 800,- i året. Denne får du når du er ferdig på skolen. Du får også tilbud om et utstyrsstipend på 800 kr i året som kan dekke pcn. Vet ikke hvordan det er i ditt fylke Lenke til kommentar
s1 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Tidligere fikk alle elver et PC-stipend på 4000 kr. Men dette er slutt på, hvertfall i Nordland. Nå får man PC for 800,- i året. Denne får du beholde når du er ferdig på skolen. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Kan også legge til det som står om den pcen fylket anbefaler deg. # Hvis du vil benytte deg av fylket sitt PC-tilbud vil du få utlevert PC-en på skolen ved skolestart. Du må betale kr. 550 det første skoleåret (2009) og kr. 500 det andre skoleåret (2010). Faktura blir sendt ut omkring 15.september. Betalinga inkluderer bl.a. service, vedlikehold og forsikring. # Du får beholde PC-en når innbetalingene er gjort (kr.1050) etter to år. Slutter du før kan du kjøpe ut PC-en. Det jeg lurer på : Hvordan får jeg utbetalt de 2667,- for et pcstipend? Får jeg alt utbetalt med en gang, eller deler det seg opp for hvert semester? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå