stasomfaen Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Hei! For få dager siden var jeg og sto på sommer ski.. Jeg skulle hoppe på et hopp som jeg hadde hoppet på tidligere, men farten hadde blitt dårligere. Jeg skulle sette et triks og lande switch (baklengs), men kulet derfor hoppet og ble dyttet litt opp i luften igjen og landet rett på ryggen i unnarennet på en liten kul. Jeg mistet nesten pusten og hadde veldig vondt det første minuttet, men det gikk over. Til nå har jeg hatt småvondt i ryggen og når jeg hopper på trampoline, får jeg veldig vondt inni brystet. Det er liksom den følelsen av å ha en løs ting i brystet som blir dyttet nedover mens den egentlig skal stå stille. Nesten som når man føler at hjernen rister mens man hopper, men i brystet. Er det noen som har samme/opplevd samme følelse? Hvor lang tid tar det før den forsvinner? Er ca. 6-7 dager siden det skjedde, og har hatt følelsen hver gang jeg har hoppet nå. 2-3 ganger, og må gi meg siden det gjør ekstra vondt og det er ekstra ekkelt når jeg lander på ryggen, siden og sånt. Plis, hjelp. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Det er helt idiotisk å hoppe på en trampoline når du har skadet ryggen, da bare ber du om å bli mer skadet. Husker jeg fikk et stygt fall en gang og fikk veldig vondt i ryggen. Gikk over etter to månder ca. Bare sørg for å gå, beveg deg, hvis du ikke gjør det så stivner ryggen og det blir helt grusomt. Hvis det ikke blir bedre så burde du oppsøke fastlegen din. Natrich Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Trampoline er sunt visst : Ryggen, legger, nakke osv ikke er skadet og fungerer optimalt, da sterker trampoline så å si alle muskler i kroppen. Trampoline er usunt : Visst man har skader i enkelte deler av kroppen, vanligvis, rygg, nakke, ankler osv. Det er usunt fordi kroppen klarer ikke påkjenningen når noe allerede er skadet. Så mitt tips er, enten hold deg unna trampoline i noen uker, eller hopp regelmessig men VELDIG forsiktig for å sakte bygge opp det som eventuelt er skadet. Visst ikke noe hjelper, kontakt lege å undersøk problemet! Lykke til da ! Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Har hatt akkuratt det samme eg. Men da fekk eg vondt i brystet fra trampolina, hoppa vell litt for masse. Men er en god del år siden. Akkuratt i det eg tok sats, så kjente eg en skarp stikking/vondhet i brystet. Men eg tok det ikkje så alvorlig, så eg venta ei stund, så gjekk det over. Er vell bare en liten smell, eller en strekk i en muskel. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Bare ta det rolig og kontakt lege om du får problemer i hverdagen. Om ikke foten din sovner går det nok over. EDIT: Nok Endret 9. juli 2009 av O:M:A Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 Takk for poster Jeg skal holde meg unna trampolinen til jeg kjenner at ryggen er helt bra. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 (endret) Har du/dere store bryst? Som sagt tidligere, ved skader i rygg, unngå fysiske aktiviteter som anstrenger ryggen ekstra. Denne anbefalingen er kun basert på min erfaring. Endret 12. juli 2009 av w3p Lenke til kommentar
daruu Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 (endret) Mulig du brista ett ribbein når du kjørte av på ski? Ville vurdert å sjekke det opp, kjipt med punktert lunge Endret 12. juli 2009 av daruu Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Spørs... Gjør det veldig vondt å briste ribbein? Gjorde ikke allverdens vondt.. Var bare et smell, hvor jeg mista pusten halvveis, så sto jeg videre.. Håper inderlig det ikke er brista ribbein! Men, brista ribbein bak i ryggen? altså, ikke de foran, men noe bak? Får ikke vondt hvis jeg drar hånda over brystet, heller ikke ryggen. Er bare ved kjappe bevegelser med øvre rygg/ nakkepartiet. Men.. Ryggen er litt bedre nå enn sist da jeg skrev her. Har ikke hoppet enda, men tror jeg drøyer den. Lenke til kommentar
trash__ Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hadde det helt samme en hel sommer for noen år siden, vondt i brystet hver gang jeg spratt på trampolinen. Tror det gikk over av seg selv etter en tid, men tok en god stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå