Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Psykopatenes måter å være på

Gjest Guest_Line_*

Anbefalte innlegg

Nei, det er en uaktsom oppførsel. Likevel, vi har pent lite å dømme personer etter ensidig informasjon.

Det er åpenbart at du ønsker en viss "oppklaring" på at du selv også har blitt behandlet dårlig, og det har du jo. "Hit and run" er skjeldent særlig hyggelig, særlig bekvemt er det jo også når man sitter på mistanker om at personen er enda værre til sinns. Likevel vil jeg råde deg til å la det som hører fortiden til, bli i fortiden. Personen har, hvertfall slik du gir uttrykk for, utnyttet deg. Og da er det på sin plass at du kutter ut denne personen - at det skjer motsatt er også bare en fordel.

Bli ferdig med dette. Når du danser tango med skyldfølelseskortet, så ender du opp med å fremstå som meget forvirret, og til tider selv ganske vimsete og slu. Du burde ikke ha noen trang til å blande deg mer inn enn hva du allerede er, heller et ønske om å komme deg vekk. Ta det derifra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest trådstarter

Saken har to sider, helt klart.

Jeg er fullt med på at jeg har opptrådd galt selv:

.... Jeg har jo sendt masse smser/meldinger til en mann, som sier at han overhode ikke ønsker å ha mer med meg å gjøre. - - Vet at dette kan oppfattes psykopatisk, og dette førte til at han fikk sjans å gå i forliks-sak mot meg. For uansett hvor hardt han har såret meg, og uansett om jeg ønsket en forklaring på hvorfor han gjorde det, så har jeg ikke lov å ta av på denne måten. Det er ulovlig.

Men selv om jeg har gjort noe ulovlig, så betyr det ikke at det skjedde uten at det er noe som ligger bak det. Er det alltid den som gjør noe som er straffbart, som er ond? Kan det av og til være en grunn som førte vedkommende inn i den straffbare handlingen?

Og når jeg skal fortelle det han ikke kan tas for så er det nok ting som sårer de fleste, mer eller mindre.... :

Han :

- reiste til andre siden av landet, på egen regning for å treffe meg flere ganger, og viste meg intense følelser. Og det bidro til at jeg tok dette hardt psykisk også. Jeg fikk jo følelser.

- hadde sex med meg uten prevensjon, og risikerte å gjøre meg gravid.

- presset seg på meg under sexen, jeg var tilbakeholden pga av at han hadde såret meg tidligere, begynt å krangle og brukt politi mot meg før, for så å kommet tilbake. Men jeg møtte han igjen likevel. Jeg var jo svak for han.

- etter siste treff så svarte han meg ikke på en uke........ og da han svarte så bare blokket han meg, og truet med en gang med politi hvis jeg kontaktet han.

- ville ikke snakke, ga meg ikke sjans til å få en forklaring og snakke ut om ting... selv om han visste at jeg hadde store problemer. Jeg spurte om en 10 minutters samtale , på telefon eller sms, men han svarte ikke, og tilslutt så gikk han til sak mot meg... Han velgte heller den løsningen i stedet for å prate i 10 minutter. Ville heller fly over her, og ha sak.

Fikk vite at han var sammen med damen, da han traff meg, og risikerte alt dette. De er sammen fortsatt, hun var med han på fly over, og satt på hotellet og ventet mens vi var i saksmøte. Samtidig sier han at han elsker henne, men han har ihvertfall rotet med flere andre damer siden meg. Så han er ihvertfall sprø.

Nei, det er en uaktsom oppførsel. Likevel, vi har pent lite å dømme personer etter ensidig informasjon.

Det er åpenbart at du ønsker en viss "oppklaring" på at du selv også har blitt behandlet dårlig, og det har du jo. "Hit and run" er skjeldent særlig hyggelig, særlig bekvemt er det jo også når man sitter på mistanker om at personen er enda værre til sinns. Likevel vil jeg råde deg til å la det som hører fortiden til, bli i fortiden. Personen har, hvertfall slik du gir uttrykk for, utnyttet deg. Og da er det på sin plass at du kutter ut denne personen - at det skjer motsatt er også bare en fordel.

Bli ferdig med dette. Når du danser tango med skyldfølelseskortet, så ender du opp med å fremstå som meget forvirret, og til tider selv ganske vimsete og slu. Du burde ikke ha noen trang til å blande deg mer inn enn hva du allerede er, heller et ønske om å komme deg vekk. Ta det derifra.

Lenke til kommentar
Saken har to sider, helt klart.

Jeg er fullt med på at jeg har opptrådd galt selv:

.... Jeg har jo sendt masse smser/meldinger til en mann, som sier at han overhode ikke ønsker å ha mer med meg å gjøre. - - Vet at dette kan oppfattes psykopatisk, og dette førte til at han fikk sjans å gå i forliks-sak mot meg. For uansett hvor hardt han har såret meg, og uansett om jeg ønsket en forklaring på hvorfor han gjorde det, så har jeg ikke lov å ta av på denne måten. Det er ulovlig.

Men selv om jeg har gjort noe ulovlig, så betyr det ikke at det skjedde uten at det er noe som ligger bak det. Er det alltid den som gjør noe som er straffbart, som er ond? Kan det av og til være en grunn som førte vedkommende inn i den straffbare handlingen?

Og når jeg skal fortelle det han ikke kan tas for så er det nok ting som sårer de fleste, mer eller mindre.... :

Han :

- reiste til andre siden av landet, på egen regning for å treffe meg flere ganger, og viste meg intense følelser. Og det bidro til at jeg tok dette hardt psykisk også. Jeg fikk jo følelser.

- hadde sex med meg uten prevensjon, og risikerte å gjøre meg gravid.

- presset seg på meg under sexen, jeg var tilbakeholden pga av at han hadde såret meg tidligere, begynt å krangle og brukt politi mot meg før, for så å kommet tilbake. Men jeg møtte han igjen likevel. Jeg var jo svak for han.

- etter siste treff så svarte han meg ikke på en uke........ og da han svarte så bare blokket han meg, og truet med en gang med politi hvis jeg kontaktet han.

- ville ikke snakke, ga meg ikke sjans til å få en forklaring og snakke ut om ting... selv om han visste at jeg hadde store problemer. Jeg spurte om en 10 minutters samtale , på telefon eller sms, men han svarte ikke, og tilslutt så gikk han til sak mot meg... Han velgte heller den løsningen i stedet for å prate i 10 minutter. Ville heller fly over her, og ha sak.

Fikk vite at han var sammen med damen, da han traff meg, og risikerte alt dette. De er sammen fortsatt, hun var med han på fly over, og satt på hotellet og ventet mens vi var i saksmøte. Samtidig sier han at han elsker henne, men han har ihvertfall rotet med flere andre damer siden meg. Så han er ihvertfall sprø.

TS: Virker for meg som du bare er her på forumet for å få bekreftelse på hvor dårlig du har blitt behandlet (Bekrefte at eksen var psykopat --> "bevis" for at du har behandlet dårlig), og ikke som om du faktisk vil ha noen form for hjelp.

Hver gang noen forsøker å si noe fornuftig til deg overser du det og forsøker på nytt og fremstille han som "ond".

On topic:

Du har blit utnyttet og lurt, at han tar fly på egen regning og viser følelser osv. var kun for å få seg noe med deg. Mange velger å ta den risikoen fordi det er bedre og driter i evt. konsekvenser.

Sa du tydelig fra "Slutt, det her vil jeg ikke?" Hvis ikke ser jeg knapt hvordan han kan ha presset seg på.. "Den som tier samtykker."

Det at du ikke unngår han "fordi du var svak for han" --> Helt og holdent DIN feil.

Grunnen til at han ikke svarte ligger i det jeg skrev i 1. punkt.

Altså, ikke noe unormalt, ulovlig eller noe her.. Selvfølgelig leit at du føler deg som du gjør, men imo er det din egen feil. Hvis noen skulle bli fristet til å hevde umoral i hans handlinger vil jeg på forhånd få påpeke at etikk og moral er subjektivt. Hvis han er intelligent (som nevnt mulig i en post et stykke opp) er det normal oppførsel og utfordre\evt. forkaste etiske retningslinjer som inne har noen logikk i seg fra hans PoV.

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Ja Han har utnyttet og lurt meg følelsesmessig, og det var grunnen til at jeg tok sånn av. Det er svaret!

Han viste "sterke følelser" for meg. Og risikerte å gjøre meg gravid. Fortalte at han hadde lengtet etter meg tidligere i 2 år hver dag, og da sa han det samme som han gjorde nå: at han ikke ønsket kontakt, etter en diskusjon vi hadde hatt om et tema. Og så traff han meg igjen. Reiste fra andre siden av landet med fly for å treffe meg flere ganger.

Han hadde også problemer med å styre seg på meg , fikk orgasmer bare av å se på meg, så jeg følte jo meg veldig beundret.... Han sa at jeg var den damen, som han hadde hatt deiligst sex med i hele sitt liv. Han viste også sterke sjalusitendenser.

Jeg innser at jeg ble lurt følelsesmessig. Det er derfor alt ble sånn. Han viste et "skuespill" følelsesmessig.

Men har noen tips til meg på hva jeg skal tenke om meg selv som tok sånn av at det endte i retten? Hvordan skal jeg bearbeide det? Skal jeg hate meg selv?

Andre mennesker sier til meg at jeg ser veldig pen ut. Skulle jo tro jeg så drittstygg ut når fyren behandler meg sånn. Og jeg sliter jo med meg selv, og lurer på hvordan folk kan bli så vinglete.... Først beundre meg, for så å hate meg.......

On topic:

Du har blit utnyttet og lurt, at han tar fly på egen regning og viser følelser osv. var kun for å få seg noe med deg. Mange velger å ta den risikoen fordi det er bedre og driter i evt. konsekvenser.

Lenke til kommentar

Dropp denne personen.

Har er kun til sjikane og utnytter deg. Ingen vits å "samle" på sånne.

Finn deg en ordentlig psykolog til å snakke ut med, og finn deg en ordentlig samboer av noe slag.

Om du trenger en å snakke med kan du nå meg på msn, min msn adresse står i profilen min her på diskusjon.no.

Mvh. WildWolF - Peace out.

Lenke til kommentar

Jeg tror du, trådstarter, hadde hatt godt av å snakke med noen profesjonelle (psykolog el.) for det virker som dette er noe som tar veldig mye av livet ditt. Du skriver ørten tråder her på forumet som dreier seg om det samme, og ser ikke ut til å komme deg videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...