Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Psykopatenes måter å være på

Gjest Guest_Line_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Line_*

Jeg har hatt et type forhold til en mann som ikke behandlet meg noe godt, og sliter forferdelig å komme meg videre etter dette. Kanskje er jeg rar - fordi dette bare er ett eneste menneske..... men jeg sliter grusomt.... Sitter helt fast....

Jeg tenker derfor på at dette menneske virker psykopatisk ut, siden han ikke ønsker meg godt, og gir blaffen i hvordan jeg har det.

Han har gjort det veldig kjipt for meg. Veldig. Og jeg sliter forferdelig med det. Er livredd å våge å inngå kontakt med nye menn. Og jeg er jo bare i begynnelsen av 30 årene, og likevel så føler jeg meg helt ødelagt for livet.

Han bor på andre siden av landet, og jeg skjønner ikke hvorfor han kan være så slem mot meg som han har vært, og hvorfor han ikke kan ta hensyn til mitt vel....

Så derfor spør jeg dere: det fins nok forskjellige typer psykopater, men hvilke trekk pleier de å ha.... hvordan pleier de forskjellige typene å oppføre seg.... Vil gjerne diskutere litt om dette emne.... Og kan jeg ha møtt en psykopat, kan det være tilfelle at jeg har rett? Og hvordan skal jeg komme igjennom dette, og våge å inngå noe kontakt med menn igjen. Jeg har problemer med dette. Og det nytter ikke bare at folk sier: gå videre, glem det hele....Jeg tenker på dette. og har en psykopat en type hjernefeil, er det forklaringen på hvorfor mannen ble så vanskelig mot meg kanskje? ........

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

Psykopater pleier å være veldig sympatiske, veldig sjarmerende og kan også virke intelligente til å begynne med. Men når du blir litt bedre kjent med dem forandrer de seg.

Alle er jo forskjellige, også psykopater. Noen blir veldig manipulerende, løgnerske og impulsive, men det kan ta tid før de viser det, andre ikke.

En kan ikke se noe på dem, noen er veldig vellykkede med godt betalt jobb og høye stillinger, men det er de nærmeste som merker psykopatien.

De er ute etter å tilfredsstille egne behov og bryr seg ikke om de skader andre fysisk og psykisk, bare de har makta. Men de fleste psykopater er ikke kriminelle, de ser på seg selv om ikke syke og gjør det vanskelig for andre å se at de er psykopater.

Ingen mennesker er født onde, men noe jeg har hørt er at psykopater har annerledes hjerne (de mangler noe i hjernen, eller har noe som vi andre ikke har) som gjør at den følelsen og synes synd på andre og evnen til å angre ikke er der. Derfor vil vel kanskje noen si at psykopater er "onde"

Håper dette svarer på noen av spm dine :)

Har denne personen prøvd å oppsøke/ finne deg som du vet om, eller har han bare la det gå? Det kan være litt interessant å vite, med tanke på om det er en psykopat eller ikke

Endret av Hunti
Lenke til kommentar

Trådstarter, er du samme person som har laget mange tråder rundt den samme personen på hele forumet? Sportygirl om jeg husker rett? Så vidt jeg husker så hadde du et seksuellt møte med denne personen, men han ville ikke noe mer enn det og du fortsatte å mase på han, selv om han tydeligvis ikke var interessert.

Utifra det jeg har lest av deg her på forumet fremstår heller du som litt spesiell og ikke han som psykopat.

Om dere ikke er samme person, så beklager jeg, men litt bakgrunnsinfo hadde vært til hjelp. Hva han har gjort osv.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Nei, jeg ble bare såret, og jeg synes det var en egosentrisk stygg måte å være på mot meg. Den er psykopatisk fra hans side, mens jeg er syk på min måte ja.

Trådstarter, er du samme person som har laget mange tråder rundt den samme personen på hele forumet? Sportygirl om jeg husker rett? Så vidt jeg husker så hadde du et seksuellt møte med denne personen, men han ville ikke noe mer enn det og du fortsatte å mase på han, selv om han tydeligvis ikke var interessert.

Utifra det jeg har lest av deg her på forumet fremstår heller du som litt spesiell og ikke han som psykopat.

Om dere ikke er samme person, så beklager jeg, men litt bakgrunnsinfo hadde vært til hjelp. Hva han har gjort osv.

Lenke til kommentar

Det at han ikke ønsker noe forhold sammen med deg kan vel knapt klassifiseres som psykotisk. Snarere fornuftig utifra det jeg har lest så langt.

Hva har denne personen gjort helt konkret? Hva innebærer det å være slem mot deg?

Lenke til kommentar
Hei :)

Psykopater pleier å være veldig sympatiske, veldig sjarmerende og kan også virke intelligente til å begynne med. Men når du blir litt bedre kjent med dem forandrer de seg.

Alle er jo forskjellige, også psykopater. Noen blir veldig manipulerende, løgnerske og impulsive, men det kan ta tid før de viser det, andre ikke.

En kan ikke se noe på dem, noen er veldig vellykkede med godt betalt jobb og høye stillinger, men det er de nærmeste som merker psykopatien.

De er ute etter å tilfredsstille egne behov og bryr seg ikke om de skader andre fysisk og psykisk, bare de har makta. Men de fleste psykopater er ikke kriminelle, de ser på seg selv om ikke syke og gjør det vanskelig for andre å se at de er psykopater.

Ingen mennesker er født onde, men noe jeg har hørt er at psykopater har annerledes hjerne (de mangler noe i hjernen, eller har noe som vi andre ikke har) som gjør at den følelsen og synes synd på andre og evnen til å angre ikke er der. Derfor vil vel kanskje noen si at psykopater er "onde"

Håper dette svarer på noen av spm dine :)

Har denne personen prøvd å oppsøke/ finne deg som du vet om, eller har han bare la det gå? Det kan være litt interessant å vite, med tanke på om det er en psykopat eller ikke

Er ikkje det ein sosiopat? Eller er det dei som kan drepa eit menneskje foran 100 mennesker også seie at det ikkje var han? :tease:

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Det har ikke noe med at han ikke ønsker et forhold med meg å gjøre. Nei tvert imot. Men det har med hans behandling og oppførsel mot meg. Historien er lang, og det er mye. Men jeg ser på han som syk, som oppfører seg sånn ja..... Og det sier andre som vet om saken også at han er.

Jeg hadde et type forhold med han, og han reiste med fly hit flere ganger. Etter siste møte, svarte han meg ikke på en uke, for så å blokke meg på msn, og sa at hvis jeg sa et ord til han så gikk han til politiet. Alle ville vel blitt skuffet av det?

Først sier han at han kan få barn med meg, og har sex uten beskyttelse, og risikerte barn. Jeg mistet mensen i to måneder, og trodde jeg var gravid med hans barn. Men det brydde han seg ikke om. Han bare ignorerte meg og svarte ikke på meldingene jeg sendte anngående dette pluss hvorfor han ikke kunne ta en 10 minutters samtale med meg på telefon eller chat. Istedet gikk han til sak.

Gjorde veldig vondt at han først forteller meg at jeg var den som han hadde tennt mest på sexuellt av alle damer han hadde hatt, samt at han presset seg nærmest til å ha sex med meg uten kondom ja..... jeg sa nei, men han holdt meg fast og presset seg på.... Så jeg tok det som et smiger, men så ble han riktig stygg mot meg....

Jeg forlangte ikke forhold, og det vet han godt. Men han vet at jeg er knust selvbildemessig av dette.... Men han tok ikke hensyn med å gjøre det beste for meg. Men heldigvis kom vi til forlik i rettsaken. Men skjønner ikke hvorfor han heller vil fly til andre siden av landet, og gå til sak istedet for å prate 10 minutter på msn eller telefon om problemet. jeg vet at jeg sendte en del meldinger uten at han ønsket dem..... men jeg ble lei meg og forvirret.... og han hadde jo brukt politi mot meg før for at de skulle si at han overhode ikke ville ha mer kontakt med meg, for så å komme tilbake og si at han trodde jeg visste hvorfor han brukte dem.. fordi han bodde langt unna og at han følte for mye...... og møte meg igjen, men nå gikk han til sak, og det svir godt på selvbildet mitt ja.... Og jeg skjønner ikke hvordan en slik kan tenke.......

Lenke til kommentar

Han høres ikke ut som en psykopat, men han høres ut som en vanlig fyr som ganske enkelt ikke vil ha kontakt med deg.

Den som virker syk her er deg, som driver og stalker ham. La mannen være i fred og kom deg til en psykolog.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Hvem driter i sitt eget barn?

Jeg sier ikke mer, men det er mange ting som tyder på at han også er syk på sin måte, og jeg innrømmer jo at jeg har mine problemer og er syk på min.

Han høres ikke ut som en psykopat, men han høres ut som en vanlig fyr som ganske enkelt ikke vil ha kontakt med deg.

Den som virker syk her er deg, som driver og stalker ham. La mannen være i fred og kom deg til en psykolog.

Lenke til kommentar
Det at han ikke ønsker noe forhold sammen med deg kan vel knapt klassifiseres som psykotisk. Snarere fornuftig utifra det jeg har lest så langt.

Hva har denne personen gjort helt konkret? Hva innebærer det å være slem mot deg?

Stiller meg bak her.

Jeg syns du heller skal spørre noen som du vet har peiling, evt google litt. Her kommer du til å få 20 svar fra folk som tror de kanskje husker litt av det de hørte på hjørnet i 1964 om psykotiske tilstander, å 1 som vet hva han prater om.

Edit: skriveleif

Endret av Kaktuz
Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Enig her.... Folk husker ikke hva de leste, eller har ikke fått med seg helt hva dette går i.....så ja.. jeg får jo helt vannvittige mange forskjellige svar. Og mange forteller at det er meg som er psykopaten... Greit nok, jeg går med på at jeg tok følelsesmessig av pga følelsesmessige ting. Men selv om jeg tok av, så har saken to parter. Og man kan ikke si at denne mannen er frisk i hodet, når han ikke bryr seg om at jeg kunne være gravid, og trodde jeg var det vel? Og det er mange flere argumenter som jeg sitter med, der jeg forstår at han tenker lite på hvordan jeg har det. Men et forum som dette , blir det mye sånn at folk tror at de vet alt, og at de skjønner seg på hele saken...uten at det ser ut til at de har fått med seg hva det går i.

Stiller meg bak her.

Jeg syns du heller skal spørre noen som du vet har peiling, evt google litt. Her kommer du til å få 20 svar fra folk som tror de kanskje husker litt av det de hørte på hjørnet i 1964 om psykotiske tilstander, å 1 som vet hva han prater om.

Edit: skriveleif

Lenke til kommentar

Trådstarter. Du var ikke gravid. Og det skjønte jo han mannen og. Det var bare et påfunn fra din side for å få oppmerksomhet.

Du er en stalker. Du forfølger en mann og beskylder ham for å være psykopat fordi han prøver å slippe unna deg. Jeg synes synd på både deg og ham. Håper du lar ham være i fred. Jeg har selv vært borti en sånn som deg. Det var ikke noe gøy. Hun ringte og sendte meldinger døgnet rundt. Banka på døra midt på natta.

Du har tydeligvis litt selvinnsikt, så håper du holder deg unna ham.

Endret av johnx2
Lenke til kommentar
Trådstarter. Du var ikke gravid. Og det skjønte jo han mannen og. Det var bare et påfunn fra din side for å få oppmerksomhet.

Du er en stalker. Du forfølger en mann og beskylder ham for å være psykopat fordi han prøver å slippe unna deg. Jeg synes synd på både deg og ham. Håper du lar ham være i fred. Jeg har selv vært borti en sånn som deg. Det var ikke noe gøy. Hun ringte og sendte meldinger døgnet rundt. Banka på døra midt på natta.

Du har tydeligvis litt selvinnsikt, så håper du holder deg unna ham.

Kunne ikke sagt det bedre selv :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

i følge dere så er det jeg som er psykopaten.

Da kan dere svare på følgende:

1. Hvordan kan dere vite at jeg ikke kunne vært gravid, når han hadde ubeskyttet sex med meg?

2. Hvordan kan dere fortelle meg at han ikke har gjort meg noe vondt følelsesmessig: han svarte meg ikke på en uke etter siste gang vi hadde sex, og derretter bare blokket han meg og nektet å si noe mer , så dere skjønner ikke at det er vondt? Er det pent gjort uansett?

3. Og denne mannen var utro, han bor på andre siden av landet, og har en samboer der. Jeg spurte henne om de var sammen da dette skjedde, og hun sa ja. Og nå vil han ha det til "ovenfor henne".... at han kun holder seg til henne, men har avslørt at han har rotet med andre jenter etter meg... Er dette en ordentlig mann?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...