Gå til innhold

[Løst]Sagawind/sunwind 20 fot seiler en bra båt?Generelle seilbåt tips?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på om noen har noen formening om denne båten? Noe som bør modifiseres, fjernes eller ordnes på en gammel båt?

Jeg vurderer å kjøpe en som er til salgs for 12 000,-

Er det noe spesielt jeg bør se etter på en seilbåt?

Andre tips?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan se på seilgarderoben, riggen og roret.

Se om moteren er i god stand (hvis det er).

Hvis den står på land kan du se om du ser skader på kjølen å på skroget!

Lanterner og annet elektrisk.

VHF

Kjempe greier, tok litt tid å finne ut hva riggen var;) Tør ikke å dra å se på en båt når jeg ikke vet hva som kan være galt! Men nå blir det kanskje ny båt over helga!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

Sunwind 20-eiere hjelper hverandre. Vi er svært få og nå er vi en familie mindre. (Forlis)

Dette er en sjelden båt i Norge med en litt større brukergruppe i Sverige, særlig i Stockholmstraktene.

Det er brukbar båt for nybegynnere og med god plass i cockpit (der hvor du sitter under seilas) og i kabinen.

Det meste kan være galt på gammel båt og prisen er underlig lav.

Enten vil eieren bli kvitt den med en gang eller så er det mye lekkasjer og utblåste seil.

Med dårlige seil blir det vanskelig å krysse (gå mot vinden).

Vi hadde samme båt som nettopp er forlist. Har hatt båten i flere år.

Jeg er ofte i Oslo og kan sikkert hjelpe deg ved å dra innom å se og se på den, evt gå sammen på visning.

Ring meg gjerne på 45 42 85 98

Lykke til hvis du nettopp har kjøpt!

-Tom

Lenke til kommentar
Hei.

Sunwind 20-eiere hjelper hverandre. Vi er svært få og nå er vi en familie mindre. (Forlis)

Dette er en sjelden båt i Norge med en litt større brukergruppe i Sverige, særlig i Stockholmstraktene.

Det er brukbar båt for nybegynnere og med god plass i cockpit (der hvor du sitter under seilas) og i kabinen.

Det meste kan være galt på gammel båt og prisen er underlig lav.

Enten vil eieren bli kvitt den med en gang eller så er det mye lekkasjer og utblåste seil.

Med dårlige seil blir det vanskelig å krysse (gå mot vinden).

Vi hadde samme båt som nettopp er forlist. Har hatt båten i flere år.

Jeg er ofte i Oslo og kan sikkert hjelpe deg ved å dra innom å se og se på den, evt gå sammen på visning.

Ring meg gjerne på 45 42 85 98

Lykke til hvis du nettopp har kjøpt!

-Tom

Oi, tusen takk for forslaget! Jeg har allerede kjøpt båten, og den hadde ingen feil eller mangler, kun taket inni var nappet av så her måtte limen pusses å trekkes opp på nytt. Seilene var også ikke helt utblåst og har fungert meget bra hittil.

Jeg har prøvd å funnet tilsvarende båter i samme prisklasse men har ikke nubbsjangs en gang til å finne noe likt.

Båten skal på land nå til høsten, der skal den stå på krybbe til den er bunnsmurt og tak trekket er lagt inn på ny.

Jeg tror jeg kommer til å ha stor glede av denne båten.

Vet ikke hva årsaken til den lave prisen var, sikkert manglende tid og interesse. Er jo tross alt bare en gammel seilbåt igjen da.

Men ellers takk for tilbudet om visningen Tom:) Legg gjerne ifra deg noen tips om båten om det skulle være noe.

-Conrad

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...