Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Prikker på skjermen ved oppstart

Anbefalte innlegg

Hei

For noen dager siden så bestemte jeg meg for å kjøpe meg en CPU vifte,jeg kjøpte meg en Blue orb 2 vifte som skal passe til min pc.PCen hadde vært helt fin før jeg tok ut den gamle CPU vifta og satt inn den nye. Den første gangen jeg startet pcen skulle jeg skjekke noen ting, om hvor høy tempen på cpu'en ville bli hvis jeg spilte noen spill, jeg fikk spille i 5 min, så fikk jeg blå skjerm,dumping physical memory, noe sånt sto det, så jeg startet pcen på nytt så gikk det helt fint, men etter 10 min uten spill hang den seg opp. jeg slo den av og på, men denne gangen var det prikker på skjermen ved oppstart. Det sto også "CPU FAN ERROR!" jeg satt kablen på CPU_fan fra Pwr_fan, og jeg kryssskjekket med å skifte på rammen. etter dette kom ikke CPU FAN ERROR!, det var heller ikke prikker i skjermen. men når jeg kom på skrivebrodet var alt rart prikker i skjermen og startlinja var veldig rar, jeg fikk se oppstartsprogrammene halveis.

jeg slo av pcen etter dette så satt jeg inn det gamle ramen. Det kom ikke cpu error denne gangen heller men prikker i skjermen var det. Jeg gikk på stup->power->hardware monitor, tok på ignore, CPU fan speed.

jeg føler jeg har prøvd alt det jeg kan men jeg for det ikke til, kan noen hjelpe meg. Jeg gjør alt det dere sier;) takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken CPU har du og hvilke temperaturer får du opp i BIOS?

Har opplevd en gang trøbbel etter å ha bytta CPU kjøler. Da jeg satt på en Alpha Pal 45 tror jeg den het. En svær sak som jeg festa med 4 skruer på HK. Da fikk jeg blåskjerm og det som værre var etterpå. Problemet var at kjølern ikke var helt plan med CPU kjerna, den hadde hengt seg opp på noe plastikk på skjermkortet tror jeg det var, og dermed var den ikke plan ned på CPU. Fixa dette og alt fungerte normalt

Endret av tness
Lenke til kommentar
Hvilken CPU har du og hvilke temperaturer får du opp i BIOS?

Har opplevd en gang trøbbel etter å ha bytta CPU kjøler. Da jeg satt på en Alpha Pal 45 tror jeg den het. En svær sak som jeg festa med 4 skruer på HK. Da fikk jeg blåskjerm og det som værre var etterpå. Problemet var at kjølern ikke var helt plan med CPU kjerna, den hadde hengt seg opp på noe plastikk på skjermkortet tror jeg det var, og dermed var den ikke plan ned på CPU. Fixa dette og alt fungerte normalt

jeg får opp "cpu temperature (35c/95f)" og "mb temperature (38c/100f)"

jeg fikk en liten dose med kjøle pasta jeg tok over halvparten av pastan mellom kjøler og cpu

Lenke til kommentar

jeg srkudde opp kjølern og tok ut alt av kabler og tok på mer kjøle pasta , på cpuen så var det en flekk som ikke var kjøle pasta på så jeg tok på mer. når jeg koblet opp igjen, UTEN å skru skruene så gikk pcen helt fint uten noen prikker på skjermen, det med skrive borde var heller ikke noen problemer på. så tenkte jeg at alt var bra igjen, så jeg slo av pcen og skrudde skruene på igjen og skrudde på igjen, men hva skjedde, jo de gamle problemene oppsto

Nå skrur tastaturet seg av og på, men ingen skjerm bilde

hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Har du Intel eller Amd prosessor,bruker du rett feste?

jeg har AMD Athlon 64 X2, amd2, det feste jeg bruker er det eneste som passer , jeg har 4 hull rundt cpuen , de to andre stengene er for korte og, det andre feste som skal være bak hovedkortet har to sånne greier man skrur skruene inn i:P men ja jeg tror jeg bruker riktig feste, det er jo ingen andre som passer

Lenke til kommentar
Du skal bruke braketten på baksiden av hk!

Klippet ut fra Test: Thermaltake - Blue ORB II:

Kjøleren benytter seg av medfølgende braketter for montering. Disse er forholdsvis enkle å montere, men forutsetter at man tar ut hovedkortet først, noe som alltid er litt ekstra stress.

Edit:Les bruksanvisning!!

jeg har tatt ut hovedkortet og festet den. sorry hvis jeg er litt dum akkurat nå, men jeg forstår ikke helt hva jeg skal gjøre, jeg leste den artikkelen som du sendte link til men den fortalte meg ikke , jeg har også fulgt bruksavisningen. kan du forklare meg hva HK er? jeg trenger virklig hjelpen din ask :)

Lenke til kommentar

Litt vanskelig når jeg ikke har bruksanvisning,følger det med 1 eller 2 braketter med kjøler,på min kjøler er det 1 til Intel,og 1 til Amd.

HK=Hovedkort

Så du i linken til Blue Orb 2,i min første post,en flash video der.

Det jeg kan skjønne av video'en,er at du skal fjerne den braketten som er på hk(på over og under siden),og montere den nye braketten på undersiden!

Endret av ask99
Lenke til kommentar
Litt vanskelig når jeg ikke har bruksanvisning,følger det med 1 eller 2 braketter med kjøler,på min kjøler er det 1 til Intel,og 1 til Amd.

HK=Hovedkort

Så du i linken til Blue Orb 2,i min første post,en flash video der.

på bruksavisninga fulgte jeg instruksene til amd, jeg har gjort eksakt det som står der, jeg har prøvd å se på den flash-video'en og, men jeg tror det er noe annet denne gangen, for jeg har trøbbel med skrive bordet,og vinduer som bare popper bort og opp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...