Gå til innhold

FAQ: Spotify og Wimp

Kris

Anbefalte innlegg

Men den store prisforskjellen er ekstrem, men litt bedre lydkvalitet ser + offline modus ser eg ikkje verdien i premium når den koster 99kr kontra 49?

At prisforskjellen er ekstrem er vel å ta i. Jeg betaler gjerne 50 kroner (99 kroner i måneden er jo ingenting) ekstra for å ha ubegrenset tilgang til å spille samtlige sanger i Spotify i bilen. Offlinemodus er jo også en nødvendighet på kjøreturer, da det å slippe å betale datatrafikk for musikken jeg hører på sparer meg for mye mer enn de 50 ekstra kronene Spotify Premium koster.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo de som vil ha Spotify på mobilen (eller de andre tjenestene du nevner) som "må" betale det dobbelte. Og med tanke på at kostnadsforskjellene for Spotify så vidt jeg kan skjønne vil være relativt marginale, synes jeg det er kjipt gjort. Selvfølgelig vil de tyne de som er villige til å betale for å tjene penger, men "graderingen" de har gjort her synes jeg ikke er spesielt god.

Lenke til kommentar

Og det finnes de som ikke vil ha Spotify på mobilen, men som ønsker å slippe reklame, de har nå fått et tilbud som er mer til å leve ned. All den tid det er flere som ønsker dette enn folk som ønsker Spotify på mobilen, så er dette riktig måte å dele opp funksjonalitet på. Alternativet måtte være å gjøre hele tjenesten modulbasert, noe som hadde vært veldig vanskelig å få "dumme" kunder til å forstå, og som også hadde medført økt kompleksitet rundt løsningen.

/Espen

Lenke til kommentar

Jeg ble også litt overrasket over at man kan slippe reklamen for 50 kroner mindre per måned. At jeg fikk Spotify på mobilen var det som fikk meg til betale for Premium, men til høsten parkerer jeg bilen (skal flytte) og da vil det være aktuelt å spare inn den femtilappen. Ikke at det er så mye, men det er 600 kroner i året jeg kan bruke på andre ting. Det er faktisk litt penger for en fattig student, og jeg kan ikke si jeg merker noen stor forskjell på lydkvaliteten med den økte lydkvaliteten jeg får med Premium. Skal jeg først tenke på lydkvaliteten er FLAC > Spotify uansett. Altså er det ikke så mye som for min del forsvarer den høyere prisen, selv om jeg trolig ville vært villig til å betale det om det ikke fantes et billigere alternativ. Reklameinnslag er uaktuelt når jeg skal høre på musikk.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
With Spotify Premium and Spotify Unlimited you can connect with Spotify when you’re travelling. As long as you purchased Spotify from inside one of our launch countries, you have the perfect holiday companion.

Spotify Free and Spotify Open users - you receive a maximum of two weeks overseas use, after which you’ll need to upgrade to Spotify Premium or Spotify Unlimited.

http://www.spotify.com/no/about/features/use-from-anywhere/

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Når jeg lager til spilleliste-mapper på Macen blir det rot på mobilen siden mapper enda ikke støttes på Spotify Mobile. Går det an å ha annerledes sortering på de forskjellige plattformene?

Ikke enda, men hvis du kun bruker offline spillelister har jeg et triks til deg: Hvis du går på settings i mobilklienten og velger at den alltid skal være offline vil den sortere slik at de spillelistene du har gjort tilgjengelig offline alltid vil være øverst i listen.

/Espen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...