Gå til innhold

BK: Takk for gaven

Anbefalte innlegg

Har kritisert en del bilder nå i denne forumdelen, så tenkte jeg skulle hive meg på slaktebenken selv til en forandring :)

post-87140-1247141885_thumb.jpg

Skal ikke la min forklaring farge førsteinntrykket av bildet, så jeg legger det i en spoiler.

Bildet ble tatt på en helt spontan dag (ingen organisasjon når det kommer til familiebilder), det ble sent på dagen, som betydde lange skygger fra trærne bak meg og hesten som selv kastet mye skygge, og uten kunstig lys og en høyst livlig hest ble det ikke mye kontroll over situasjonen. Jeg fikk dog kuppet dette bildet som fungerte noelunde etter min mening, vinden fikk håret til lillesøster litt bakover, og hesten var i et milisekund litt mindre bevegelig.

Som tittelen hinter til skal bildet brukes til takkekort for hennes konfirmasjon.

Hot tip: Aldri jobb med hester.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke ansiktsutrykket hennes er helt optimalt, ser ut som hun er på vei til å smile, eller kanskje det bare er et litt falskt smil. Lyset på henne er meget bra, men ikke fult så bra er det på hesten. Som du sier så kaster den store skygger, og for meg ser det ut som at du har forsterket dem i etterbehandlingen, noe jeg ikke forstår. Jeg synes også du har økt saturation for mye, i alle fall for min skjerm. Litt trangt er det også, både over hodet på jenta og ved halen på hesten (ville ha sett hele hesten. Bunaden ser også litt utbrendt ut på armene.

Lenke til kommentar

Synes ikke det er for trangt over hodet men passe.

Ideen rundt motivet er veldig bra med vannet i bakgrunnen og jenta på hest med bunad.

Desverre mener jeg det er noe som trekker dette ned:

1.

Liker ikke at bakre delen av hesten er croppet bort.

2.

Dette er tatt i høylys på dagen, derfor er det blitt altfor

skarpe skygger på hesten, samtidig som lyset på jenta i ansiktet er blitt flatt og veldig på grensen til utbrente høylys i bunaden.

3.

Som vent er det kansje i overkant mye "pop" i fargene, bør tones litt ned.

4.

Generelt lider bildet av sollys mitt på dagen og du har mistet for mye detaljer på den lyse og møkre siden.

Skarpheten er fin.

Håper du ikke tar dette som bare slakt men litt av begge deler :)

Lenke til kommentar

Jeg er klar over det meste av tingene som helt klart kan bedres, dette var resultatet av en generelt lusen fotojobb, hest og lillesøster kan bli litt for mye motarbeid opp i alt annet av komplikasjoner.

Skal se på mettingen av fargene når jeg kommer hjem. Justeringene ble gjort med størrelsen på kortet i tankene, så det gjør seg nok mindre til i større format som det er her. Skal se til å vise endringene når jeg har fått lekt litt etter jobb :)

Takker for kritikken, det er fint å vite at andre ser hva jeg ser, og enda litt til :)

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...