Gå til innhold

Ny maskin; trenger råd ang. deler/bygging

Anbefalte innlegg

Har aldri bygget en maskin helt fra scratch... Spesielt med tanke på enkelte deler (Serial-ata, strømforsyninger etc.), håper jeg at noen kan gi meg tips om hvordan de bør settes opp, ting en bør passe på underveis, og generelt kommentarer til den totale konfigurasjonen (er det noen som ikke passer sammen?) :

Kabinett : ATP1080AMG, Antec Miditower, Metallic grey

Strømforsyning: Antec strømforsyning, 430W, ATX12V/P4

Hovedkort : Asus P4C800 DELUXE Socket478/800Mhz P4 - I875P,

S- ATA/RAID,ATX,FW,DualDDR,GLAN

Prosessor : Intel CPU Intel Pentium 4 mPGA-478 3.0GHz 800MHz

512kB Boxed

DVD/CD : NEC DVD-brenner IDE ND-1100A

Minne : Corsair TWINX 3200LL 1024MB/2x512MB

Harddisker : Wd Harddisk 36.7GB SATA 10000RPM 3.5" 8MB "Raptor"

Maxtor DiamondMax Plus 9 120 GB 8 MB S-ATA

Keyboard/mus : Logitech Cordless Desktop Comfort Norwegian Black

Jeg skaffet meg akkurat skjerm (Eizo T965) og skjermkort (Connect3D ATI AllInWonder Radeon 9700PRO).

Er det noen som også har kommentarer til testen her på HW.no av Corsair TWINX512 på i875-hovedkort ? Hva vil det beste alternativet være ?

Setter selvsagt stor pris på alle kommentarer ! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som en konge PC, men sikker veldig kostbar...

Skulle jeg kjøpt hovedkort basert på i875P så ville jeg valgt enten

Abit IC7-G Hovedkort for S478/800mhz

- I875P,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR,1394,Raid

eller

MSI 875P NEO-FIS2R Hovedkort S478/800mhz

- I875P,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR,1394,Raid

Disse to har gjort det meget bra i tester jeg har lest foreløbig: www.anandtech.com og www.hardocp.com.

Ellers ville jeg gått for en 2.8 GHz prosessor siden de er en del rimeligere, og du får en del mer for pengene.

Lenke til kommentar

Dette ser meget bra ut! Jeg har samme strømforsyning, og er meget fornøyd. Stabil og stillegående. Jeg holder selv på å oppgradere, og mine valg av komponenter er ganske lik dine. Asus P4C800 ligger og venter på postkonteret, og P4 2,8GHz 800MHz er bestilt fra komplett. Deretter blir det et Radeon 9800 pro i juni.

Med ditt oppsett ville jeg imidlertid ha spandert litt ekstra på et Lian Li kabinett. Jeg er selv en meget fornøyd eier av et, men har også vært borti et Avantech miditower. Avantech er jo forsåvidt greit nok, men Lian Li er etter min mening mange hakk foran, både når det gjelder kvalitet, stil, og brukervennlighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...