hamiso Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Har problem med å oppdatera programvare på min macbook. Får opp at det finnes oppdateringar for Front Row, Quick Time, Itunes og Kombinert Mac OS X oppdatering. Så stoppar det opp ved "konfigurerer installering". Macen kan stå på i fleire dagar, men står framleis og stangar i "konfigurerer installering". Betenkeleg elles at Apple ikkje har noko support med mindre eg betaler for det (er ikkje det i strid norske garantilover?). Har retta det same spørsmålet i forumet på Mac1, men ikkje fått svar. Så då prøver eg her. Håpar nokon kan gi eit godt råd. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Du kan prøve å laste ned nyere versjoner av nevnte program fra Apples nettsider og se om du får installert de på den måten, for så å prøve systemoppdateringer igjen. Du får 1 år gratis teknisk støtte, 90 dager telefonstøtte, og kan alltids gå i apple-butikken å spør om hjelp. Tror ikke de vil ha seg betalt for et slikt problem. Om så ville jeg også vært gruelig skuffa. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Før større oppdateringer bør man reparere diskrettighetene: • Åpne Programmer -> Verktøy -> Diskverktøy • Markér startvolumet (der OSX er installert) • Klikk på Reparere diskrettigheter Hvis man har trøbbel med at én av flere oppdateringer henger, så kan man fjerne haka foran denne og kun oppdatere de andre i første omgang. Så lenge man ikke bruker menyvalget "Skjul denne oppdateringen" så vil den oppdateringen man fjernet haken foran dukke opp igjen neste gang oppdatereren starter (man kan starte den manuelt fra eplemenyen). Lenke til kommentar
hamiso Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 Takk, det var til hjelp med begge råda. Fann til slutt feilen; Hadde frå før mac osx 10.5.5., slik at 10.5.7 blei stansa. Installerte først 10.5.6, og då gjekk det greit (lasta òg ned 10.5.7 Combo som skulle klara den overgangen, men den fila var det noko feil med). Når det gjeld apple sin support, så finn i alle fall ikkje eg noko epost-support på apple.no, viss ikkje det er noko eg har oversett. Elles takk for hjelpa, begge to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå