Gå til innhold

Er hardisken ødelagt?

Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070

Har en Acer TravelMate 3270 som det mildt sagt har vært noen problemer med siden jeg fikk den. Har byttet hardisk på den flere ganger, fordi den begynner å henge seg opp, blåskjerm etc.

Siden sist jeg har hatt den på service, har den begynt å tulle når jeg spiller. Plutselig kommer blåskjerm og så slutter spillet. Andre ganger bare fryser den i ca et halvt minutt før spillet fortsetter (og noen ganger skrur maskinen seg av etter dette, det har den begynt å gjøre de siste gangene).

Så jeg tok en recovery/formatering, og installerte et spill (the sims 3). Og da kom problemene før jeg i det hele tatt fikk installert (noe som gikk fint før jeg formaterte)...

Prøvd 2 ganger og denne meldingen kommer rett før installasjonen er ferdig:

utennavno.png

Så avslutter installasjonen og det ser ut som den er ferdig, og når jeg tryker på start-ikonet kommer denne:

utennavn2.png

Hva betyr dette? :S Er det grunn til å tro at hardisken er ferdig, er det bare å ta med til butikken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når de har byttet hard disken så mange ganger så burde de vel snart forstå at det ikke er hardisken som det er noe feil med.

Disk kontrollerne på hovedkortet kan være gåen, og da må hele hovedkortet byttes. Du har vel krav på ny maskin etter tredje gangs reperasjon for samme feil?

Endret av tness
Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Hmm det vet jeg ikke... jeg bare leverer inn PC-en og håper på at de vet hva de gjør.

Men ser det ut til at det bare er å ta med PC-en igjen, tyder disse feilmeldingene på at noe er galt med noe "hardware"? Vil bare være sikker, blir så dumt å ta med PC-en og si "hei jeg får ikke installert The Sims 3, kan dere hjelpe meg" når resten tilsynelatende funker (de største probleme kommer jo først når jeg har brukt PC-en en stund, lagt inn masse spill og programmer). Nå har jeg formatert, men antar jo at problemet med blåskjermer/frysing før jeg formaterte var litt mer alvorlig enn at det kan fikses med en recovery cd.

Lenke til kommentar

Nå hadde du gjort en formatering, og en clean install av Sims. Når maskina da krasjer så har du ikke gjort noe galt. Har også en Acer Aspire med Vista, eldre modell en det du har , den har vært bunnsolid siden høsten 2007 da jeg kjøpte den. Så jeg ville ha krevd en ny maskin

Endret av tness
Lenke til kommentar

Det er veldig sjelden at en defekt harddisk vil forårsake blåskjermer og frysing direkte.

Forøvrig er det ingen som bombesikkert kan si at det skylles hverken Hardware eller Software i dette tilfellet. Den eneste måten å finne ut på dette er da å anlysere de feilrapportene men får.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070
Nå hadde du gjort en formatering, og en clean install av Sims. Når maskina da krasjer så har du ikke gjort noe galt. Har også en Acer Aspire med Vista, eldre modell en det du har , den har vært bunnsolid siden høsten 2007 da jeg kjøpte den. Så jeg ville ha krevd en ny maskin

Maskinen krasjer ikke når jeg installerer, men får en feilmelding og det funker bare ikke... noe det selvfølgelig skal gjøre.

Får prøve å ta med maskinen og be om ny, men problemet er bare at sånn som den er nå etter recovery, kan det ta en stund før feilene kommer tilbake, og da er det jo vanskelig for de i butikken å løse problemet. Så langt så er jo det eneste problemet at The Sims 3 ikke vil la segi nstallere... ville helst unngå å gå til butikken bare på grunn av det :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Det er ikke så lenge siden jeg fikk recovery cdn, og den inneholder alt av de nyeste oppdateringer og drivere til PC-en. Jeg har brukt den før, og har aldri måttet laste ned drivere ol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...