Gå til innhold

Morrowind armor

Anbefalte innlegg

Jeg la inn morrowind for første gang ei veldig god stund sia, Og etter ei stunds spelling hadde jeg fått med ett fult sett av indoril Medium armor, det ble ca 70-80 armor ratio. Så måtte jeg uninstalere for å mekke no greier, så ble det innstalert igjenn. Og når jeg loada den gamle saven, så for en eller annen WIERD grunn var indoril armoren min heavy! og nå neddi 15-25 i armor ratio.

Er detta normalt????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje indoril armor var medium i en versjon, og så heavy i den neste? Armor-ratingen kommer ann på hvor mye skill du har i den armoren, så du har da en del i medium, og lite i heavy, siden den sank. Løsningen på dette er nok å finne en ny armor. Vet ikke om det finnes noen bra medium armors i morrowind, siden jeg brukte bare glass armor.

Lenke til kommentar

Versjonen var det ikke, det vart 1.0 hele tia. Men det var egentlig ikke no problem, jeg bare trente meg opp hardt i heavy. Men jeg bare lurte på om det hadde skjedd med noen andre. Jeg synes det virka litt rart...

For en stund sia så uninnstalerte jeg det igjenn. Jeg har nylig reinnstalert, og da vart alt normalt igjenn. Indoril vart medium igjenn.

Lenke til kommentar

Kan ikke si noe nyttig her, utenom at medium armor er crap armor =)

Jeg trodde for øvrig at indoril var heavy.. Men uansett, du burde enten ha light eller heavy armor, for å få litt ordentlig AR. Med medium får du vel strengt tatt ikke noe særlig høyere enn 70-80.

Lenke til kommentar

Når det kommer til armor så er det vel bare en ting å si (eller ihvertfall sånn som jeg ser det):

En eller annen fighterclass = Heavy (Daedric eller enchanted armors som Lords Mail)

Alt annet = Light armor (Glass sannsynligvis)

Men dere som bruker heavy armor og enda ikke har funnet den så er Lords Mail kanskje en av de beste

Lenke til kommentar

Vel.. dere har nok rett i a medium ikke er no spess bra, men en ting er jeg sikker på... medium ser extremt mye bedre ut en alle de andre!!! Glass armor er sjekkelig stygt og jeg hater det. Den eneste armoren som er heavy som ser bra ut er nok Imperial Steel. Akkuratt nå har jeg ei orc som er veldig flink med heavy, og trent oppi 50 i medium. Lords Mail med indoril høyre og venstre pauldrons er noe av det tøffeste jeg har sett!!!! Indoril kommer fort oppi 110 armor, og det holder for å si det sånn!

Men detta forklarer fortsatt ikke hvorfor medium armoren min ble heavy!!!!

Lenke til kommentar

Ebony Mail (Må ikke forveksles med Ebony Cuirass) er vel regnet som den frittstående armodelen i Morrowind som er den beste:

Ebony Mail

Armour Rating: 333

Condition: 3000 / 3000

Weight: 20.0 (Medium)

Value: 120,000

Constant Effect

Resist Fire 75% on Self

Shield 50 Points on Self

Resist Magicka 20% on Self

Den har konstant effekt enchantments og veier 10 pounds mindre en f.eks Lords Mail som heller ikke er constant effect:

Lord's Mail

Armour Rating: 333

Condition: 3000 / 3000

Weight: 30.0 (Heavy)

Value: 190,000

Cast When Used

Cure Poison on Self

Resist Magicka 20 to 30% for 30 secs on Self

Charge: 400 / 400

Ellers er jo både Dragonbone Cuirass og Cuirass of the Savior's Hide interessante alternativer.

Jeg lurer også på hvilke pauldrons som er blant de beste. De jeg har nå er fra de ordinatorene i Mournhold, de er i alle fall konstant effekt og har bra armor.

Lenke til kommentar

**Spoilers ahead**

To gode gauntleter finner du når du får oppdrag av Caius Cosades av å utforske en Sixth House base, hvis du leter overalt så skulle du finne en gauntlet som gir constant effect 20 strength og en med 20 agility.

Lenke til kommentar

* mini-Spoiler ahead *

Jeg har daedric cuirass =)

Men i farten her nå (skolen) så husker jeg ikke hvor jeg fant den, men viss jeg ikke tar helt feil så var det på dren plantation, i huset til Orvas Dren, broren til Duke Vedam Dren i Ebonheart. Det er også en del gode skjold der for dere som bruker one handed weapons.

Ellers så har han Tel Fyr duden en sinnsykt god armor (Resist Magicak 60 % Constant effect) som er kjekt å ha for dere som spiller Dark Elves som er litt svake for magick. Men husk å ta med noen lock slinter scrolls siden låsen er på 100 da. Dere får i oppdrag å dra til Tel Fyr etter det oppdraget som han forrige snakket om med de hanskene.

Ellers så finnes det vel litt daedric armor rundt omkring på en del daedric ruins

Lenke til kommentar

Til right gauntlet er det vel Wraithguarden som gjelder?

Ett enchantet med 50pt feather daedric cuirass har blant annet Mistress Therana. Hun møter du blant annet i Mage guild questen...

Ett fullt set minus hjelm har Divayth Fyr, i Tel Fyr. Det anbefales ikke å drepe han før hoved questen. Og selv om du gjør det etterpå kommer det opp den ekle meldingen om at du nå lever videre i en doomed world. Han er til opplysning den høyeste level uniten i hele morrowind med 65. (DU kan se dette i editoren ) Jeg må ta endel potion selv med level 74, armor på 326 - men på 100 i vanskelighetsgrad da ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke gå gjennom Mage Guild questen så får du tidsnok møte henne ;)

BTW jeg kom på at det er ett sted i Morrowind du bare kan komme til via en konsoll komando. SÅkalt secret area. Da kommer du til Lord Cluttermonkey i ett avgrenset område, det ikke er mulig å komme til ellers. Han har flere coole ting på seg, blant annet mye daedric som ikke forsvinner når du dreper han. For drepe må du da han vil angripe deg med engang du møter han. Men dreper du han, vil det også komme opp en meldingen om at du lever i en doomed world. Og selv om det antakelig ikke har noe å si hans tilfelle : det ER ikke noe gøy å tenke på, at du teknisk sett lever i en sådan verden :p Selv om det ikke er slik i praksis.

Åja hvordan du kommer dit :D hehe.. vel det er jo juksekode, det må du være klar over, og duden du møter er ikke så temmelig dårlig heller, level 45 og er dermed den personen med 3. størst level:

trykk §| knappen å skriv inn :

coc ''Clutter Warehouse - Everything Must Go!''

Vær nøye med tegnene, klammer og utropstegn skal være med. Husk å save dersom du vil prøve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...