Mirakulix Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Hallais, Jeg sitter her med en kunde sin nyinnkjøpte Toshiba Satl-maskin med Windows Vista 32bit. Under 1.gangsinstallasjon fikk han muligheten til å velge språk (de nordiske+engelsk). Problemet var at han tydeligvis peiset rett gjennom og valgte Svensk. Nå er maskinen stuck på dette valget. Ved 2.gangsinstallasjon går den bare tvert på svensk, uten mulighet til å velge. Jeg vet at dette har med at ved 1.gangsinstallasjon er det 4-5 språkpakker på harddisk, hvorav de som ikke blir valgt, blir slettet. Dette er helt logisk, ved tanke på plass-besparelsen. Det som derimot forundrer meg, er at da jeg klonet disken fra en fabrikk-ny maskin over til denne, fikk jeg fortsatt bare svensk som språk. Jeg har nå nullstilt BIOS, klonet disken nok en gang - likevel: KUN svensk. Har Toshiba vært så sære at de kjører en egen eprom til lagring av språkvalg? Isåfall, hvor er den, og hvordan nullstiller jeg denne?! Svensk er uaktuelt som språk på en 2 dager gammel laptop :-) Endret 9. juli 2009 av Mirakulix Lenke til kommentar
doogy93 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Vet ikke hvordan du nullstiller det, men du kan laste ned norsk språkpakke og installere. Lenke til kommentar
Mirakulix Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Ja, men det bør være orginalt, siden det er en kunde sin PC. Vurderer å demontere hele PC`en for å se om jeg finner noe. Rart at det ikke er nevnt i ett eneste forum på nettet. Lenke til kommentar
doogy93 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Det er merkelig, ja. Om du restiller BIOS og alt slik som er gjort bør det være mulig å få byttet språk. Ikke vet jeg, språkpakke er eneste alternativet mitt. Demontere hele pc-en virker ikke lurt, det er ikke noe å hente i det tror jeg. Lenke til kommentar
Mirakulix Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Tenker å se om muligheten for å bytte språk dukker opp igjen med kombinasjonen: -Fysisk tømme BIOS (ta ut bios-batteri) -Klone disk -Boote på den som en ny maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå