int20h Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Ha øynene åpne for et sikkerhetshull i Internet Explorer som det så langt ikke finnes en sikkerhetsoppdatering mot. Les mer Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 advarer om...den var ihvertfall ny Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Well, det er jo kjekt at de egentlig går ut og sier "ikke bruk internet explorer. Det er en feil vi ikke klarer å løse ennå." Kan folk bruke andre alternativ istedet Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Jeg tror det finnes en plugin som gjør at man kan få ActiveX og tilhørende sikkerhetshull i Firefox også. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Jeg tror det finnes en plugin som gjør at man kan få ActiveX og tilhørende sikkerhetshull i Firefox også. Som du ikke installerer frivillig heller..... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 ... med mindre man er desperat/sprø nok. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Finns en automatisk fix-it løsning man kan kjøre. Her: http://support.microsoft.com/kb/972890 Fix-It løsnings senteret til Microsoft er også å anbefale generelt (ikke bare til denne fix). Finn også sidepanel app til Vista http://support.microsoft.com/fixit?fi=50287#tab0 Lenke til kommentar
maedox Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Jeg tror det finnes en plugin som gjør at man kan få ActiveX og tilhørende sikkerhetshull i Firefox også. Er det IE Tab du tenker på? Den gjør jo ikke Fx sårbar, men laster inn IE core i en tab. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Nei, jeg tror det er en eller annen plugin som gir ActiveX i Firefox uten bruk av IE. Men jeg er veldig usikker så det kan godt hende jeg tar feil. Jeg har aldri brukt pluginen selv men synes å huske at jeg har lest om den ett eller annet sted. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Hørtes ut som noe man bør holde seg langt unna. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Hørtes ut som noe man bør holde seg langt unna. Har du vista + firefox, har du den allerede inne Lenke til kommentar
havarhen Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Microsoft advarer om sikkerhetshull.Ha øynene åpne for et sikkerhetshull i Internet Explorer som det så langt ikke finnes en sikkerhetsoppdatering mot. Oh the irony! Enda en gang advarer Microsoft mot å bruke sine egne teknologier på grunn av for dårlig sikkerhet. Da er det best å ta Microsoft på ordet og droppe alt som har noe med de å gjøre, eller ihvertfall å bytte ut Internet Explorer med en annen sikrere nettleser. Hørtes ut som noe man bør holde seg langt unna. Har du vista + firefox, har du den allerede inne Ehh... Nei, det tar du nok feil. Nei, jeg tror det er en eller annen plugin som gir ActiveX i Firefox uten bruk av IE. Men jeg er veldig usikker så det kan godt hende jeg tar feil. Jeg har aldri brukt pluginen selv men synes å huske at jeg har lest om den ett eller annet sted. Ja, det var en som hadde laget en mozilla-plugin wrapper for ActiveX kontrollere, for nettlesere som støtter mozilla-plugin arkitekturen. Det er kun Internet Explorer som har droppet support for mozilla-plugin arkitekturen, mens alle andre nettlesere (Firefox, Opera, Safari, Chrome) bruker denne akritekturen. (Altså mozilla-plugin arkitekturen er den mest brukte plugin standarden som er utviklet av Mozilla (egentlig Netscape), denne arkitekturen kalles også for Netscape Plugin). Han hadde også laget en ActiveX plugin-wrapper som gjør at Internet Explorer vil kunne støtte mozilla-plugin arkitekturen igjen. (Men tror begge prosjektene er bortimot døde nå). Endret 10. juli 2009 av havarhen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå