Gå til innhold

Sony Ericsson X10 - SEs første mobil med Android OS.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om oppdateringen sletter alt på tlf? Forrige gang jeg kjørte en slik oppdatering gjorde den det. Er derfor litt skeptisk...

Kan bekrefte at du får valget mellom "update" og "update + factory reset".

Får vite i morgen om mitt eksemplar på verkstedet byttes i salgspakke, sånn at jeg kan ta meg ut en ny fra lageret uten hassle i løpet av morgendagen. Savner X10en! Litt trøst i at MW600 (Handsfreen) fungerer godt på Satioen i mellomtiden, men det er noe med å bli vant til kapasitiv touch for så å gå tilbake til trykkskjerm...

Lenke til kommentar

Noen som vet om oppdateringen sletter alt på tlf? Forrige gang jeg kjørte en slik oppdatering gjorde den det. Er derfor litt skeptisk...

Du får to valg ved oppdatering: Beholde brukerdata lr "rense" tlf slik at alt blir overskrevet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Det funket ikke. Så for dere som har telenorlåst telefon er det bare å smøre seg med tålmodighet :)

Er problemet at den er låst til Telenor, eller at den har Telenor SIM-kort? Min er ikke låst, men jeg har Telenor abonnement. Er det noen forskjell om man prøver å oppdatere via PCen?

Hvis problemet er Telenor sitt SIM-kort, vil oppdateringen være tilgjengelig med et SIM-kort fra Tele2 (evt. Netcom)?

SIM har ingenting med saken å gjøre, det er operatørbranding (lås) som utgjør forskjell på tilgjengelighet. Har du en generic salgspakke så er det bare å tute på.

Lenke til kommentar

OK, da lot jeg det stå til. Jeg ble litt nervøs da det ikke skjedde noe da jeg skulle slå på mobilen etter oppdateringa. Det tok noen minutter før det kom noen reaksjon, men tilslutt var jeg inne igjen. Det ser jaggu ut til at alt er som før :D

Nåja, ikke alt er som før. Jeg slo av mobilen tidligere i kveld, for å ta en rask backup av SD-kortet. Da jeg slo den av, så var batteriet på 62%, men da jeg slo den på var den på 17% (!!) Etter å ha ligget litt uten at jeg lada den, så krøp den oppover, og den var 21% da jeg starta oppdateringen. Etterpå var den 56% :) Jeg tror telefonen min har målt kapasiteten litt i hytt og pine. Jeg håper den blir mer konsistent nå. Problemet mitt hittil har vært at reduksjonen i batterikapasitet ikke har samsvart med bruken. Jeg har kunnet streame Spotify fra nettet i flere timer, og hørt musikken med BT-håndsettet, med moderat batteribruk. Samtidig kan den ha gått ned med 30-40% om natta, selv om alt av WiFi, 3G, GPS og BT har vært skrudd av.

Så nå krysser jeg fingrene. At batteriet tappes like raskt når den er i bruk er greit, men jeg håper å kunne styre strømforbruket bedre nå. :)

Edit: Ohh - tastaturet var mye mer følsomt nå. A-en sitter der den skal :D

Endret av Gadgeteer
Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte i går, men har ikke prøvd å ringe med den ennå. Noen som har merket om samtalevolumet har blitt bedre (dvs høyere)? Det er egentlig det eneste jeg har å utsette på denne telefonen nå, batterilevetiden har vært ok for min del hele tiden, men det er kjedelig å ikke kunne snakke i telefonen dersom det er den minste form for støy i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Merker at timescape har blitt raskere :)

Syns du at Timescape egentlig er nyttig? Jeg klarer ikke som selger av telefonen og eier å se verdien av det, for min del fins det mange mye enklere og kjappere måter å få oversikt over hva du har gjort, hva du har ulest og skulle få gjort (glad i oppgavelinja på toppen a gitt) ;-)

Lenke til kommentar

Det funket ikke. Så for dere som har telenorlåst telefon er det bare å smøre seg med tålmodighet :)

Er problemet at den er låst til Telenor, eller at den har Telenor SIM-kort? Min er ikke låst, men jeg har Telenor abonnement. Er det noen forskjell om man prøver å oppdatere via PCen?

Hvis problemet er Telenor sitt SIM-kort, vil oppdateringen være tilgjengelig med et SIM-kort fra Tele2 (evt. Netcom)?

SIM har ingenting med saken å gjøre, det er operatørbranding (lås) som utgjør forskjell på tilgjengelighet. Har du en generic salgspakke så er det bare å tute på.

Fikk dette svaret fra SE ang oppdatering på operatørlåst tlf

Takk for din henvendelse til Sony Ericsson Contact Center.

Alla Sony Ericsson Xperia X10 oavsett anpassning eller låsning kan uppdateras via vår Update Service.

http://www.sonyericsson.com/cws/support/softwaredownloads/detailed/updateservice/xperiax10?cc=se&lc=sv

Med vennlig hilsen

/Johan

Sony Ericsson Contact Center

E-mail: [email protected]

Web: www.sonyericsson.no

Telefon: 815 00 840

Lenke til kommentar

Merker at timescape har blitt raskere :)

Syns du at Timescape egentlig er nyttig? Jeg klarer ikke som selger av telefonen og eier å se verdien av det, for min del fins det mange mye enklere og kjappere måter å få oversikt over hva du har gjort, hva du har ulest og skulle få gjort (glad i oppgavelinja på toppen a gitt) ;-)

Jeg har tidligere ikke vært særlig aktiv på twitter eller facebook, men bruker nå timescape som en rask måte å scrolle igjennom folks siste oppdateringer. Kanskje ikke verdens mest praktiske måte, men funker greit nok for meg. Ser frem til eventuell flickr-integrasjon der jeg kan få kontakters siste bilder inn og slikt.

Lenke til kommentar

Hey kjøpte meg en experia x10 i går, første jeg merka er når jeg har på full lyd instillt over alt (samtaler,musikk spillern osv.) Er lyden veldig lav, jeg hører lyden eller musikken helt greit med jeg skulle fortsatt ønske å ha det høyre som på de fleste mobilene jeg har hatt, og som jeg har sett har experia en veldig bra lyd avspiller..men i min syns jeg den gamle nokian jeg hadde spillte av høyre lyd, håper dere skjnner hva jeg mener ønsker å svar så fort som mulig :D

Er det en mulighet at høytalerne eller selve mobilen er defekt eller no? syns det er rart at lyden er så lav!

Endret av Citus
Lenke til kommentar

Er det kommet en ny update til x10? På men tlf har eg 0.16 er ikke dette nyeste? Beklager om det står noe annet men orker ikke lese alle sidene. Når det er sagt har eg merket mange klager over batteriet til x10, dette er for eg ikke noe problem lengre ettersom eg har tatt i bruk noen nye tips.

Her er hva eg bruker: Joicedefender, Taskkiller, og en batterihelse måler. Disse funksjonene har gjort slik at min tlf nå holder lett 25-30 timer uten at den må lades og det med god bruk av wifi, 3g osv! Dette synes eg da er mer nn godt nok. Så prøv disse app folkens :thumbup:

Lenke til kommentar

Er det kommet en ny update til x10? På men tlf har eg 0.16 er ikke dette nyeste? Beklager om det står noe annet men orker ikke lese alle sidene. Når det er sagt har eg merket mange klager over batteriet til x10, dette er for eg ikke noe problem lengre ettersom eg har tatt i bruk noen nye tips.

Her er hva eg bruker: Joicedefender, Taskkiller, og en batterihelse måler. Disse funksjonene har gjort slik at min tlf nå holder lett 25-30 timer uten at den må lades og det med god bruk av wifi, 3g osv! Dette synes eg da er mer nn godt nok. Så prøv disse app folkens :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...